Fiat
Montera turbotrycksmÀtare i a-stolpen
2.0 20V
0-100: 402 m: 201 m: 60' : toppfart: Fälgar: Däck: Övrigt: Montering av Autometer 3303-J Det Ă€r busenkelt att koppla in laddtrycksmĂ€tare. Det svĂ„ra Ă€r att fĂ„ in tryckslangen i motorutrymmet. Det enklaste sĂ€ttet Ă€r att lossa skruvarna till sidoplĂ„ten som sitter brevid framhjulet. Sedan tar du bort den stora pluggen och puttar ner en kabel eller en gammal antennsladd som jag anvĂ€nde. FĂ€st tryckslangen pĂ„ kabeln med tejp och hissa försiktigt upp kabeln. Sen Ă€r det bara att göra ett litet hĂ„l i gummipluggen o sĂ€tta tillbaka den i hĂ„let. Nu Ă€r det enkla kvar. Peta in slangen i hĂ„let och du Ă€r inne i motorutrymmet. Leta reda pĂ„ slangen som gĂ„r frĂ„n insugsröret (före turbo) till dumpventilen (anvĂ€nd ej slangen som gĂ„r till BTR). SkĂ€r av slangen och plugga fast t-kopplingen. Till sist kan man fĂ€sta slangen med nĂ„gra bultband. Lite ljus till mĂ€taren Ă€r aldrig fel. Ström kan man hitta lite var som helst. Antingen tar man frĂ„n dimmern eller kapar frĂ„n ciggtĂ€ndaren. Sist av allt gĂ€ller det att skruva fast mĂ€taren i a-stolpen. Auto Gauge hĂ„llaren som jag köpte till fick modifieras lite i bakkant för att laddtrycksslangen var ivĂ€g. Bara Ă„ fila av lite material :) Sedan Ă€r det bara att ta lossen pluggen i stolpen och skruva ut skruven. Ta med den till affĂ€ren och sĂ€g att du vill ha en lĂ€ngre. Jag tog en som var 45 mm mot originalets 30 mm. SĂ„ Ă€r det bara att skruva fast allting. Ett tips Ă€r att justera armen pĂ„ hĂ„llaren sĂ„ att mĂ€taren kommer i en bĂ€ttre vinkel för avlĂ€sning, titta pĂ„ nĂ€st sista bilden sĂ„ förstĂ„r ni. Utsikten Ă€r underbar, speciellt pĂ„ kvĂ€llen. Pć gćng: Hemsida: Inskriven: 2006-05-20 15:37:49 Uppdaterad: 2016-08-19 15:28:53
Montering av Autometer 3303-J Det Àr busenkelt att koppla in laddtrycksmÀtare. Det svÄra Àr att fÄ in tryckslangen i motorutrymmet. Det enklaste sÀttet Àr att lossa skruvarna till sidoplÄten som sitter brevid framhjulet. Sedan tar du bort den stora pluggen och puttar ner en kabel eller en gammal antennsladd som jag anvÀnde. FÀst tryckslangen pÄ kabeln med tejp och hissa försiktigt upp kabeln. Sen Àr det bara att göra ett litet hÄl i gummipluggen o sÀtta tillbaka den i hÄlet. Nu Àr det enkla kvar. Peta in slangen i hÄlet och du Àr inne i motorutrymmet. Leta reda pÄ slangen som gÄr frÄn insugsröret (före turbo) till dumpventilen (anvÀnd ej slangen som gÄr till BTR). SkÀr av slangen och plugga fast t-kopplingen. Till sist kan man fÀsta slangen med nÄgra bultband. Lite ljus till mÀtaren Àr aldrig fel. Ström kan man hitta lite var som helst. Antingen tar man frÄn dimmern eller kapar frÄn ciggtÀndaren. Sist av allt gÀller det att skruva fast mÀtaren i a-stolpen. Auto Gauge hÄllaren som jag köpte till fick modifieras lite i bakkant för att laddtrycksslangen var ivÀg. Bara Ä fila av lite material :) Sedan Àr det bara att ta lossen pluggen i stolpen och skruva ut skruven. Ta med den till affÀren och sÀg att du vill ha en lÀngre. Jag tog en som var 45 mm mot originalets 30 mm. SÄ Àr det bara att skruva fast allting. Ett tips Àr att justera armen pÄ hÄllaren sÄ att mÀtaren kommer i en bÀttre vinkel för avlÀsning, titta pÄ nÀst sista bilden sÄ förstÄr ni. Utsikten Àr underbar, speciellt pÄ kvÀllen.
2006-05-20 15:37:49
2016-08-19 15:28:53
lägg till din bil i depån