Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jocce!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jocce!!!

    Jag är fundersam hur Du/Ni gjorde för att få på 164 V6 broms ok på en Tipo 2,0???
    Vore kul att veta!
    Funderar på att göra min flickas bil till en riktig racer!
    Har redan monterat momo fjädrar och bilstien stötdämpare plus ett K&N oppen air filter...
    Så varför inte riktiga brommsar... :-)
    Hur går din Multipla??? (Har du kvar den?)
    Hade du en Tipo 16V vilken årsmodell var det?

    Blev väll lite frågor hoppas du vill besvara dom.....
    mvh Jimmy Särås

    0736-996 993

  • #2
    Jocce

    Jag vet att du är in och tittar....

    Kan du inte vara så snäll och svara på mina frågor...

    Eller jag kanske begär för mycket???

    Jaja hade varit kul att få lite svar...

    För övrigt så går Tipon så jäkla bra!
    Och jag funderar som mäst på att montera Turbo på den... :-)

    /Jimmy
    mvh Jimmy Särås

    0736-996 993

    Comment


    • #3
      Jag vet inte om oken passade direkt, men jag tror det...
      dom satt på när jag köpte den.
      Jag kollade innan ikväll och det ser inte ut som om dom inte har borrat om hål eller något liknande...

      klart att du ska göra den till en racer åt tjejen....det förtjänar hon för att hon står ut med dig....*ASG*....

      När det gäller Turbo så sätt i en 5 Cyl istället...
      det finns en del motorer på skroten....som inte gått så där jättemycket....tänk dig själv......20v....220 hk....i en Tipo....hehehe....nu snackar vi bil.....det kanske till och med räcker med en 16v......inte illa det heller...

      glöm inte kolla kamremmen bara.......jag har ett helvete...trångt, motorfäste som inte vill lossna o.s.v
      Niklas som hjälper mig, höll på att få en hjärnblödning när han såg hur trångt det vara.....själv garvade jag bara och tyckte att det var mycke gnäll i liten verkstad..hehe....men fy f-n......vad vi har slitit....
      telefonen till Rosso har gått varm.....stackars djävlar..hehe......hoppas att få den på plats under helgen......har oxå passat på att byta vattenpump balansrem och allt annat.......

      det blir inte billigt.......men som du vet......det kostar att ligga på topp......

      Sköt om dig!

      Jocce
      Jocce
      May The Forza be with u!

      Comment

      Working...
      X