Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw M5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw M5

    jag kan medela att jag idag har provkört BMW M5:an
    jag kan bara säga UNDERBART, OTROLIGT,SUPER.
    Tyvär så spelar den på helt andra nyvåer än våra kära Fiatar.
    Villket ljud, vilken drag, kan tilläga att effekt saknas EJ.
    ingen av er som lånar mig ett par hundra tusen???
    Blir jag utslängd nu??? komigen ni måste väl hålla med mig om att den är oslagsbar.......
    Vill haaaaaaaa.
    (men jag älskar min Fiat ändå)

  • #2
    Fadi vad ska jag säga....

    Jag är målös att du bara vågar testa en M5:a...

    Hur som helst så visst är det en trelig bil men ingen som har ståt på min lista över dom 50 bilar jag vill ha/äga...
    Där är det fult med italienska bilar!
    /Jimmy
    mvh Jimmy Särås

    0736-996 993

    Comment


    • #3
      visst men inte har jag fått köra en Ferrari, maserati,lamborgini,,,,,men visst kan listan på italienska bilar bli lång....men håll med...

      Comment


      • #4
        Fadi har du kört en LE? Eller 20VT Plus? ;-)

        Fast den förra karossen av M5 börjar bli riktigt billig.. o snygg är den ju oxå.

        Körde ibland en 525i -90 för några år sen och den var som ett kassaskåp, solid men rejält tråkig.. Min Argenta var både snabbare och roligare, bättre vägkänsla t.ex.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          nix, nu snackar jag om nya modellen, en av världens bästa v8motor enligt alla motor tidningar jag har läst,
          400hästar 500nm,.... vill fortfarande ha....

          Comment


          • #6
            happ, har haft m5:an en hel dag, underbar, men nåt fattas, kan det vara så att man förväntar sig allt det bästa o därför är det ingen överaskning??? för från fiat så förväntar folk inte sig det bästa men när man får det då Wow....
            kopnstaterar att jag vill ha m5:an men inte utan min Fiat, den kan jag inte vara utan, ......

            Comment


            • #7
              M5:an

              För mig handlar bilar och bilval väldigt mycket om "känsla" ställningstagande och attityd till omvärlden, förutom körglädje, utseende, ekonomi och sån't. Och just BMW's 5 serie (speciellt förra karossen) känns otroligt osympatiskt. Som en proppad vresig gymsnubbe på anabola.
              Missförstå mig inte, det e säkert en av världens bästa och mest effektiva fordon, jag kan bara inte komma ifrån att det osar prestationsångest.
              En ferrari eller jagga eller aston martin strålar kärlek, bmw'n strålar kallt beräknande.

              uhh.. flumjesper har talat. om nån behöver hjälp med sina personliga auror kan ni höra av er
              Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
              Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
              Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
              http://fiatpanda.wordpress.com/

              Comment


              • #8
                Fadi ... var klistermärkena ok ?

                Hej Fadi,

                Stålarna kom, är du nöjd????

                Haet / Rolle
                Coupé 16v Turbo -96
                Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

                Comment


                • #9
                  M5 ÄR AV DEN NYA SORTEN....



                  HATTER, VAD BRA ATT DET LÖSTE SIG ;-) MEN JAG HAR FORFARANDE INTE HUNNIT ÖPPNA KUVERET ÄN, MEN HÄSTEN ÄR SNYGG MEN VET DU OM DEN HÅLLER FÖR HÖGTRYCKS TVÄTT???

                  Comment


                  • #10
                    vres

                    är skit i va jag yrar om. är bara vresig
                    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                    http://fiatpanda.wordpress.com/

                    Comment


                    • #11
                      Det

                      finns ju M5 av den gamla sorten också... Och jag skulle gärna ha en som vinteråk....

                      Comment


                      • #12
                        Henrik du menar den från 82-88? Den skulle bara va för fet att ha!
                        finns en manuell 535i -87 (utan kjolpaketet) här i Gbg, perfekt skick... vill ha!
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #13


                          Fast den förra karossen av M5 börjar bli riktigt billig.. o snygg är den ju oxå.

                          Körde ibland en 525i -90 för några år sen och den var som ett kassaskåp, solid men rejält tråkig.. Min Argenta var både snabbare och roligare, bättre vägkänsla t.ex. [/B][/QUOTE]
                          -Ja, det där sista kunde man ju vänta sig,,,
                          Fick faktiskt en 5 serie BMW att nästan sladda av vägen (Kraftig sväng, full gas) han fick 3 intensiva sladdar, sen var han ifrånåkt med 131'an, FIAT'en låg som klistrad vid vägen med 45 graders lutning av karossen ;-)...
                          FIAT har alltid varit kursstabila vid gaspådrag+sväng !
                          Fiat for FUN

                          Comment


                          • #14
                            Ja Per

                            det var den jag menade,, Skapligt udda i alla fall---
                            Jag skulle nog inte köra den på vintern heller om jag hade en sån))(((!!
                            Ja man kan se nån 535 ibland fanns en svart härikring förut oootroligt fin... Den ville jag också ha då##
                            Om vi ändå ska prata BMW så kan jag nämna min kusins bil som man lånat nån gång den är vääldigt FET tycker jag det är en manuell 540 med Hamann paket (senaste 5 serien) Den får onekligen rätt många att flytta på sig... 285/35/18" bak det ser rätt så brätt ut.. Inte så många som har det till vardags i o för sig så är hans "lekbil" en 911 GT3..%%##

                            Comment


                            • #15
                              Tät kusin eller? :-)
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment

                              Working...
                              X