Announcement

Collapse
No announcement yet.

Race Rapport från Mantorp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Race Rapport från Mantorp

    Hej!
    Nu har jag rastat Coupén på Mantorp(18/10). Det blev den sista körningen innan den ställs in i garaget inför vintern. Jag hade tillfälle att få vara med och köra på en mixad tillställning av bilar(c:a 30st). Det var bla Aston Martin DB4, Ferrari 355, Porsche 911 Turbo, Fiat coupé, TR6, TT & SAAB 93, 95 mm & mm. Det var en väldigt lyckad dag endast en avåkning och det var 355:an som bromsade lite sent men det blev inga skador på bilen som tur var. Jag hade även nöje att få testa mina nya bromsar(BREMBO ORO) och de funkade perfekt.
    Jag fick även provåka den ultimata bilen(Jag som alltid har trott att den skulle vara Italiensk!) och det var en Pippi Gul (ny) 911 Turbo!! 420hp, 4-Wheel drive mm & mm. Fy F-N vad den gick! Jag tycker att min Coupé går bra, bra kraft i motorn & utmärkta bromsar. Men bromsarna på 911 är något helt makalösa. Jag trodde flera gånger att min sista stund var kommen, men han bara stampade på bromsen så var vi genom kurvan, helt otroligt! Sedan säger han att han inte bromsar så sent som det skulle gå att göra pga att det är första gången han kör på bana med den här bilen??? Undrar hur det känns då? Motorn är även den helt enorm, hur mycket kraft som helst.
    Nä, nu får jag slut med berömmet av 911:an.
    Jag är dock fortfarande Italien Frälst!
    /Pär
    Coupé 20VT -LE -99
    Maserati Merak -73
Working...
X