Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybes!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybes!

    Ungefär samtidigt som mätaren trillade över 28000mil gick Argentan prickfritt genom besiktningen.. Igen!

    I just löööve my Argenta...
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

  • #2
    Grattis!

    Vilken pärla till bil du har! Lönar sig att sköta ser jag.
    Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
    Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
    Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
    Folka Vento VR6 -93 såld!
    Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

    Comment


    • #3
      Sweet dude! Upptäckte att bilar äldre än 30 år bara behöver besiktas vart annat år. Nått att se fram emot.
      Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
      Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

      Comment


      • #4
        Kalaskul!

        jättegrattis.. vet att man inte ska stressa inför besiktningen!
        men jag erkänner att jag gör det varje år iallafall!
        Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

        Mina Bilar.. Past & Present!

        Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
        Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

        Comment


        • #5
          För att glädja alla på forumet; är det inte dags för en projekttråd till Argentan? Grattis förresten

          Comment


          • #6
            Well. Jag har inget speciellt projekt på gång till den!
            (det var väl egentligen så Projekt-avdelningen var tänkt.. Nu verkar många ha hela bilägandet som ett projekt. )
            När jag får det så.. Den ska renoveras (igen) och hellackas i framtiden.. om 10år? Då kan vi snacka projekttråd..

            Tills dess finns ju Garaget-länken.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Nu när du spikat ihop Coupen igen har jag ett nytt projekt till dig för Argentan. I onsdags var jag och hämtade det som enligt uppgift skulle vara en Croma Turbo motor. Jag var ute efter bottendelen, sjävla gjutjärnsblocket. Då fick jag veta att den suttit i en 124:a vilket jag tyckte var lite konstigt eftersom det inte ska gå att swapp rakt av. Igår började jag skruva isär motorn och inser att detta inte är en Cromamotor! Toppen är Croma Turbons men han har lyckats vända på toppen 180 så det passar i 124:an. När jag fått bort grenrör med turbon ser jag att blocket kommer från en 132:a dvs din Argenta.

              Summan av kardemumman är att jag har en 2L Fiat turbomotor för bakhjulsdrift, Plug and Play inkl svänghjul och koppling, som jag inte har någon som helst användning av. I ditt fall är de bara att lyfta över toppen och koppla in sprutet. Sugen?
              Nån annan som känner sig lockad? Det är ju några här på forumet som håller på med 124 och 131 projekt och snackat en del om turbokovertering.

              F.ö. är jag tydligen fortfarande på jakt efter ett Croma-block. Bara gjutjärnsklumpen eller bottendelen.
              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

              Comment


              • #8
                Originally posted by TurboB
                Nu när du spikat ihop Coupen igen har jag ett nytt projekt till dig för Argentan. I onsdags var jag och hämtade det som enligt uppgift skulle vara en Croma Turbo motor. Jag var ute efter bottendelen, sjävla gjutjärnsblocket. Då fick jag veta att den suttit i en 124:a vilket jag tyckte var lite konstigt eftersom det inte ska gå att swapp rakt av. Igår började jag skruva isär motorn och inser att detta inte är en Cromamotor! Toppen är Croma Turbons men han har lyckats vända på toppen 180 så det passar i 124:an. När jag fått bort grenrör med turbon ser jag att blocket kommer från en 132:a dvs din Argenta.

                Summan av kardemumman är att jag har en 2L Fiat turbomotor för bakhjulsdrift, Plug and Play inkl svänghjul och koppling, som jag inte har någon som helst användning av. I ditt fall är de bara att lyfta över toppen och koppla in sprutet. Sugen?
                Nån annan som känner sig lockad? Det är ju några här på forumet som håller på med 124 och 131 projekt och snackat en del om turbokovertering.

                F.ö. är jag tydligen fortfarande på jakt efter ett Croma-block. Bara gjutjärnsklumpen eller bottendelen.
                Nu hänger allt på dig Per. Man eller mus....
                Fiatlös

                ___________________

                Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                Comment

                Working...
                X