Announcement

Collapse
No announcement yet.

124 Spider (-75)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 124 Spider (-75)

    Som säkert syns på bilderna så är inte bilen i perfekt skick men jag jobbar på det.
    Har i dagarna varit iväg och skaffat en bättre begangnad motor som ska lyftas i under vintern som ska ge 118 hästar, det att jämföra mot de 83 som finns i dag.
    Attached Files
    Last edited by grusbus; 23 June 2009, 13:42.
    www.strigin.se

  • #2
    Tittar man på bilden så ser den näst intill perfekt ut! Väldigt få cabbar som slår 124;an. Otroligt snygg vagn!

    Comment


    • #3
      poppe,

      Man kan justera bilden väldigt bra i photoshop vilket gör en stor skillnad.
      Det finns dock lite rost på bilen samt att klädseln inte hel på alla ställen, letar just för tillfället efter svarta dörrsidor.

      Jag har fyra stycken ramar till framrutan på väg hem från usa så ifall någon skulle behöva en extra ram så är det bara att höra av sig, finns dock inget pris ännu då jag inte fått helt klart med frakt kostnaden ännu.
      Kan även tänka mig att byta mot andra delar som passar min bil.
      Last edited by grusbus; 21 October 2008, 00:52.
      www.strigin.se

      Comment


      • #4
        välkommen!! Nån att snacka med. Äntligen
        garaget är fullt med 80-tal

        Comment


        • #5
          njelger,

          Man tackar för det varma välkomnandet.
          Sorry att jag inte svarat tidigare men har varit borta på kickoff ett par dagar utan tillgång till internet, hur kan man överleva utan internet?
          Nu är hemma igen och back in business egen ett par dagar sen bär det av till London för att jobba lite.
          Kommer att börja med motor demontering under morgon dagen så man väl se hur länge det dröjer innan sheriffen hör av sig med nya uppdrag som bara måste göras hemma, sheriffens uppdrag har alla första prioritet men det vet väl alla killar redan som inte är singel.
          www.strigin.se

          Comment


          • #6
            hej Robban!
            Jäkla fin spider du har!!
            Bara motorn som ska i med så körglädjen blir komplett!
            MVH Alf
            4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
            2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
            Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

            Punto 80 ELX 16v -01
            Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
            Ducato 2,5TD -92 flak
            Tel 070-5512431

            Comment


            • #7
              Grusbus

              Har du kollat svarta dörrsidor med Michael på Classix i Löddeköpinge? Finns en chans att han har sådana liggande.
              Och isåfall kan jag säkert trycka in dessa när vi ska uppåt.

              Comment


              • #8
                gorpet

                Har pratat med Michael på Classix förut och vad jag fattar så vill han helst sälja helt nya dörrsidor.
                Jag började med motorbyte igår så det verkar som jag får släppa allt annat och göra detta lilla projekt färdigt först men tack ändå för din omtanke och hjälpsamhet.
                Nu när man börjar riva i grejorna så ser man att det är fler prylar som måste bytas ut innan allt är klart, när jag väl skruvar bort styrstagen så upptäcker man att i stort sätt alla damasker är torra och spruckna vilket gör att inköpslistan växer lite.
                Last edited by grusbus; 26 October 2008, 23:03.
                www.strigin.se

                Comment


                • #9
                  Alf,

                  Japp den där motorn kommer att morra fint under huven nästa sommar.
                  Jag tänkta bara skrubba av den och byta det allra nödvändigaste innan den stoppas i då tiden är ganska begränsad tack vare andra åtaganden som man alltid har.
                  Viss är det lite av en chansning då det finns viss risk att bli stående efter vägen i sommar men jag tror att ett par korta jungfruturer i vår snabbt visar konditionen.

                  Robban
                  www.strigin.se

                  Comment


                  • #10
                    Tjena Grusbus
                    Här hamnade jag. Är det 1800 motor som du skall stoppa ner i spidern? Håller själv på att byta motor på min 124 cc -73, men det går låååååååååångsamt.
                    MVH Ulf/Stooges

                    Comment


                    • #11
                      Stooges,

                      Motorn som ska ner är en 1800cc och arbetet har just börjat då man har begränsad tid och ekonomi tyvärr men även den som ska ur är spidern är en 1800cc.
                      Den som ska sättas i har komp 9.8:1 och den som redan finns där har 8.0:1 så det finns en liten skillnad.

                      Det jobbigaste med detta motorbyte är att jag hade den ur bilen förra vintern för lamellbyte packningar samt lite lager och nu är man tillbaka på ruta ett igen vilket känns lite drygt.

                      Hur långt har du kommit i ditt byte?
                      www.strigin.se

                      Comment


                      • #12
                        Tjena grusbus! Din spider ser ju riktigt fin ut ! Men visst , det kan ju krypa lite rost här och där som inte syns på bild...!Växte upp i en eller på en Spider från -68-69. Gräddvit var den och den allra första bil jag kan komma ihåg att vi hade! Var väl runt 4-5 år gammal då! Bygger ju hus så en spider är inte att tänka på men jag har ju min Ritmo Cabriolet -84 så länge..! Tyvärr en skabbig sufflet men aldrig svetsad i, tro det eller ej!! Hoppas nya motorn är en riktig liten juvel!!! MVH Morgan
                        captainmorgan

                        Comment


                        • #13
                          captainmorgan,

                          Japp det finns rost lite här och där men jag har bestämt mig för att göra något åt karossen det sista som görs.

                          Vill vara säker på att allt funkar perfekt efter som bilen var i väldigt dåligt skick vi köpet, så jag har kommit en ganska bra bit sedan man fick hem liket.

                          Är du intresserad av en Spider?

                          ** Grusbus **
                          www.strigin.se

                          Comment


                          • #14
                            Grusbus
                            Vilken osis, hoppas att allt skall funka den här gången. Själv har jag lyft ut en 1,6L motor och ska lyfta ner en 2.0L, jag får ta och fixa en projekttråd på det framöver.
                            Vi hörs stooges

                            Comment


                            • #15
                              Om jag är intresserad av en Spider...? Mitt stora problem är ju att det är svårt att INTE vara intresserad av nästan alla Fiatmodeller..! Kollade länge efter Spiderobjekt i Tyskland men det har inte blivit något än och är ju tyvärr rätt pank just nu..men vet du något..?
                              captainmorgan

                              Comment

                              Working...
                              X