Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tipo!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tipo!

    Jag vet att den här diskusionen har varit igån tidigare!
    Men jag kan inte låta bli att börja den igen!
    Då hete diskusionen Vilken Fiat är bäst? Och det var jag som postade den i Fiat Club Svezia...
    Men nu är det nya tider och många av medlemmarna är borta men vi har fåt några nya! :-)

    Så åter till ämnet!

    Fiat Tipo!

    Jag måste bara säga ju mer jag har tänkt på den bilen ju mer älskar jag den!
    Den är grunden till så mycket gott här i livet!
    Ta tillexempel Fiat Coupé, Barchetta och Brava & Bravo...
    Eller Tempra & Marea...
    Alla har samma platta som Tipo... :-)
    Att sedan Tipo är en av dom skönaste bilar att köra från slutet av 80-talet och även in på 2-tusen (Med Coupé & Brachetta) talet gör det bara än mer spänade!

    Tekniken är änkel men imponerade...

    Att sedan samma botten platta har vunit årets bil en jäkla massa gånger det gör inte saken sämre...
    Så finns det nån botten plata eller modell som är bätre en Fiat Tipo???

    Ha det bäst
    mvh Jimmy Särås

    0736-996 993

  • #2
    right on!

    Nu vet du varför jag har en........lycka till med er.....

    Jocce
    Jocce
    May The Forza be with u!

    Comment


    • #3
      Tipo när den kom 89 var ingen höjdare.
      Det var resonansljud i bilen. Därför hängde man i chassit upp ett flertal vikter för att dämpa resonansen. Så bilen var tyngre än vad den borde varit. Så att kalla plattan för lyckad är väl att ta i. Visst har den utvecklats, men den var fel från början.

      Barchetta härstammar inte från Tipo.
      Det är en kortad Punto-platta. Enda felet med barchetta är att den saknar en motor. Skulle vilja se en turboversion med 200 hästar.
      Först I Alla Tävlingar

      Comment


      • #4
        Tipo

        En vanlig Tipo 1.4 eller 1.6dgt vet jag ej om den är så skön att köra, inte direkt rolig. Det finns roligare 2.0 16v är säkert kul men den har jag aldrig kört
        Tipo Dgt`s instrumentbräda kan jag ej med orginellt kanske?Men nej tack! Tack o lov för analoga mätare.
        Men jag slår ett slag för Croma Turbo igen vilken bil!!
        Vilken bil ger så mcket utrymme komfort prestanda storbilskänsla??? För att inte tala om utrustningen vad sägs om Skinnklädsel.elhissar (så klart) elspeglar,
        elektriskt in fällbara backspeglar(Börjar komma som tillval till bilar nu förtiden tex S80 det hade den redan 91!) eltaklucka fjärrlås armstöd fram o bak, elstolar fram,yttertempmätare och en avancerad värmeanläggning och det bästa med allt är att det fortfarande fungerar!! efter 11 år och 16500 mil
        P
        /HH

        Comment


        • #5
          Henka!

          Jag lovar att nästa gång vi ses ska du fa ta min pärla på en liten tur....Så får de se vad en Sedicivalvole går för

          Jocce
          May The Forza be with u!

          Comment


          • #6
            Hej

            Jag sa inget negativt om 2.016v

            Kör lungt/HH

            Comment


            • #7
              Henka!

              Det vet jag väl, ville bara uppfylla din lilla"dröm" om en riktig Tipo....

              Jocce
              May The Forza be with u!

              Comment


              • #8
                Jocc !!

                Det skulle väl vara det då.......!!!!

                Kör fort /HH

                Comment

                Working...
                X