Jag bytte spridare på min bravo här om dan. När jag sedan startade bilen gick den genast upp till ca 4000 - 4500 rpm. Sedan fortsätter den att öka i varv tills jag stänger av tändningen. Motorn låter jätte fint och insprutningslampan lyser inte.
Jag har försökt nollställa ECU'n men det hjälpte inte. Jag vet inte om någon här är så insatt i spridare till bravo men de "nya" är en mix av IWP064 och IWP001, alltså spridare med 4 hål och 2 hål. Dessutom hade de 3 olika färger beige, grå och blå. Att det är 2 olika sorter bör inte vara något problem då jag har sett flera bravos som har blandade sorter.
Någon som har något tips på vad det kan vara vara som gör att bilen beter sig så här? Jag hade inga problem med tomgången innan.
Bilen är en Fiat Bravo 1.6 SX -99
Jag har försökt nollställa ECU'n men det hjälpte inte. Jag vet inte om någon här är så insatt i spridare till bravo men de "nya" är en mix av IWP064 och IWP001, alltså spridare med 4 hål och 2 hål. Dessutom hade de 3 olika färger beige, grå och blå. Att det är 2 olika sorter bör inte vara något problem då jag har sett flera bravos som har blandade sorter.
Någon som har något tips på vad det kan vara vara som gör att bilen beter sig så här? Jag hade inga problem med tomgången innan.
Bilen är en Fiat Bravo 1.6 SX -99
Comment