Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vagnskadegaranti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vagnskadegaranti

    Fiat bord fundera på att inkludera vagnskadegaranti i nybilspriset och sedan ge återförsäljarna information om hur man använder detta som försäljnings argument.

    Tänk va skönt att när man har lagt ut sina sista kronor på bilköp slippa behöva åka på en fet smäll när försäkrinen kommer.


    Det borde ju dock vara smartare att Fiat drar in den lilla extra slanten, men även risken det innebär. Istället för att låta andra(försäkringsbolagen) få dessa pengarna.

    Jag gav detta som förslag när jag pratade med Ga för ett tag sedan, men det var inte alls omtyckt.

  • #2
    Hur som helst så är det bilköparen som betalar för vagnskade garantin/försäkringen i slutändan.
    De kan förlänga nybilsgarantin i stället.
    Det är den man har nytta av.

    Bättre rost och lack garantier. I dag så gäller den bara för genomrost av plåten.
    Lacken är så tunn i dag att fronten på min coupé ser ut som ett minfält efter 2000mil.

    På vagnskadegarantin så brukar självrisken ligga på 5000kr. En krockad framskärm tex kostar väl lika mycket att reparera.

    //
    Martin
    //Martin
    Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
    Åker - Cheva Transsport -01
    Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
    Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
    Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
    Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

    Comment


    • #3
      Varför skulle Ga bry sig om vad kunderna tycker, de har väl aldrig haft för avsikt att sälja nåt i det här landet...

      Comment


      • #4
        Suck

        2500 :- brukar väl ändå självrisken vara ???

        Någon av oss borde lära GA känslan med Fiat, för att den har de definitivt inte förstått.

        En gymnasiekurs i marknadsföring borde också göra susen.

        Nuvarande GA har ändå gjort underverk om man jämför med tidigare klåpare. Men de skulle ha en lektion av Volkswagen som är vassa på att marknadsföra sitt skrot......

        Fiat har ju trots allt så mycket mer än de andra

        Comment


        • #5
          Det brukar va samma självrisk som när man har lånebil från en verkstad. Men det varierar säkert.
          Chevrolet hade billigare på lånebilen än på vagnskadegarantin.
          //Martin
          Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
          Åker - Cheva Transsport -01
          Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
          Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
          Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
          Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

          Comment


          • #6
            ang. försäkringar...

            jag fick köpa 6mån helförsäkring för 600 spänn när jag köpte min punto i februari. Det var en "fiat-alfa" försäkring under If.
            I augusti ville de att jag skulle förlänga den till ordinarie pris: 8400...per halvår!!
            För den snikigaste fiat du kan köpa i sverige!
            Inget för någon under 50, med körkort minst lika länge m.a.o

            (Enligt telefonisten skulle premien gå direkt till deras julfest)
            Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
            Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
            Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
            http://fiatpanda.wordpress.com/

            Comment


            • #7
              De låg runt 23000kr/år för en Coupé.
              Men Lita försäkringar vinner........ 68 000kr/år Coupé helförsäkrad. Tror de vill ha Opel Kadett -73 ägare som kunder.
              //Martin
              Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
              Åker - Cheva Transsport -01
              Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
              Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
              Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
              Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

              Comment


              • #8
                Jag har också haft Dial för 100 kr /månad sen när det var dags att skaffa ny försäkring fick man smällen mellan 5400-9300:- nu har jag fått tag på garage och kommit ner till ca 4800:-.

                Fiat skickade ju ett erbjudande via Dial om att deras försäkringar var otroligt förmånliga .... 6500:- ville de ha.

                Jag ringde GA och sa att det var fan en förolämpning att skicka sån skit och att de aldrig med ska skicka sådant till mig... De hade ingen vettig förklaring, jag fick mest ett Öööö och ett Hmm som svar.

                SYND

                Comment


                • #9
                  beror på ålder

                  Jag fick en helförsäkring hos länsförsäkringar för 4200/år.
                  Enl Dial/if berodde det höga priset på att deras bonussystem är totalt värdelöst för yngre. (man, 22 år, körkort i 5 år, landsbygd i låst garage ville de ha nästan 17000/år för)

                  Har åxå reagerat över att det lätt blir stenskott i lacken. Inte bara i fronten, utan även ganska högt upp på dörrar osv. Fick iaf. plastskydd för "hundbenet" monterade gratis. (fast det berodde på sjysst ÅF)
                  Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                  Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                  Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                  http://fiatpanda.wordpress.com/

                  Comment

                  Working...
                  X