Announcement

Collapse
No announcement yet.

124 Sport Coupé 1968, lite hjälp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 124 Sport Coupé 1968, lite hjälp

    Hej, har sprungit på en Sport Coupé från 1968.
    Den har stått i ett garage sen -78, lite rostig, utbytt motor och den finns inte längre kvar i bilregistret (såld i sverige)

    Det som är riktigt bra är inredningen är helt hel, inga som helst skador på klädseln. Bilen är inte så dålig den heller men behöver lite omsorg. Alla kromlister finns samt hjulkåpor etc dvs komplett förutom motorn.

    Fråga: Är det lätt att få tag i delar? Billigt?
    Vilket pris står de i? I detta skick och perfekta?

    Jag är halvsugen på den, har mekat så mycket så jag har ledsnat lite samt att familjen tar sin tid.
    OM jag inte tar den, finns det någon annan sugen?

    Bilder
    http://www.flickr.com/photos/hasseicca/3925896857/

  • #2
    Det som är svårt att få tag på sägs vara inrednings-/karossdetaljer. DVS. det du redan har.. Mekaniken finns alltid att hitta.
    På senare år är ebay.de och ebay.it en fin resurs..

    Välkommen hit!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Hehej! Jag har själv sprungit på en 124 Spider som jag försöker skaka liv i och har sedan tidigare en fruktansvärt rostig 124 sc-69. Har letat framförallt plåtdelar och till sportcoupen finns INGENTING medan Spidern kan du i princip köpa hela bilen i delar plåt,inredning precis allt. Lite underligt för det finns ju rätt många 124sc kvar,säkert fler än Spiders. Min 124sc är bortom räddning vid det här laget så det kanske finns delar att hämta på den om du bestämmer dej för att handla. Klart du ska ha en Fiat...!!!
      captainmorgan

      Comment

      Working...
      X