PDA

View Full Version : Xenonkit halv- och helljus Göteborgsregionen

Freddan72
26th May 2010, 09:37
Köp av Xenonkit för Fiat Coupé.

Info:
Det är H1 55w 6000k som gäller, och om intresse finns H1 75w 6000k till strålkastarna.
I nuläget ligger 55w med slimmade ballaster på 850kr, samt 1500kr för 75w.

Anmäl ditt intresse i denna tråd.

Listan (just nu):

Freddan72, halvljus, 6000k
Alx, halvljus, 6000k
Per, halvljus, 4300k

Rask, väntar med halvljus ett tag

per
26th May 2010, 10:56
Halvljus, H1, 55W, 4300K om det går, annars får jag la fixa det själv. Men det brukar gå att få olika K från samma leverantör?

// Mr. Originallook

rask
26th May 2010, 11:31
Originally posted by per
Halvljus, H1, 55W, 4300K om det går, annars får jag la fixa det själv. Men det brukar gå att få olika K från samma leverantör?

// Mr. Originallook

Visst Mr. 18-tummare, Mr. BMW-spoiler, Mr. Custom front, Mr. Aerodynamics, Mr. Trim, Mr. Eibach-Bilstein, Mr. Mm... :D

Börjar du bli gammal och skumögd förresten? Du hade ju inget "behov" av Xenon förra gången ett gruppkö var aktuellt...

Får jag jobb är jag på (förmodligen är jag inte med i gruppköpet mao)... :(

Freddan72
26th May 2010, 13:01
Originally posted by per

// Mr. Originallook
Vad jag vet så är det bara 6000k som finns att köpa.

Freddan72
26th May 2010, 13:02
Originally posted by rask
Visst Mr. 18-tummare, Mr. BMW-spoiler, Mr. Custom front, Mr. Aerodynamics, Mr. Trim, Mr. Eibach-Bilstein, Mr. Mm... :D

Börjar du bli gammal och skumögd förresten? Du hade ju inget "behov" av Xenon förra gången ett gruppkö var aktuellt...

Får jag jobb är jag på (förmodligen är jag inte med i gruppköpet mao)... :( Vill du ha för halvljuset?

P.S Hehe ja originallook kan man ju inte kalla det

;)

rask
26th May 2010, 13:10
Originally posted by Freddan72
Vill du ha för halvljuset?

P.S Hehe ja originallook kan man ju inte kalla det

Vi ordnar jobb först, sen firar vi med Xenon! :)

per
26th May 2010, 13:57

Får jag jobb är jag på (förmodligen är jag inte med i gruppköpet mao)... :(

Jag skrev original-LOOK - inte original. Det är en jävla skillnad det Rask. ;)
Xenon har jag haft länge på Punton. Men får jag välja mellan 6000K och vanliga Philips på Coupen låter jag bli, det blev rätt bra ljus när man polerade glasen.

Det jag menade var naturligtvis att ingen bil har 6000K original utan närmare 4300K. Jag gillar vitare ljus helt enkelt, du får acceptera detta utan att bli otrevlig.

Per

Axl
26th May 2010, 14:10
Här finns förresten rätt mycket prylar i samma kategori, LED, Xenon etc. Har handlat andra prylar av dom några gånger och det har gått smärtfritt och varit av vettig kvalitet. Gratis frakt och alltid varit tullfritt. http://www.dealextreme.com/products.dx/category.711

per
26th May 2010, 14:53
Bra tips!

rask
26th May 2010, 14:55
Originally posted by per
Jag skrev original-LOOK - inte original. Det är en jävla skillnad det Rask. ;)
Xenon har jag haft länge på Punton. Men får jag välja mellan 6000K och vanliga Philips på Coupen låter jag bli, det blev rätt bra ljus när man polerade glasen.

Det jag menade var naturligtvis att ingen bil har 6000K original utan närmare 4300K. Jag gillar vitare ljus helt enkelt, du får acceptera detta utan att bli otrevlig.

Per

Menade inte att vara otrevlig, skämtade lite bara. Ber om ursäkt om du tog illa vid dig... Gillar din QP skarp och de smakfulla mods du har gjort men riktigt orginal-LOOK har den inte hur mycket du än påstår det...

Om du sen föredrar orginallook belysningsmässigt så är jag helt med dig... Skulle nog luta mot 4300K om jag fick välja också.

Senast det pratades Xenon nämnde du att du "inte hade något emot Xenon" men att du inte hade något behov av dem utan du var nöjd med Halogenlampor på QP:n. Så min spekulation kring varför kanske inte var särskilt snäll men rätt underfundig om jag får säga mitt. Tog du illa vid dig så får jag be om ursäkt... :o

per
26th May 2010, 16:34
Menade inte att vara otrevlig, skämtade lite bara. Ber om ursäkt om du tog illa vid dig... Gillar din QP skarp och de smakfulla mods du har gjort men riktigt orginal-LOOK har den inte hur mycket du än påstår det...
Tycker du ja. :)
Lugnt mannen.

rask
26th May 2010, 16:47
Originally posted by per
Tycker du ja. :)
Lugnt mannen.

Huvudsaken är att den är snygg! :)
Resten handlar ju mer om ordtolkning...

Jag är inte orginalbög, bara fattig. Hade nog slängt på bilstein, ev. större fälgar och sänksats på min om jag haft råd...

Freddan72
27th May 2010, 10:58
Va mycket OT i denna tråd. Ni kunde väl tagit det via pm istället?

Över till gruppköpet!

Jag inser rätt fort att det är bara alx och jag som behöver xenon just nu så jag kirrar till oss två. Övriga som vill ha får skicka ett pm till jordbo. Han skickar då säljarens namn och nummer till er.

Over and out...............

per
27th May 2010, 13:35
Kan du inte kolla om det funkar med ett paket 4300K då?

Freddan72
4th June 2010, 07:24
Update!

Jag har lyckats få tag i 4300K.

Så följande gubbar kommer få Xenon:

Alx
Freddan72
Per

Betalning sker vid leverans. Pris 850 kr.

TurboNimitz
9th June 2010, 15:08
gruppköpet över eller var det en update?

Freddan72
10th June 2010, 22:35
Originally posted by TurboNimitz
gruppköpet över eller var det en update? Du har pm.

TurboNimitz
10th June 2010, 23:09
nä DU har pm :D

smOOth
16th June 2010, 00:59
Missade denna tråden..

Är intresserad av xenonkit 55w 6000k!

Köper ni bara till halvljuset? Vad har ni till positionljuset? (dimmljuset?)

/Tomas

smOOth
16th June 2010, 01:25
Förresten ska man ha 35w eller 55w xenon? Vad är skillnaden? Har läst på många ställen att 35w är för halvljus och 55w för helljus.

Vill ju inte få plastglaset på lyktorna mjölkvita efter några månader :s

Freddan72
20th July 2010, 11:12
Det är 35w som gäller för halvljus.

Jordbo när tror du att vi kan få xenon halvljus?