Announcement

Collapse
No announcement yet.

Styrservo Punto II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Styrservo Punto II

    På syrrans Punto har styrservot lagt av. (Elektrisk)Har någon nån erfarenhet av detta? Brukar själva servot gå sönder eller kan det bara vara glapp?
    Fiat Tipo Rapido Fiat Punto 60 3D Alfa Romeo 159 -10
    Alfa Romeo 147 2,0 TS

  • #2
    Har hört att det händer.. Möjligt att det finns mer info på http://forums.puntomk2.co.uk/forum.php

    Har för mig att de är lite förbrukningsvara. Min glappar lite ibland med men funkar för det mesta iaf.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Tackar! Jag hitta en tråd där om servostyrningen och en kille undrade var behållaren för oljan satt, fniss.
      Fiat Tipo Rapido Fiat Punto 60 3D Alfa Romeo 159 -10
      Alfa Romeo 147 2,0 TS

      Comment


      • #4
        Lödningar som ger upp på motorn är de !
        Last edited by pazzo; 3 November 2010, 14:59.
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          det går att lösa !!!

          Har nyligen fixat det på min. Man tar bort undre rattkåpan och täckplåten sedan skruvar bort servon som sitter med 3 skruv och 2 kablar med snabbkoppling i en dosa .
          Sedan löder man bort dom 6 kablarna som går till kretskortet på servomotorn DVS framför dom 2 svarta reläerna . Sedan sitter kretskkortet fast med 4 skruv och på baksidan så är lödningarna till reläerna lösa (tror det beror på cityservo knappen det går mycket amp igenom liten krets ) men löder man och förstärker med extra koppartråd så kommer det funka bättre. Min funkar utmärkt nu !!!
          F:finns I:ingen A:annan T:turbo

          saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

          punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

          131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

          Comment


          • #6
            Detta gör att jag känner mig rätt tuff o hård - jag har alltså använt "anemiservon" tillräckligt lite för att det ska hålla.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Originally posted by per
              Detta gör att jag känner mig rätt tuff o hård - jag har alltså använt "anemiservon" tillräckligt lite för att det ska hålla.
              HE HE
              F:finns I:ingen A:annan T:turbo

              saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

              punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

              131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

              Comment


              • #8
                Stort TACK Mange t för din kanonbra beskrivning hur man fixar styrservot! Funkar perfekt! /akri
                akri

                Comment


                • #9
                  Re: det går att lösa !!!

                  Originally posted by Mange t
                  Har nyligen fixat det på min. Man tar bort undre rattkåpan och täckplåten sedan skruvar bort servon som sitter med 3 skruv och 2 kablar med snabbkoppling i en dosa .
                  Sedan löder man bort dom 6 kablarna som går till kretskortet på servomotorn DVS framför dom 2 svarta reläerna . Sedan sitter kretskkortet fast med 4 skruv och på baksidan så är lödningarna till reläerna lösa (tror det beror på cityservo knappen det går mycket amp igenom liten krets ) men löder man och förstärker med extra koppartråd så kommer det funka bättre. Min funkar utmärkt nu !!!
                  Följde denna beskrivning på min Fiat Punto 16V 2003, men jag lyckas inte hitta kretskortet. Någon som vet om det är årsmodell beroende?

                  /t

                  Comment

                  Working...
                  X