PDA

View Full Version : Fiat 131 motorproblem.

Henrik
4th November 2010, 22:32
Hallå!

Tog ut min 131 (1,6 1981) förra veckan för att underhållsköra, den startade relativt snabbt och gick fint (stått sedan i våras)när jag ändå hade den ute så fick jag för mig att byta olja, vilket skulle visa sig ställa till problem..

Fyllde på ny olja, startade bilen och den gick bra, sedan stod den över natten, när jag då skulle ha igång den på morgonen så gick den väldigt konstigt/ojämt och la av på tomgång, typ som på tre cyl.
Provade nån mer gång, den gick då sedan av sig själv på tomgång men den låter konstigt/inte bra. Jag provade att dra av tändkablarna en efter en och den gick ner lika i varv efter varje cyl, tänkte om nån ventil hängt sig men jag bedömmer att den "går på alla" Motorn är liksom högtänd eller vad man ska säga, ger man lite gas så dör den typ. Eller ska man tro att kamremmen hoppat? (den är inte bytt sedan 99 då bilen mest stått, samtidigt som remmen känns lite oljig och hal, ska bytas iaf!)
Kan spetsar eller något annat ställa till med liknande problem?

Är det någon som har en teori/förslag på felsökning/reparation?

/Henrik

per
5th November 2010, 00:02
Hmm rost i tanken/skit i filtret? (kollat filtret?)

Alf
6th November 2010, 20:49
Hej Henke!
Låter som skit i förgasaren, eller lite oxider i fördelarlocket om den misständer lite!
Kolla locket först, lättast men lutar nog mer åt förgasaren..

Snälla kan du inte ta lite kort på den o lägga in till en 131 nerd + alla andra!

Dom börjar att bli sälsynta nu för tiden!!

MVH Alf

Henrik
16th November 2010, 11:08
tjena!

ok, skit i förgasaren, är det att plocka ner allt som gäller då? Eller är det något särskilt du tänker på? locket kollade jag igenom, verkade ok. Fick tips av en gammal mek att dåliga spetsar kan ställa till med liknande också. Det var svårt att höra exakt hur den lät då det även blivit hål i ljuddämparen..men som sagt den går illa på hög tomgång, ger man lite gas, så dör den. Bränslet borde väl också kollas, kanske tanken rostat.

Tyvärr var jag tvungen att ställa undan bilen igen pga den ständiga tidsbristen.. få se när jag får tid igen.

bifogar lite bilder:
Den är i helt ok skick, gjordes någon typ av rostlagning/skydd i början på 90-talet av en verkstad därav det svarta nertill..
Under är den helt ok, i skuff som ny, det är skärmkanterna bak, samt under/fram kant på dörr som är rostigt. Nya skärmkanter har jag köpt, ligger på hyllan. Det är alltså skärmkanter samt dörrar som ska fixas sen ska sidorna lackas. Någon typ av tidstypiska alu (14"-15") skulle jag vilja ha tag i också, ringde på några på blocket nyligen men de var sålda på en gång tydligen, synd.

/H

Henrik
16th November 2010, 11:09
inne

Henrik
16th November 2010, 11:10
front

Henrik
16th November 2010, 11:13
Stötis bytt av mig, då jag hade turen medans det fortfarade fanns 131 på skroten att hitta en bul och rostfri, den gamla var "ibackad"/bulig.

Henrik
16th November 2010, 11:15
b

Henrik
16th November 2010, 11:19
Grymma dimensioner, 2 st org hjul finns kvar, tillverkade V4 1980 såg jag, kanske lite krispiga idag;)

per
16th November 2010, 11:33
Fina bilder!
Riktigt sexiga fälgar där ja... :D

Rolando
16th November 2010, 13:54
Grattis till en fin bil, fast det finns lite rost. Finns inte många kvar, då de rostade friskt. Ett känsligt ställe (ett av många) är dräneringen i nederkant på framrutan. Sitter plastslangar påträdda på en liten "pip/rör" i hörnen nederkant under gummilisten. Du kan känna/se plastslangen om du öppnar huven och kikar in under mot rutan. Detta rör rostade sönder, eller också så släppte plastslangen, och så följde vattnet rutlisten, med rost som påföljd. Är känslig runt alla rutor egentligen. Fick byta plåten mellan huvöppning och ruta på min fars bil. Plåtbiten gick upp en bit, dit gummilisten låg. Och på denna plåtbit, satt detta dräneringsrör. Denna ekonomidel, är nog svår att hitta idag.
Har en del plåt till 4-dörrars, men din är ju 2-dörr.

Du skriver att den "dör" när du gasar, men går på tomgång
Har du kollat att den inte tjuvläcker i nån slang, för de är ju säkert lika gamla som bilen.
Det vanliga tricket, är ju att medan bilen går på tomgång, så duschar man lite startgas på alla slangar som man ser, en i taget, och ändrars då motorvarvet, då har du läckage, trasig/sprucken slang.

Men det är absolut inte fel, att kolla förgasaren, men tänk på packningen, när du "delar" den. Håller säkert, men var försiktig.
Annars så är det med all sannolikhet Weber på denna, och då går det att få fram packningar, annars så gör man en själv.

Alf
16th November 2010, 22:11
Hej Henrik!
Hoppas att ni inte somnar när ni läser detta!!

Det var klart värt allt tjat om bilder på din bil!! Ha ha
FAAAN va fin den är o i silver met, min favorit färg!

Min är ljusblå met med beige o brun inredning - 81 , men min förar dörr är rostig /hål på stora ytor över hela dörren, min höger dörr är ok o även skärmkanter, prima under, bara gått 8700mil i norrland!

Ett tips är när du lagat dörren/dörrarna är att rostskydda dom invändigt noga med tunnt rostskydd , det sitter nämligen en plåtbalk i dörren som är dit satt med fogskum! Det samlar fukt o rostar enormt, vem kommer inte ihåg Alfasud! dom hade fogskum i alla balkar, dom rostade upp på nolltid!

Till ditt problem, tanken tror jag inte har rostat, den sitter ju i bilen o inte under!
Vet inte hur kunnig du är men ska försöka att förklara om du inte vet!
Det sitter en Weber 32/32 ADF-250 på din bil, den rengör man bäst genom att ta bort luftfiltret + burken, 13mm nyckel till locket o 8mm till att lossa den från förgasaren + vevhusventslangen!

Så nu är vi ovan förgasaren, har du tryckluft? det är bäst att använda!
Lossa den stora mässings muttern som sitter där bensinslangen går in i förgasaren, där sitter det ett litet filter som man blåser rent, sen lossar man på choke pinnen som har en liten låsring uppe vid choke spjället, ta en liten mejsel o håll i den , annars försvinner den lätt, haka av pinnen från spjället, lossa sen dom spårskruvarna som sitter på ovansidan av förgasren, lyft försiktigt på locket lite(akta packningen) o dra bak snabbtomgångs/choke pinnen så locket går fritt, fortsätt försiktigt att lyfta hela locket!

Nu är hela förgasaren öppen, bensin munstyckena sitter i botten på förgasaren där det är en pool av bensin,luftmunstyckerna sitter mitt i förgasaren ,torka ur o lossa dom, blås försiktigt munstyckerna o hålen dom sitter i!

Ha gärna en trasa lite ovanför när du blåser, ifall något flyger iväg o så får man inte bensin o skit i ansiktet!

Dra i gas reglaget o titta i så det sprutar en fin stråle bensin i varje port, om inte så är det skit eller trasigt acc membran, blås rent i kanalen, sitter med 4st skruvar på sidan,det sitter en fjäder bakom locket o membranet, du ser att armen rör sej när du gasar..

sen är det bara att skruva ihop den i motsatt ordning, låter mycket men tar ca 10-15min om man inte tappar något!ha ha

Hoppas att det hjälper, det brukar bli en massa skit som fastnar i förgasaren när bilen står still länge!
Tack än en gång för bilderna, behöver du mer tips så bara hör av dej, förresten har du en fin kofångare fram ,annars kan jag fixa en helt ny för korv öre till dej ..

MVH Alf

Alf
14th December 2010, 21:50
Ja, jag visste det du somnade nog när du läst allt som jag skrev.. hahaha
Kan bara inte sluta att titta på dina bilder.skitfin, jag vet jag är knäpp!
Dom säger ju att dom som är lyckligast är ju knäppisarna!!
MVH Alf

Jim
15th December 2010, 22:58
Så fränt att det står "5 växlad" bakpå, på svenska. Orginal?
Måste nog börja leta efter en äldre Fiat, man blir bra sugen när man läser om alla här som har gamla fina vagnar.

per
15th December 2010, 23:57
Det var original, på svenska bilar.. :)

Alf
16th December 2010, 15:31
Per, du som är fiat toking med, har du aldrig varit sugen på en 131:a? Eller är det mest Argenterna av oldies som du fastnat för?
Mvh Alf

per
16th December 2010, 16:49
Det är ju så att man inte kan ha allt..
T.ex. var jag tvungen att sälja 125an, den skulle fått vänta alldeles för länge på sin tur..

Men varje gång jag ser en hyffsad 131 Supermirafori -82/83 till salu så hugger det till i telefonarmen helt klart! :)

Senaste krisen kom för ett par veckor sen: röd Peugeot 505 Turbo -88 m svart skinn för 7000kr... Då var det nära igen! ;)

rask
16th December 2010, 17:10
Originally posted by per

Senaste krisen kom för ett par veckor sen: röd Peugeot 505 Turbo -88 m svart skinn för 7000kr... Då var det nära igen! ;)

Coola bilar minsann!

Henrik
16th December 2010, 19:40
Originally posted by Alf
Ja, jag visste det du somnade nog när du läst allt som jag skrev.. hahaha
Kan bara inte sluta att titta på dina bilder.skitfin, jag vet jag är knäpp!
Dom säger ju att dom som är lyckligast är ju knäppisarna!!
MVH Alf

Hej!

nej inte somnade jag, lite seg att svara bara, skyller på att jag surfar med google Chorme och då funkar det inte att logga in något vidare på "fiatsidan", så ska jag skriva här på forumet är det internet explorer som gäller, det blir bara inte av då..
Tack så mycket för tipsen! Jag är inte en fullfjädrad bilmek eller har det som levebröd men nog anser jag mig rätt händig:) Ska ta mig an det i vår, nu det ju så j-la kallt, jag som inte tycker om vinter överhuvudtaget tycker det är hemskt..

Hur går det med dina bilar, sålde du din super? Den såg fin ut på bilden?
Det är alltid synd att sälja men ibland inser man att tiden inte kommer att räcka till, tyvärr. Samtidigt som/om man säljer kan man ju aldrig garantera dess fortsatta öde.
Kommer nog själv försöka sälja någon bil till våren, det finns mycket annat att pyssla med, bilarna mår ju inte bra av att stå heller..
Kul iaf att du gillar 131 an, hade du fler bilder på dina eller det kanske du lagt upp förut?
Slänger upp en bild på motorn också så du får se!

/H

Henrik
16th December 2010, 19:52
Originally posted by per
T.ex. var jag tvungen att sälja 125an, den skulle fått vänta alldeles för länge på sin tur..

Men varje gång jag ser en hyffsad 131 Supermirafori -82/83 till salu så hugger det till i telefonarmen helt klart! :)

505 T är riktigt häftiga, om det var den röda i Uppland/stockholm med reg som började på N och slutade på 3 (sparade ner bilderna på den) du tänkte på så kan jag dess historia delvis, en kompis till mig köpte den vintern 1998 hos en Citroen handlare i Falun, han körde med den under våren, även jag körde den någon gång, den var i riktigt fint skick då, karossmässigt/lack. Han jobbade då i Norge, så den stod på Arlanda, när han skulle hem en gång så gick toppen på den (vanligt på dessa) så vi bogserade hem den från Arlanda sedan blev en stående tills en handlare bytte in den trasig, sedan vandrade den vidare..Slutpipen på avgas som satt på bilderna skruvade vi dit om jag minns rätt;) Det var en snygg kombination på den; röd, svartgrå skinn (tveksamt om det var äkta?) och så taldatorn, rätt bra knuff också med 180 hk. Elegant bil.

/H

per
16th December 2010, 20:34
Originally posted by Henrik
505 T är riktigt häftiga, om det var den röda i Uppland/stockholm med reg som började på N och slutade på 3 (sparade ner bilderna på den) du tänkte på så kan jag dess historia delvis, en kompis till mig köpte den vintern 1998 hos en Citroen handlare i Falun, han körde med den under våren, även jag körde den någon gång, den var i riktigt fint skick då, karossmässigt/lack. Han jobbade då i Norge, så den stod på Arlanda, när han skulle hem en gång så gick toppen på den (vanligt på dessa) så vi bogserade hem den från Arlanda sedan blev en stående tills en handlare bytte in den trasig, sedan vandrade den vidare..Slutpipen på avgas som satt på bilderna skruvade vi dit om jag minns rätt;) Det var en snygg kombination på den; röd, svartgrå skinn (tveksamt om det var äkta?) och så taldatorn, rätt bra knuff också med 180 hk. Elegant bil.

/H

Det kan vara samma bil som Sven Wixner (uppsalaförsäljaren; VD'n) köpte som ny. Pappa lånade hem den när den var kanske nån månad gammal så man fick provåka lite.. Klass! Röd med svart äkta skinn (möjligt att det på sidorna/baksidan var galon men alla sittytor var iaf skinn). ABS-bromsar o grejer.. :)
Senare köpte en av Wixners mekanikers son bilen och skötte den bra tills toppen sprack - detta var runt -92 och den hade en bit över 200hk då. Sen vet jag inte var den tog vägen men det kan vara den! Det såldes väldigt få -88.

Alf
17th December 2010, 18:56
Hej!
Nä jag sålde inte supermiran,det var en hel del som var intresserade, men bara den kategorin som ska ha en Volvo 240 o köra skiten ur o skicka på skroten, då behåller jag den hellre,
Skulle det komma någon som verkligen är intresserad av att ha en supermira o göra i ordning den så som den förtjänar så skulle jag sälja den o även kunna göra lite på priset!
Dom lär inte bli vanligare så den står bra där den står..

Den är ett jättebra objekt men underhållet är eftersatt så det är endel rostlagning o lite bromsjobb + småfix som måste till för att den ska ska bli i mint!
Om man säger att ovan karossvecket så är den nästan som den såldes ny o invändigt,inte en rost prick, har ju en super till o den har rosthål i taket till o med,den är ändå totalrenoverad 1988 o omlackad.
Din såg ju fin ut imotorrummet med, den är ju en pärla,ska du sälja den så vet du ju en som är intresserad..

Per, jag förstår dej, men alla supermiror verkar pressade,skit länge sen jag såg någon,förutom min egen då,men att hitta någon bättre verkar omöjligt eller hitta någon överhuvudet taget..

jag har ju en energisk son (kimi! ,ja som Räikkonen) på 18mån med som tar all tid just nu, så allt står stilla med bilarna..

Här kommer bild på den Kastanjebrunmetallic

Alf
17th December 2010, 19:03
Här är en på min andra supermira, en riktig 80-tals racer med DLS 200 polisradio o Hijaccers

Alf
17th December 2010, 19:13
O en på min 2-dörrars CL 1600 -81 som jag köpte osedd ifrån Umeå, Fan vilken pers innan man hade denna bil hemma!!
Denna bil har jag som mål att göra en 131 Racing Wahlter Röhrl kopia av, har nästan alla grejer till den, men sedan är det ju tiden!!
Ni kan se tak spoilern på dunkarna!

Har dessvärre inte så många bilder på denna, man ser att förardörren är angripen på konstiga ställen, andra sidan är bättre..

per
17th December 2010, 19:44
Man kan väl aldrig ha för många 131 som de säger! Du har väl sett testerna av bl.a. 131 Supermirran under Arkiv hoppas jag? Inte för att Teknikens Värld är så käcka mot Fiat men kul ändå..

Alf
17th December 2010, 20:27
Hej Per!
Jag vet, jag har många bilar men det går bara inte att låta bli, dom blir som familjemedlemmar..
Jo jag har sett o läst dom,skitkul,även om dom inte hyllar dom direkt, själv så kör jag med hjärtat o dom 131.or som jag har haft innan har jag bara bra erfarenheter av, jättekul bil!

Jag har nybilsbroschyrer från fiat på dom där skryter dom ordentligt...

MVH Alf

Rolando
17th December 2010, 20:58
När det nu är 131:a på tapeten, så har jag lite ekonomiplåt till en sådan, som jag kan tänka mig att sälja, nu när 2000 Super Panoraman inte längre finns i livet.

B.la. hela dörrplåtar (s.k. dörrspegel) till 4-dörr, alla fyra, men det är till den lite äldre, som inte har dessa breda skyddslister på dörrarna. Alltså utan hål för fastsättning av listen. Men det går ju att göra hål innan man lackar.
Tröskel vä/hö 4-dörr. Tror också att det finns bakre skärmkanter 4-dörr.
En liten skada på vä. dörrspegelplåt. men fullt användbar.

Men detta skall ju ligga under säljes - - jag vet - - - -

Alf
19th December 2010, 20:37
Jo, den plåten skulle nog behövas ,men det är ju lite långt o hämta, lite dyrt att skicka,, skit också..'

Alf

rask
20th December 2010, 10:13
Originally posted by per

Appropå läckra 80-talsklassiker. Såg en silvrig Audi 200 Avant Quattro 20V på Volvos parkeringsgarage i morse... Rätt cool minst sagt.. Läs gärna mer på http://sv.wikipedia.org/wiki/Audi_200

Henrik
4th January 2011, 16:49
Originally posted by Alf
O en på min 2-dörrars CL 1600 -81 som jag köpte osedd ifrån Umeå, Fan vilken pers innan man hade denna bil hemma!!
Denna bil har jag som mål att göra en 131 Racing Wahlter Röhrl kopia av, har nästan alla grejer till den, men sedan är det ju tiden!!
Ni kan se tak spoilern på dunkarna!

Har dessvärre inte så många bilder på denna, man ser att förardörren är angripen på konstiga ställen, andra sidan är bättre..

Fin samling du har!
Det var väl lika bra du behöll den bruna när det är sådana spekulanter.. Har sett 2 st (exkl din) supermirra på blocket på senare år (kan ha missat någon;)) vilka jag sparat bilder på. Dock ett lite större antal vanliga 131 i olika skick. Kolllade regnr på den ena och den stod det avreggad på nu så antingen är den skrotad eller exporterad. Den andra stod det avställd på så det kan överlag inte vara många kvar nu.

Den blå påminde om den min far hade när jag var liten, han köpte den 84-85 tror jag, bytte då in en cl 1600 4 d 80 årsmodell, vilket fartåk kommer jag ihåg, han utrustade den med sådan där plast/vindavvisare vid takluckan men även med bakrutejalusi.
Byttes tyvärr bort 87 mot en ny Regatta 100 Si.e, mycket krångel och fel med den på en gång trots att den var ny..
Såg iaf den blå 131 S i början på 90 talet hos en handlare, såg då fortfarande helt ok ut, tänkte dock inte på att rädda den då.

Rolando:
På tal om 2000 super panorama så lär väl de om möjligt vara ännu svårare att hitta, en sådan skulle jag vilja ha tag i.
Kommer även ihåg en provkörning av en vit sådan en gång för längesedan, häftig! Någon som vet ifall det finns någon kvar någonstans i Sverige?

/H

Rolando
4th January 2011, 17:38
Har dåligt med bilder på Panoraman.
Men här är en, då den står och slumrar i väntan på sista färden.
Den hamnade hos en Fiatkompis strax utanför Kumla, men den var för dålig i botten, ja överallt, för att räddas.

En mycket pigg och praktisk bil, som fick bekänna färg många gånger.
Som ny var den placerad på Italienska ambassaden.

per
7th January 2011, 00:54
Å jäklar... En Panorama 2000.. Kan ingen rädda den?

Minns en halvgalen gubbe med 131 Panorama 2000 som patrullerade längs svenska motorvägarna tidigt 90-tal, hjälpte folk med problem, helt ideellt. Tror det var ett reportage i Vi Bilägare..?

Alf
7th January 2011, 23:35
Hej.
Henke, tack!
Jag kollade för ett tag sedan o då fanns det ca170 st 131:or ifrån 1975-1981 utav berlina,special,super 1600tc,CL ,då även panorama ifrån dom årsmodellerna.

1982-1983 sålde dom nog bara 131 Supermirafiori 2000tc i Sverige o det ska finnas ca 35st kvar,hur många som är kördugliga vet jag inte, en sak som är säker är att av dom 35 är nog inte många av panorama typ!

Per den Roland hadde är nog troligen skrotad dessvärre!
Ingen som vet om någon eller sett en?

Rolando
9th January 2011, 17:26
Ja du Per, den är borta, kanske något sparat av den som skrotade den. Hoppas att motorn är kvar + inrede som var mycket bra.

Ja dessa bilar är/var udda. Såg en 2000 TC på vägen mellan Aneby och Husqvarna, en champagnemetallic, men ingen vid huset var hemma, och nu efter så många år, så har jag inget regnr. kvar
Här i Värmland rullade en blå 1600, men den krockades, och det var av den som jag plockade dragkroken till min.

På tal om udda Fiatkombi, så har jag en 1100 Familiare -55. Finns två st 6-sitsiga kvar av den första varianten.
Av fyrsitsiga finns det någon -58 + 60-talare kvar

Henrik
11th January 2011, 16:48
Originally posted by Rolando
Ja du Per, den är borta, kanske något sparat av den som skrotade den. Hoppas att motorn är kvar + inrede som var mycket bra.

Ja dessa bilar är/var udda. Såg en 2000 TC på vägen mellan Aneby och Husqvarna, en champagnemetallic, men ingen vid huset var hemma, och nu efter så många år, så har jag inget regnr. kvar
Här i Värmland rullade en blå 1600, men den krockades, och det var av den som jag plockade dragkroken till min.

På tal om udda Fiatkombi, så har jag en 1100 Familiare -55. Finns två st 6-sitsiga kvar av den första varianten.
Av fyrsitsiga finns det någon -58 + 60-talare kvar

Tuff liten vagn!

Verkligt udda, använder du den/körbart skick?

/H

Alf
11th January 2011, 22:53
Den var fin o fräck Roland ! Har du många fiatar roland?
Den sista panoraman jag såg var en silver met 2000tc på skroten utanför där jag bor,den var inte speciellt rostig, jag köpte fördelaren o tändenheten från den, detta var nog exakt tio år sedan,synd att en sådan blev skrot, den hade lätt kunnat fixas,men då ville ingen ha dom...

Rolando
15th January 2011, 23:05
Hur många Fiat jag har - - - det är en statshemlighet..........
Det är som att fråga efter hästkrafter i Rolls- - - det räcker till...

per
16th January 2011, 04:29
Haha :)

Henrik
16th January 2011, 12:02
På tal om superkombin så hittade jag denna lilla notis i mitt arkiv att den var på väg hit, från tidningen "Club Fiat" 1982..

Skaplig satsning som gjordes på rally, 350 000 kr men hur gick det för dem i Sverige egentligen?

/H

per
16th January 2011, 13:18
Ah! har samma tidning! :)

Rolando
16th January 2011, 14:01
Var själv och tittade på rallyt 1981, då Cemoni körde.
Men det fanns ju en 4:e Fiat med 1981, som kördes av Roland Björck med kartläsare Roger Björck.
Men hur det gick för respektive Fiatbilar, vet jag inte just nu.

Fiat var framgångsrika inom rally.
Fiat gjorde en bravur karriär inom rally- VM, och med 131 Abarth tog man inte mindre än 18 VM-segrar i oförändrat utförande.
Det är en av de mest segerrika rallybilarna någonsin.

Den finske rallyföraren Markku Aleìn vann inte mindre än sju VM-tävlingar. Och Fiat 131 Abarth Mirafiori vann märkes-VM hela tre gånger . Walter Röhrl lyckades också sista året Fiat tävlade med 131 Abarth vinna VM-titen för förare med bilen.

per
16th January 2011, 14:21
.. för att inte tala om succeerna i "Lanciakläder" under 80-90-talet. VM-seger 77,78 och 80 är starkt men 87,88,89,90,91,92 är rätt ok det med! :)

Alf
17th January 2011, 09:36
Hej!
Roland,ska inte fråga om dina bilar..
Kul med infon om Rallyn, ingen som vet hur det kan ha gått för det svenska teamet?
Hade en här som körde med 131 Special men han körde mer bredvid vägen än på, fasen vad karosser med 2-dörr han gjorde av med, då skrattade man åt det men nu gråter man när man tänker på han!

Ville bara visa en Engelsman som har en 131 volumetrico -83 el -84 (kompressor orginal) som han ändrat på, satt på ett Racing/sport kit (grill,skärmkanter,spoiler) kofångare från serie 2!
visar före o efter,
Den är bara för läcker!!

Alf
17th January 2011, 09:38
O efter

Alf
17th January 2011, 09:42
en till

Alf
17th January 2011, 09:45
o en under huven..
Det var nog en bild från innan omvandlingen!

per
17th January 2011, 10:15
Kul, har aldrig sett motorrummet i en Volumetrico... Ganska lik motorn i Argenta VX iofs.

Tycker han borde behållt sena exteriören och bara sänkt den + fälgarna, but each to their own som de säger. :)

Rolando
17th January 2011, 16:06
Alf:
Det är ingen fara, frågar man inte, så får man inget svar heller *L*

I början av 2000-talet, vet inte exakt, så var denna fina 131:a till salu, med drygt 6.000 mil på mätaren.
Men en koll hos transportstyrelsen, visar att den inte finns i livet längre.
Ingen här som känner igen den?

Rolando
17th January 2011, 16:08
En bild till

Rolando
17th January 2011, 16:10
Ytterligare en bild.
Den hade dragkrok som synes, och det var en 1600

Henrik
17th January 2011, 16:43
Originally posted by Rolando
Ytterligare en bild.
Den hade dragkrok som synes, och det var en 1600

Har också sparat bilderna på den bilen ;)
Har för mig att den var ute flera ggr till försäljning, kanske gått utomlands med det skicket?

Alf
17th January 2011, 23:58
Vad det inte den som såldes i Karlskrona?
Dom begärde typ 22000kr,Den är i kanonskick!

finns den inte i registret så borde den vara såld på export eller smälld o skrotad, synd att den inte finns kvar här!

Jag hade en exakt likadan 1600tc, samma färg, fälgar, inredning, i mitten på 90-talet, men med automat , fast min var lite rostigare o någon som klåp lagat den o bara lagt på plåt ovanpå dom gamla trösklarna!

Kommer ihåg att jag o en kompis åkte till Tyskland/Danmark med den o tält på takräcke, köpte öl ,limmade på brudar o slog runt, körde med den på den Danska stranden o sladdade så när jag kom hem märkte jag att främre stötdämparfästet brustet o det blev ett typ körnslag i huven efter stötdämparpinnen!

Den kan jag fortfarande ångra att jag skrotade!