Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 850 Coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 850 Coupe

    För ett tag sedan gick startskottet för renoveringen av den införskaffade coupen och känns som det är dags att göra en lite presentation här på forumet.
    Så här såg det ut innan jag började för ett antal månader sedan.


    Nu är Demnonteringen i full gång och visst finns det rost, ingen tvekan om saken.


    Jaha idag 13/11-2010 var det dags för lite mer arbete nere i garaget igen.
    Är än så länge inne på att fixa bilen nu när Paul Österberg sålde mig den ack så efterlängtade frontplåten
    dock saknas fortfarande skärmar.


    Kan väl erkänna att det kommer att krävas lite underarbete på karossen innan några nya delar kan monteras.


    Alla som sitter på någon form av ekonomiplåt till denna modell får gärna höra av sig till mig.


    Jag har ju en liten förhoppning om att det ska dyka upp delar från olika forum medlemmar
    så att jag slipper stå och tillverka allt själv.


    Det är alltid roligt när man fått bort allt gammalt skit för att sedan se hur det nya träder fram,
    bilen får sig ett lyft samt att man får mer inspiration att fortsätta och förhoppningsvis ger allt arbete resultat .
    www.strigin.se

  • #2
    Fin! Bra projekt.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #3
      Tjena Grusbus, så du har gått och dragit på dig en till gammel-Fiat För du har väl kvar 124:an?

      Comment


      • #4
        Japp 124 är kvar

        Hade tänkt ha coupe´n att åka i medans jag totalrenoverade 124:an, visade sig att coupe´n var i sämre skick än vad jag trodde så det fick bli tvärt om.
        Tyvärr visade det sig att det inte dräller av skärmar till coupe´n vilket gör att bygget kanske tar lite längre tid än planerat, är det någon som sitter på ekonomiplåt till denna bil får ni gärna höra av er.

        Under tiden så letar jag även lite delar till 124:an (insprut).
        Som det ser ut just nu så verkar jag kunna få loss detta från TurboB här på forumet.
        I övrigt så har 124:an rullat helt felfritt hela sommaren (äntligen).

        /Robban
        www.strigin.se

        Comment


        • #5
          Har varit nere och rensat lite i motor rummet idag
          Lite delar kvar sen är karossen helt ren och redo för blästring



          www.strigin.se

          Comment


          • #6
            Oj, vilket jobb framför dig, men det fixar du lätt

            Comment


            • #7
              Originally posted by stooges
              Oj, vilket jobb framför dig, men det fixar du lätt
              Läste din tråd att du rollar bilen hur funkar det, blir det verkligen någon glans i lacken.
              Får du bra resultat kanske man ska prova detta på coupen när jag nu kommer så långt.
              www.strigin.se

              Comment


              • #8
                Originally posted by grusbus
                Läste din tråd att du rollar bilen hur funkar det, blir det verkligen någon glans i lacken.
                Får du bra resultat kanske man ska prova detta på coupen när jag nu kommer så långt.
                Roll-Tekniken startade på forumet MOPAR med en orange Dodge Charger...

                http://board.moparts.org/ubbthreads/...0&fpart=1&vc=1

                ...som du ser så är tråden väldigt lång och till slut så fick tidskriften Hot Rod upp ögonen för "den nya tekniken" och gjord ett eget test...

                http://www.hotrod.com/techarticles/b...job/index.html

                ...Hur som helst var min lack så kass och en ny proffslack kostar ofta mycket pengar. Denna teknik är billig och dessutom är det ju så klart en sport att man har gjort det själv. Men blir det bra? Hoppas det, bara det blir bättre än innan

                Comment


                • #9
                  Originally posted by stooges
                  Roll-Tekniken startade på forumet MOPAR med en orange Dodge Charger...

                  http://board.moparts.org/ubbthreads/...0&fpart=1&vc=1

                  ...som du ser så är tråden väldigt lång och till slut så fick tidskriften Hot Rod upp ögonen för "den nya tekniken" och gjord ett eget test...

                  http://www.hotrod.com/techarticles/b...job/index.html

                  ...Hur som helst var min lack så kass och en ny proffslack kostar ofta mycket pengar. Denna teknik är billig och dessutom är det ju så klart en sport att man har gjort det själv. Men blir det bra? Hoppas det, bara det blir bättre än innan
                  Riktigt cool tråd, blir lite sugen på att fixa upp Vinter-Saaben...
                  à la London designmarknad - www.alalondon.se

                  Comment


                  • #10
                    Okay det känns som det är dags för lite uppdatering i projekt tråden.
                    Har varit nere i garaget och kört lite idag.


                    Som ni ser så börjar demonteringen närma sig sitt slut du det endast är ett fåtal delar kvar.


                    Nästan helt renplockat undertill också men lite mer jobb ska till innan det är klart.


                    Tittar man närmare så finns det en massa gamla lagningar från tidigare ägare som ska plockas bort och göras om, innan detta görs ska hela underredet skrapas rent från underredsmassa


                    Kan dock konstatera att fäst plåten till främre fjädern är helt slut och måste bytas. Om någon har en liggande och skräpar får ni gärna höra av er.
                    Last edited by grusbus; 29 January 2011, 22:08.
                    www.strigin.se

                    Comment


                    • #11
                      R.I.P.

                      Har varit lite dålig med uppdateringen på senare tid då jobbet tagit massor av min tid, har dock varit nere i garaget då och då men bara för att rensa hela karossen från prylar.
                      Det visade sig att karossen var rostig på alla möjliga ställen och ekonomiplåt finns inte att få tag på till vettiga pengar så denna coupe vart bara en reservdelsbil i slutändan.
                      Genom ett tips från alfamats så fick jag tag på en annan coupe som var i mycket bättre skick vilket han kanske ångrar nu.
                      Ny projekt tråd på denna coupe kommer att startas omgående.
                      www.strigin.se

                      Comment

                      Working...
                      X