Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stolsvärme!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stolsvärme!

    Hej!
    Har precis tagit ut en ny 500:a.

    Men eftersom att det inte finns stolsvärme som fabriksmonterat tillbehör, så eftermonteras detta i Sverige. Men nu är jag inte riktigt nöjd med det utförda arbetet.

    Så jag undrar om det är jag som är FÖR "petig"?

    "Problemet" är en liten "knöl" (vilken jag är orolig att den ska nöta hål i lädret) på vänster sits, samt en "försänkning" stor som en snusdosa (inte mkt men det märks).
    Höger stol är "perfekt"!

    Är detta godtagbart, eller !?

    Arbetet är utfört innan nybilsleveransen av återförsäljaren.

  • #2
    Personligen skulle jag aldrig accepterat det, men det är väl upp till vad man själv har för krav/önskemål/förväntningar. Det brukar ALDRIG bli bra när verkstäder är på bilar och eftermonterar saker. Tyvärr tråkigt, men sant. Jag har i alla fall aldrig sett något jobb som är bra gjort.

    Känner igen den där knölen (termostat?) du nämner, den fanns även på min gamla Uno Turbo. På dessa bilar tror jag sätesvärmen eftermonterades av generalagenten.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      Originally posted by Ante
      Personligen skulle jag aldrig accepterat det, men det är väl upp till vad man själv har för krav/önskemål/förväntningar. Det brukar ALDRIG bli bra när verkstäder är på bilar och eftermonterar saker. Tyvärr tråkigt, men sant. Jag har i alla fall aldrig sett något jobb som är bra gjort.

      Känner igen den där knölen (termostat?) du nämner, den fanns även på min gamla Uno Turbo. På dessa bilar tror jag sätesvärmen eftermonterades av generalagenten.
      Tack för dina synpunkter.

      Ska lämna in den i
      morgon.

      Nej, jag tycker inte att det är acceptabelt. Särskilt inte som att högerstolen är perfekt (dom kan ju inte gärna hävda att "det ska va så" då?).

      Är liksom dig säker på att det är termostaten som dom inte fått till riktigt.

      Liksom dig är jag KRAFTIGT skeptisk till eftermonteringar, men kände att det var nödvändigt då det annars blir så kallt med lädersäten på vintern.

      Comment


      • #4
        Absolut, stå på dig!
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Originally posted by per
          Absolut, stå på dig!
          Så, nu har dom åtgärdat problemet.

          Dock så har dom inte utgått ifrån en ny stolsstoppning då en sådan inte fanns tillgänglig (sportstol).

          Så nu återstår det att se i fall resultatet består, i annat fall så får göra om hela installationen med en ny "stols-stoppning".
          Men som det är just nu så är det ok.

          Det var som befarat termostaten som "satt" sig.
          Är det även en sådan på passagerar sidan?
          Med tanke på att den är perfekt så ska man ju kunna begära att även förarstolen är perfekt (nu är den dock i alla fall näst intill perfekt)!

          Det lutar dock åt att jag kommer att yrka på att få en helt ny stoppning vid första service-tillfället då bilen ändå är fabriks ny.

          I övrigt har jag enbart positivt att säga om bilen.

          Comment

          Working...
          X