Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med c-låset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med c-låset

    Har ett skumt problem med centrallåset på min Coupe 16VT. Om jag låser bilen med dosan så hör man hur förardörrens lås låses men sen direkt går upp igen. När jag låser med nyckel får jag liksom vrida om 3-4 ggr innan dörren förblir låst och sen får man larma på bilen efter det. Någon som vet vad detta kan vara för fel och hur man kan lösa det, ruskigt irriterande....
    Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

  • #2
    Har för mig att om bagageluckan inte är stängd så låser bilen upp igen, kolla att sensorn som ser att bagaget är stängt inte glappar (vilken det nu är?).
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      så va de på min med, smörjde låsen/hantaget på dörrana så försvan de
      Fiat Coupé Turbo
      Fiat Uno Turbo
      Lancia Delta Evoluzione 1

      Comment


      • #4
        var ju ett tag sedan ämnet var uppe..men..

        om bilen bara larmar och inte låser sig, vad kan det bero på då?

        Comment


        • #5
          samma på min men försvann efter jag fixade till givarna vid motorhuv o bagagelucka gick inte änna ner så satte en bricka emmelan så det kom i kontakt med andre ändan eller hur man ska säga
          http://www.garaget.org/?car=34508

          Comment


          • #6
            vilka givare? till " om det är stängt eller inte? "

            Comment


            • #7
              samma här, e bagageluckan, passageerardörren lr motorhuven inte stängd så låser dörren upp sig direkt igen. nnice funktion.

              synnd bara att den på senare veckor börjat göra det hej vilt för mig...(utan larmdosan, inte använt de på ett tag eftersom lödningen till dioden lossnat) verkar börja med att om ja låser/låser upp på passagerardörren o nästa gång låser frånn förardörren, så sjabblar de till sig, typ nån misslyckad sykroniseringsgrej lr nåt haha.

              Sen kan den hålla på så många ggr, till slut så låser sig bara förardörren passagerar dörren klickar inte. ahum...
              då får ja låsa den för sig. sen efter en natts vila i garaget så på morgonen låser den upp båda dörrarna från förardörren, o allt som oftast funkar de att låsa dem också.

              skumt som fan. ska prova spruta in lite låsspray lr nåt i låsen..men låter konstigt.
              Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
              Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

              Mvh
              Joksi

              ¤ Garaget.org

              ¤ Joksi.net

              Comment


              • #8
                Re: Problem med c-låset

                Originally posted by Pierre
                Har ett skumt problem med centrallåset på min Coupe 16VT. Om jag låser bilen med dosan så hör man hur förardörrens lås låses men sen direkt går upp igen. När jag låser med nyckel får jag liksom vrida om 3-4 ggr innan dörren förblir låst och sen får man larma på bilen efter det. Någon som vet vad detta kan vara för fel och hur man kan lösa det, ruskigt irriterande....
                När den väl låser sig, dubbelkolla så att passagerardörren gör det också då. Min beteer sig exakt så, låser/låser upp 3-4 ggr...femte gången typ låser den verkligen. dock ej passagerardörren.
                Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                Mvh
                Joksi

                ¤ Garaget.org

                ¤ Joksi.net

                Comment


                • #9
                  har haft samma problem.. bara att smörja upp rejält!
                  Fiat Coupé Turbo 20VT 1999

                  http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=186

                  http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=271

                  Comment

                  Working...
                  X