Announcement

Collapse
No announcement yet.

Färgkod stötfångare RITMO -80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Färgkod stötfångare RITMO -80

    Stötfångarna på min Ritmo har under åren blivit helt solkiga ut,nästan vita.Orginal är svårt att veta vad dom hade för nyans, men typ beige/bruna.Man har manipulerat bilder i försäljningsbroschyrer så att de ser nästan svarta ut.Men som sagt så stämmer det inte med verkliga bilder jag har sen bilarna var nya.Någon vet om färgkoden?Tänkte att sprutlacka dom med strukturfärg.Eller om det är ngn som har tips för att få bort det solkiga.Har testat med cellulosaförtunning,det är ett jäkla jobb och sen blir ytan för blank.Man får dessutom passa sig så man inte smällter ytan på plasten. / mats
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

  • #2
    De är gjorda av genomfärgad plast, de är icke lackade.
    Men - varför inte testa, med tvåkomponents svart matt och plasthäftande grundfärg.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Mina var mörkgråa typ på -81:an jag hade.
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #4
        Misstänker något mörkgrå faktiskt,ska se om det finns ngt skrymsle som inte har blivit så nedmattat när jag plockar bort fångarna.Har lackat med struktur förut och det är det enda om man vill ha toppskick och orginalskick på plasten.Men nu var det en som ringde mig och skulle ha något Fiat orginal dundermedel att bara stryka på så att det solkiga försvann,låter för bra för att vara sant!Men det ska blir roligt och spännande och se vad det kan vara.Återkommer ang resultatet senare eller i min byggtråd. / mats
        Mats Nilsson

        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

        Comment


        • #5
          Hej Mats!
          Jag har samma problem på min bruna super, tog rödsprit det var ett jäkla gnoende men det blev bättre!
          Jag har nya kofångare i plast till 131 mk2 dom är grå aktiga svårt att beskriva,särskilt när jag är färgblind på grå o brunt!

          Kan ta en bild på dom om du vill se hur dom var när dom var nya?
          Synd o lacka dom om man vill ha dom riktigt orginal..

          Blev väldigt nyfiken på Fiat dundermedel, du måste visa vad det är!!!
          MVH Alf
          4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
          2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
          Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

          Punto 80 ELX 16v -01
          Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
          Ducato 2,5TD -92 flak
          Tel 070-5512431

          Comment


          • #6
            Jag testade faktisk cellulosafört,bromsrengörare,lacknafta och bromsvätska.Det var bara ett jäkla gnidande.Ska bli intressant som sagt att se vad det är för medel.Målade f.ö en Alfa (plast)sprint med strukturlack för 14 år sedan.Lika fin fortfarande.Så det är nog den hållbaraste metoden.Men jag är som sagt riktigt nyfiken på dundermedlet. Mats
            Attached Files
            Mats Nilsson

            Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

            Comment


            • #7
              Hej!
              Jäkla fin Alfasud du har, inte vanliga idag,rostde enormt dessvärre, påminner mej om en kompis som hade en silver met 1,3 -79 ,vi tävlade alltid mot varandra, jag så klart i en stötstångs 131:a men dom gick precis jämt både i acc o toppfart,det var den som var mest chicken som förlorade,dvs inte jag,haha
              Jag är sjukt nyfiken på Fiats mirakel medel...
              4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
              2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
              Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

              Punto 80 ELX 16v -01
              Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
              Ducato 2,5TD -92 flak
              Tel 070-5512431

              Comment

              Working...
              X