Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lilla spöket Unon...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lilla spöket Unon...

    Tänkte (för första gången) skapa en projekttråd. Så vi får väl se hur intressant den blir ;-)

    Inhandlad:
    Fiat Uno 45 -89, vit med ca 6450 mil på mätaren. 1 tidigare ägare sedan 1989. Inredning som ny. Lite rostprickar på dörrar och baklucka. Men det är det enda (än så länge iaf ;-). Motorrummet var blankt och fint.

    Att göra innan sommaren:
    Tänkte polera hela unon innan jag ger mig på rostprickarna. Bakrutan ska ur (har en fråga tips på detta). Ska lämna bort torkararmar mm på blästring och pulverlack. Fälgarna ska få samma kärlek. Inredningen ska kemas mm mm.

    Planen är att få den strikt original och i mmkt fint bruksskick. De e iaf planen :-9

    Hittar med all säkerhet ngt mer som ska/måste göras. Det brukar ju vara så.
    Attached Files
    Filip Wennergren
    070-7707711

    Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

  • #2
    Av vad man har sett av dina alster på CAR, så blir nog denna kanon med, välkommen hit

    Comment


    • #3
      tackar, tackar :-) jo det ska nog bli kanon. frågan blir ju, ska man åka alfa eller uno till skokloster i år? ett delikat problem dock :-)
      /filip
      Filip Wennergren
      070-7707711

      Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

      Comment


      • #4
        De är väl vanliga gummilister om håller rutan? (ej limmat)
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          bakruta!

          några plastkilar/is skrapor brukar ju få loss rutan på en uno !
          om man börjar i ett hörn inifrån och håller ett lätt tryck med ena handen & viker gummi listen med fingrarna och trycker försiktigt in kilen mellan plåten och gummilisten ca 20 cm åt vardera håll då brukar rutan lossna
          F:finns I:ingen A:annan T:turbo

          saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

          punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

          131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

          Comment


          • #6
            Om du är intresserad av en plastlucka (Turbo) så tror jag far min har en liggandes.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Originally posted by per
              Om du är intresserad av en plastlucka (Turbo) så tror jag far min har en liggandes.
              plastlucka? menar du den till fjäderbenet i skuffen? isf, jättegärna :-) de e väl samma som till 45:an? kan inte tänka mig att dom producerat en egan modell till turbon. fast man vet ju aldrig med italienare :-9
              mvh filip
              Filip Wennergren
              070-7707711

              Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

              Comment


              • #8
                Nja alltså bakluckan.. Turbo hade ju en lättviktsvariant i plast med inbyggd takspoiler.

                http://www.uno-turbo.de/content/imag...f570e0d8ac.jpg
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  började lite smått med att rensa bort lite grejer inför polering. ska nog renovera emblemen lite. ingen som råkar sitta på NOS-emblem?

                  kokande vatten fick 22 år gammal dubbelhäftande att lossna som smör :-)

                  några rostprickar på tröskeln som ska bort. borde va en baggis (sa jag det?!)
                  /filip
                  Attached Files
                  Filip Wennergren
                  070-7707711

                  Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                  Comment


                  • #10
                    hur gör man för att bifoga fler bilder i ett inlägg?
                    Attached Files
                    Filip Wennergren
                    070-7707711

                    Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                    Comment


                    • #11
                      hepp.
                      Attached Files
                      Filip Wennergren
                      070-7707711

                      Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                      Comment


                      • #12
                        pricks ;-)
                        Attached Files
                        Filip Wennergren
                        070-7707711

                        Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by per
                          Nja alltså bakluckan.. Turbo hade ju en lättviktsvariant i plast med inbyggd takspoiler.

                          http://www.uno-turbo.de/content/imag...f570e0d8ac.jpg
                          aha, det hade ju varit najs... men då frångår jag ju det originala skicket. hmm? vill ändå ha :-9
                          Filip Wennergren
                          070-7707711

                          Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                          Comment


                          • #14
                            Så sant, blir ju inte direkt original då.
                            Bilder går tyvärr bara att attacha en per post ännu, men det funkar ju det med.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #15
                              nu väntar jag bara på att få svar från mina två krokar ang garagehyra i 2 månader. då blir det fart. lite för nippy (och pundarlikt) att stå ute nu ;-)

                              ska även försöka få tummen ur och ringa några skrotar i jakt på original gummimattor. sen åker dom i olivoljebad för nyskicksfeeling.

                              har även klurat ut att alfa 164 ts fyrbultade skitsnygga speedline är bolt on :-9 4/98 et35. men det skulle ju kräva en sänkning och lågprofil... å då spårar det ju ur... igen ;-) näe, en originalbil får det bli (just nu iaf ;-)
                              /filip
                              Filip Wennergren
                              070-7707711

                              Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                              Comment

                              Working...
                              X