Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 127 LS combi 1983

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 127 LS combi 1983

    Hej antar att jag kommit till helt rätt frågor när det gäller Fiat. jag är helt ny för märket och har självklart en hel del frågor som jag hoppas få besvarade här. Är även på jakt efter delar till " lilla blå".

    Nog om det och nu till det roliga bilen!
    Fiat 127 LS combi från 1983 köptes av en kvinna på lidingö och kördes sparsamt fram till -93 då kvinnan blev sugen på en ny bil. Kvinnan begav sig då till Lidingö bilcenter där hon köpte sig en ford fiesta och lämande 127:an i inbyte. där blev bilen stående tillsammans med 20 andra bilar fram till vintern 2009 då jag och en till vän fick nys om denna "guld gruva" och begav oss dit för att se om vi skulle köpa varsin bil. det hela slutade med ett förtroligt samtal med den nya ägaren till lokalen och ett beslut om att vi köper hela klabbet. så där stog vi, lyckliga som små barn och undrade vad vi nu skulle ta oss till.
    127:an är den bilen jag beslutade att behålla och tanken är att bygga något i stil med Bergen cup bilarna. så all form av information om delar osv är hjärtligt välkommen.
    bilder kommer inom kort.

  • #2
    om mer info önskas så kan det läsas på http://tagema.se/Projekt.aspx

    Comment


    • #3
      Kul! Välkommen hit!

      Lägg gärna upp lite bilder..
      Nån facelift-127a har vi nog inte haft här innan..?

      Mirafiori här på forumet köpte f.ö. Argentan, finns en projekttråd om den längre ned.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Originally posted by per
        Kul! Välkommen hit!

        Lägg gärna upp lite bilder..
        Nån facelift-127a har vi nog inte haft här innan..?

        Mirafiori här på forumet köpte f.ö. Argentan, finns en projekttråd om den längre ned.
        Kopplingsbyte och allmän översyn inför besiktning är planerad till nästa helg då alla delar som är beställda borde ha anlänt.
        jasså det var trevligt. det finns en Ritmo från 86 kvar som ser ut att precis ha rullat från bandet. om jag minns rätt har den gått 4300 mil.

        Comment

        Working...
        X