Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spax RSV?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spax RSV?

    Är det någon som försökt sig på lite seriös banåka med en uno här i krokarna? I så fall vad åker han/hon på? Funderar på att beställa Spax tämligen justerbara RSV sats men priset bär emot en aning. Kollade även på en billig apex sats men mina erfarenheter säger mig att de är lite för mjuka för riktig åka. Har någon laborerat med krängarna? Passande diffbromsar?
    Har inte åkt med bilen mer än några veckor men har ganska klart för mig vart jag vill komma. Dock fullkomligt ovetandes om denna bilen och dess egenheter.
    When the flag drops the bullshit stops!

  • #2
    399£ +moms vilket borde bli ungefär 7000. Egentligen är det inte särskilt dyrt men ser man till inköpskostnaden på bilen är det utopi. Hittas i Burton Powers katalog eller hemsida. Top mount justering runt av rebound har jag för mig och 0 till 50mm sänkning. I och med att bilen har en tämligen kass viktfördelning och framhjulsdrift så är ett sånt paket ganska exakt vad bilen behöver, kan jag tänka mig.
    When the flag drops the bullshit stops!

    Comment


    • #3
      till och börja med får det väl bli de som förljer med satsen. Men när man ändå är på gång å plocka sönder bilen kan man ju se hur stor ofjädrad vikt bilen har och hela det där tjafset(corner wieght, hävarmsförhållanden osv) för att sedan räkna ut vad som rimligtvis skulle kunna bli en på gränsen neutralstyrd uno
      When the flag drops the bullshit stops!

      Comment

      Working...
      X