Announcement

Collapse
No announcement yet.

hur kommer det sig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hur kommer det sig?

    Var uppe i Sthlm för nån vecka sen.

    Och då lade jag märke till hur ÄCKLIGa alla bilar var. Okej att det var vinterväglag osv. Men hur kommer det sig att alla bilarna var SVARTA. Reg skyltarna syntes ju inte ens.

    Nä det var första gången jag sett så smutsiga bilar och så många smutisga bilar på en och samma gång.

    Här nere i Malmö så finns det smutsiga bilar men det i sthlm var bara otroligt.

    Någon som har en förklaring?

    tror nog vi tvättar bilarna lika ofta men hur kommer det sig era bilar ändå är smutsigare?

    salt,grus?


    edit*lär inte köpa en bil från sthlm som varit körd under vintern hehe
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

  • #2
    Gissning:

    Tvättar mer sällan + MER salt! :-(
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Det är alltid kö till automat tvätten, dygnet runt.
      //Martin
      Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
      Åker - Cheva Transsport -01
      Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
      Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
      Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
      Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

      Comment


      • #4
        Stockholm ligger på baksidan av Sverige, på baksidor lägger man oftast alla sopor, skräp och avfall, därför blir det mer smuts även på bilarna. Sen kanske det är så att det så kallade havet här inte innehåller något salt och därför saltas det mer än på framsidan av Sverige.

        Jag bor i Sthlm så detta är inte ett hetsinlägg mot Sthlmare, bara ett konstaterande Tur att man inte kör på vintern överhuvudtaget!
        Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

        Comment


        • #5
          Ingen automattvätt för mina bilar. Bara handtvätt. Då blir det inte så ofta, max varannan vecka om jag inte lämnar in bilen. Har hittat ett ställe som bara tar 135 + moms för utvändig handtvätt, precis bredvid jobbet.

          Kör 40+ mil varje vecka (4 mil till jobbet) så bilen blir snabbt skitig.

          /Janne

          Comment


          • #6
            Skulle aldrig automattvätta heller. Döden för lacken och bra för rost.

            Stockholm ligger på Sveriges framsida, Göteborg är sveriges baksida.
            Var regnar det, var är det sol?
            Vilken kommun är fattigast i Sverige, vilken är rikast?
            Var går det bäst att glida fram i en Fiat Coupe utan att falla ner i kratrar?
            Var är det saltmättad luft? Var är det inte det?
            Var åker man spårvagn? Var åker man tunnelbana?

            Listan med gåtor kan göras lång..


            Gbg, Sveriges framstjärt.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Varför går solen ned i väster?

              Rekond ingår i tjänstebilen
              //Martin
              Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
              Åker - Cheva Transsport -01
              Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
              Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
              Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
              Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

              Comment


              • #8
                Jag

                tycker att det är likadant i Uppsala (ta inte illa upp alla därifrån) men det är en tanke som slår mig varje gång när jag kommer dit om jag jämför härikring där jag bor.. Fast dom har schyssta bilar en del så verkar det inte så intressant att tvätta dom?
                Får väl se den här helgen hur det ser ut,.,.,
                /HH

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Pierre
                  Stockholm ligger på baksidan av Sverige, på baksidor lägger man oftast alla sopor, skräp och avfall, därför blir det mer smuts även på bilarna.
                  Antar att Göteborg ska vara Sveriges framsida då? Vägrar gå med på det, när man har ett fotbollslag som heter "Häcken". Det går liksom bort. ;-)

                  Mvh /Martin

                  Comment


                  • #10
                    Ja bor i Stockholm o tvättar inte bilen så ofta på vintern... den blir så skitig så fort man åker ut på E4:an o kör om en lastbil

                    Shell har billit tvätt efter kl. 21 då glider ja igenom ibland på vintrarna dock e de bara spolning inga borstar lr liknande...
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #11
                      Jag är rädd att tvätta bort lacken så ren som jag försöker ha min bil... men det e sant finns riktigt skitiga bilar, folk sitter på kontor sent in på nätterna åker hem o lägger sig o samma visa nästa dag ingen orkar kanske bry sig om sin skitiga bmw?

                      Comment

                      Working...
                      X