PDA

View Full Version : fiat punto gt turbo

kennykrom
24th June 2011, 20:34
jaha då har man blivit med fiat då :)

tänkte köp denna förra året men en annan hann före men sålde den nu så då slog jag till direkt ! :D

planer finns det och möjligen en litet elmiabesök nästa år ,

lite av planerna:
lacka om då de e lackskavanker o missar här o där ,
ev splitfälgar av värsta sort ;)
en tanke om att bredda fram o bak typ widebodykit +4cm (gör för hand o gjuter av)
plasta lite i kupeen då flockat inte e min grej osv , här e en bild på räsern o ni vet nog vilken de e , enjoy

mvh kenke

kennykrom
24th June 2011, 20:44
släng gärna in länkar till återförsäljare av delar både i sverige och utomlands :)

tack på förhand

kennykrom
30th June 2011, 13:07
Originally posted by kennykrom
jaha då har man blivit med fiat då :)

tänkte köp denna förra året men en annan hann före men sålde den nu så då slog jag till direkt ! :D

planer finns det och möjligen en litet elmiabesök nästa år ,

lite av planerna:
lacka om då de e lackskavanker o missar här o där ,
ev splitfälgar av värsta sort ;)
en tanke om att bredda fram o bak typ widebodykit +4cm (gör för hand o gjuter av)
plasta lite i kupeen då flockat inte e min grej osv , här e en bild på räsern o ni vet nog vilken de e , enjoy

mvh kenke

till salu för den som vill handla , bra drag men däcken e slut (nya medföljer) coilovers tv o massa annat i den kika på garaget

http://www.garaget.org/kenke1

bud , behöver bes o jag har inte tid överhuvudtaget pga jobbet

först till kvarn står i vägen

rask
30th June 2011, 16:09
Originally posted by kennykrom
till salu för den som vill handla , bra drag men däcken e slut (nya medföljer) coilovers tv o massa annat i den kika på garaget

http://www.garaget.org/kenke1

bud , behöver bes o jag har inte tid överhuvudtaget pga jobbet

först till kvarn står i vägen

Det var tvära kast, nåväl lycka till m försäljningen. Lägg in en annons under säljes kan vara en bra idé!

kennykrom
30th June 2011, 17:16
Originally posted by rask
Det var tvära kast, nåväl lycka till m försäljningen. Lägg in en annons under säljes kan vara en bra idé!

blir så förbannad , den skulle vara besiktad o allt o jag var dum som inte kollade upp bilen innan jag kom hem :(

åkte hem med obesiktad oskattad oförsäkrad samt körförbud och jag håller på o ta om kortet o körde upp nyligen och har teorin kvar , hade blivit tvärstopp om snuten hade stoppat oss samt åka buss ett år eller 2 (kompisen körde)

efter närmare inspektion och förberedelser för besiktning så fanns ingen spolning till rutan , tutan urkopplad , h bakljus funkade inte , eftermarknads xenon framljus ej godkända (har beställt nya dom e på g) tonade bakljus ej godkända (beställt nya org) slitna däck mest bak (4 nya beställda ) coiloversverktyg för höjning/sänkning fanns inte i hela bilen så de har jag fått av en polare o ska hämta, hjulbultar av modell gorilla låsbult runtom .... men såklart inget jävla vektyg ! så jag har byggt ett verktyg av en 17m hylsa med splines och svetsat i små rundstavar i passande dim så jag kan knäcka av dem och byta till vanliga (2 jäkla dars arbete!) letat i england efter verktyg men måste köpa hela satsen som kostar massor så har kontaktat fälgföretag för att hitta passande hjulbultar när jag fått av de befintliga ,
blinker org beställda idag då allt sitter ihop på de "balla" lysena , köpt oljefilter samt castrols värstingolja för 1200 spänn ,

detta får jag göra på en bil som skulle vara besiktad o körklar tills jag fått kortet i hand , man blir rätt less på folk som ljuger en rakt upp i ansikte o berättar hur bra bilen är och att den är nybesiktad , ett tips till alla som köper bilar är

skicka exempel : bes.regnr till 72503

så får ni uppgifterna i mobilen direkt på plats vid köp av en bil så ni inte hamnar i samma sits som mig för det önskar jag ingen ,

ska skruva dit allt o besikta den då den är underbar att köra så kanske mina sura miner försvinner o bilen blir kvar till sommarens äventyr

rock on fiatlovvers ! kanske syns i sommar

mvh kenny

kennykrom
30th June 2011, 17:18
regskylt beställd nu ..... fyller på listan vartefter :P

per
3rd July 2011, 23:49
Lider med dig... Men nu vet du mer till nästa gång iaf. Lycka till!

kennykrom
4th July 2011, 00:14
Originally posted by per
Lider med dig... Men nu vet du mer till nästa gång iaf. Lycka till!

Tack den blir klar för besiktning imorrn , helt slut i kroppen ;p

novisen
4th July 2011, 14:27
hoppas det gick bra på besiktningen, de är skojjiga att köra de där puntosarna.