Announcement

Collapse
No announcement yet.

fiat punto gt turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fiat punto gt turbo

    jaha då har man blivit med fiat då

    tänkte köp denna förra året men en annan hann före men sålde den nu så då slog jag till direkt !

    planer finns det och möjligen en litet elmiabesök nästa år ,

    lite av planerna:
    lacka om då de e lackskavanker o missar här o där ,
    ev splitfälgar av värsta sort
    en tanke om att bredda fram o bak typ widebodykit +4cm (gör för hand o gjuter av)
    plasta lite i kupeen då flockat inte e min grej osv , här e en bild på räsern o ni vet nog vilken de e , enjoy

    mvh kenke
    Attached Files
    speedbumps is a crime!

  • #2
    släng gärna in länkar till återförsäljare av delar både i sverige och utomlands

    tack på förhand
    speedbumps is a crime!

    Comment


    • #3
      Re: fiat punto gt turbo

      Originally posted by kennykrom
      jaha då har man blivit med fiat då

      tänkte köp denna förra året men en annan hann före men sålde den nu så då slog jag till direkt !

      planer finns det och möjligen en litet elmiabesök nästa år ,

      lite av planerna:
      lacka om då de e lackskavanker o missar här o där ,
      ev splitfälgar av värsta sort
      en tanke om att bredda fram o bak typ widebodykit +4cm (gör för hand o gjuter av)
      plasta lite i kupeen då flockat inte e min grej osv , här e en bild på räsern o ni vet nog vilken de e , enjoy

      mvh kenke
      till salu för den som vill handla , bra drag men däcken e slut (nya medföljer) coilovers tv o massa annat i den kika på garaget

      http://www.garaget.org/kenke1

      bud , behöver bes o jag har inte tid överhuvudtaget pga jobbet

      först till kvarn står i vägen
      speedbumps is a crime!

      Comment


      • #4
        Re: Re: fiat punto gt turbo

        Originally posted by kennykrom
        till salu för den som vill handla , bra drag men däcken e slut (nya medföljer) coilovers tv o massa annat i den kika på garaget

        http://www.garaget.org/kenke1

        bud , behöver bes o jag har inte tid överhuvudtaget pga jobbet

        först till kvarn står i vägen
        Det var tvära kast, nåväl lycka till m försäljningen. Lägg in en annons under säljes kan vara en bra idé!
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #5
          Re: Re: Re: fiat punto gt turbo

          Originally posted by rask
          Det var tvära kast, nåväl lycka till m försäljningen. Lägg in en annons under säljes kan vara en bra idé!
          blir så förbannad , den skulle vara besiktad o allt o jag var dum som inte kollade upp bilen innan jag kom hem

          åkte hem med obesiktad oskattad oförsäkrad samt körförbud och jag håller på o ta om kortet o körde upp nyligen och har teorin kvar , hade blivit tvärstopp om snuten hade stoppat oss samt åka buss ett år eller 2 (kompisen körde)

          efter närmare inspektion och förberedelser för besiktning så fanns ingen spolning till rutan , tutan urkopplad , h bakljus funkade inte , eftermarknads xenon framljus ej godkända (har beställt nya dom e på g) tonade bakljus ej godkända (beställt nya org) slitna däck mest bak (4 nya beställda ) coiloversverktyg för höjning/sänkning fanns inte i hela bilen så de har jag fått av en polare o ska hämta, hjulbultar av modell gorilla låsbult runtom .... men såklart inget jävla vektyg ! så jag har byggt ett verktyg av en 17m hylsa med splines och svetsat i små rundstavar i passande dim så jag kan knäcka av dem och byta till vanliga (2 jäkla dars arbete!) letat i england efter verktyg men måste köpa hela satsen som kostar massor så har kontaktat fälgföretag för att hitta passande hjulbultar när jag fått av de befintliga ,
          blinker org beställda idag då allt sitter ihop på de "balla" lysena , köpt oljefilter samt castrols värstingolja för 1200 spänn ,

          detta får jag göra på en bil som skulle vara besiktad o körklar tills jag fått kortet i hand , man blir rätt less på folk som ljuger en rakt upp i ansikte o berättar hur bra bilen är och att den är nybesiktad , ett tips till alla som köper bilar är

          skicka exempel : bes.regnr till 72503

          så får ni uppgifterna i mobilen direkt på plats vid köp av en bil så ni inte hamnar i samma sits som mig för det önskar jag ingen ,

          ska skruva dit allt o besikta den då den är underbar att köra så kanske mina sura miner försvinner o bilen blir kvar till sommarens äventyr

          rock on fiatlovvers ! kanske syns i sommar

          mvh kenny
          speedbumps is a crime!

          Comment


          • #6
            regskylt beställd nu ..... fyller på listan vartefter :P
            speedbumps is a crime!

            Comment


            • #7
              Lider med dig... Men nu vet du mer till nästa gång iaf. Lycka till!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Originally posted by per
                Lider med dig... Men nu vet du mer till nästa gång iaf. Lycka till!
                Tack den blir klar för besiktning imorrn , helt slut i kroppen ;p
                speedbumps is a crime!

                Comment


                • #9
                  hoppas det gick bra på besiktningen, de är skojjiga att köra de där puntosarna.
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment

                  Working...
                  X