Announcement

Collapse
No announcement yet.

850 Coupe (1966)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 850 Coupe (1966)

    Efter ett tips från alfamats vart det fanns en 850 coupe stående så vart det en liten tur dit i början på Juni för inspektion av bilen.
    Visst hade den stått ett tag men var ändå i skapligt skick efter lite snack med ägaren så var affären klar och bilen skulle hämtas veckan efter.

    FÖRE GENOMGÅNG:








    Som tur var så hade jag en helt felfri svart klädsel ifrån min andra coupe som kom väl till pass då orginal klädseln var helt trasig.
    Även vissa andra brylar behövdes bytas ut inför den stundande besikningen som kommer i slutet på Juli.
    Efter en heldag med rengöring, tvättning och vaxning så börjar det nu träda fram en ganska just coupe som alfamats kanske i dagsläget ångrar att han inte tog själv.

    EFTER GENOMGÅNG:








    Kan inte lova att uppdateringarna kommer med jämna mellanrum men jag ska försöka bättra mig på den punkten.
    .
    www.strigin.se

  • #2
    Kul att du hittade ett annat objekt, ser fin ut

    Comment


    • #3
      Måste köpa nya lyktor fram då de inte kommer att klara besiktningen, är det någon här som har koll på om det finns någon svensk firma som kan tänkas ha lyktor så man slipper beställa utomlands.
      I övrig så börjar det bli lite stil på bilen nu så snart borde den vara klar att börja användas.
      www.strigin.se

      Comment


      • #4
        Vad e de för fel på lyktorna fram?
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #5
          Så du har köpt Karlskoga-bilen.
          Hoppas du får ut den i trafik.
          Jag var rätt sugen på den förut, men har inget garage.
          Är det Cromodora CD5 fälgar på den?
          Jag har nog lite lampdelar liggande från en vit 1967:a jag köpte i Uppsala och tog delar från, men de är nog inte bättre än de som sitter...

          Comment


          • #6
            Några bilder på din bil

            Några gamla nätbilder...
            Attached Files

            Comment


            • #7
              en till
              Attached Files

              Comment


              • #8
                sista
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Originally posted by TurboNimitz
                  Vad e de för fel på lyktorna fram?
                  Lyktorna är helt oxiderade i nedre delen vilket inte besiktningen kommer att gilla.
                  Nya lyktor och handbromsvajer är beställt och kommer på posten vilken dag som helst.
                  Har en besiktnings tid bokad 15/8 och förhoppningsvis går den igenom utan problem då förutsatt att jag fått alla beställda delar i tid.
                  Last edited by grusbus; 2 August 2011, 23:07.
                  www.strigin.se

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Fredrik B
                    Så du har köpt Karlskoga-bilen.
                    Hoppas du får ut den i trafik.
                    Jag var rätt sugen på den förut, men har inget garage.
                    Är det Cromodora CD5 fälgar på den?
                    Jag har nog lite lampdelar liggande från en vit 1967:a jag köpte i Uppsala och tog delar från, men de är nog inte bättre än de som sitter...
                    Japp Karlskoga bilen är min och kommer nog så att förbli en lång tid framöver.
                    Visst är det Cromodora CD5 magnesium fälgar på den men dessa ska fixas till och monteras på min 124 spider (kanske).
                    Vad har du mer för överblivna delar i ditt lager?
                    www.strigin.se

                    Comment


                    • #11
                      Hoppas besiktningen gick bra!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Fredrik B
                        Hoppas besiktningen gick bra!
                        Var tvungen att avboka då jag inte fick alla beställda delar i tid men ska snart göra ett nytt försök
                        www.strigin.se

                        Comment


                        • #13
                          Roligt att den var så bra. Det var ju skam att låta den stå där.Jag fick bort ett hjärnspöke iom du tog bilen:-) Hoppas bes går bra. / Mats
                          Mats Nilsson

                          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                          Comment

                          Working...
                          X