Announcement

Collapse
No announcement yet.

Olja från Öldepot24.de

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Olja från Öldepot24.de

    Tänkte under februari beställa lite olja från Öldepot24.de , otroligt billigt jämfört med rånarpriserna i Sverige.

    Frakten går på 24.5€ per 24 liter olja, jag beställer allt hem till mig i Älvsjö och sen kan oljan hämtas upp där eller under dagtid i Sätra/Skärholmen.

    Nån som är sugen på ett gruppköp?
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

  • #2
    Ja e på
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Skumt att de inte har 5W-50 på 4l? Annars hade jag hakat.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        inte??
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Vad är det som är så billigt? Sen har dom som sagt bara 5w50 1 liters

          Comment


          • #6
            Tyvärr verkar det vara så att 5w-50 enbart säljs på 1-litersflaskor på de flesta webbshoppar, var samma sak med t ex Mapodo.de

            Ankan; priserna är betydligt lägre än i Sverige, ta t ex Castrol Edge FST 10W-60 som på Mekonomen kostar 899 kr för 4 liter, på Öldepot kostar 5 liter 36,5€. Alltså ett literpris på ca 225 kr i Sverige mot 65-70 kr på Öldepot. Själv ska jag köpa GM originalolja för 17,5€/5l mot svenska priset på 500-800 kr för samma flaska.
            Fiatlös

            ___________________

            Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

            Comment


            • #7
              Jag är på. Behöver 6 liter limited slip växellådsolja till 75an.
              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

              Comment


              • #8
                Originally posted by TurboB
                Jag är på. Behöver 6 liter limited slip växellådsolja till 75an.
                Fint!

                Har kommit upp i 22 liter, alltså en låda. Om fler ska vara med vill jag ha åtminstone 2-3 beställare.

                Håller detta öppet 1 vecka till. Magnus, skicka PM med fabrikat/osv så jag beställer rätt.
                Fiatlös

                ___________________

                Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                Comment


                • #9
                  Jo det stämmer du. Jag behöver växellådsolja till coupen. Den de har som passar är Castrol Syntrax Long Life 75W-90 GL5.
                  Vänder mig till das expert Per. Funkar den?

                  Last edited by Ankan; 25 January 2012, 22:14.

                  Comment


                  • #10
                    Haha är ingen oljeexpert direkt.. Men den lär funka!
                    Castrol verkar ha bytt namn, denna borde vara gamla TAF-X: http://www.castrol.com/castrol/gener...tentId=7070959
                    Last edited by per; 30 January 2012, 14:38.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      Växellådsolja är en djungel. Chansar på denna http://www.oeldepot24.de/catalog/pro...roducts_id=460
                      3 liter Castrol Syntrans Transaxle 75W-90.

                      Och så tar vi 3 liter till Coupen också enligt Ankan tips: Castrol Syntrax Long Life 75W-90 GL5

                      Så har jag fått ihop mina 6 liter.
                      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                      Comment


                      • #12
                        TurboB
                        Kolla mitt inlägg inlägg under "coupeinfo" för att välja rätt olja.
                        Kan även passa på att tipsa om denna sida.

                        http://www.opieoils.co.uk/

                        De har bara märkesoljor och säljer även servicedelar såsom filter och och tändstift till de flesta modeller.
                        De har också prisgaranti.

                        Comment

                        Working...
                        X