Announcement

Collapse
No announcement yet.

Poleringsprojekt med Meguiar's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Poleringsprojekt med Meguiar's

    Blankt och fint med lite lite putsande
    :-)
    Attached Files
    JH

    20vT

  • #2
    Bra skit! Provat deras ultimate wax? Blir lika förvånad varje gång. Varje gång vid tvätt och man precis högtryckat bilen börjar man fundera på om man verkligen behöver schamponera

    Comment


    • #3
      Originally posted by Ankan
      Bra skit! Provat deras ultimate wax? Blir lika förvånad varje gång. Varje gång vid tvätt och man precis högtryckat bilen börjar man fundera på om man verkligen behöver schamponera
      Nix, bara sett demofilmerna på den. Kanske skulle testa

      Jag kör 3M´s "grönkork" på lacker som behöver sen steg 2 och slutligen 1 me Mcguiars grejer.
      JH

      20vT

      Comment


      • #4
        Hur är hållbarheten på vaxet? Körde med mcguiars för 6-7 år sedan.Blankt som busen,men hållbarheten var inget bra.Har det blivit bättre?
        Mats Nilsson

        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

        Comment


        • #5
          Originally posted by alfamats
          Hur är hållbarheten på vaxet? Körde med mcguiars för 6-7 år sedan.Blankt som busen,men hållbarheten var inget bra.Har det blivit bättre?
          Ja du... Jag är själv en före detta hårdvaxare, så jag är ny i Mcguiar träsket. Som du säger blir det ruskigt blankt, lättjobbat är det oxå om man har rätt microfiberdukar. Ytan blir i motljus helt fri från "putsrepor" nästan som om vaxet lämnar en fet film på ytan efter sig.
          Fast jag tycker ytan verkar "känslig" mot beröring
          Kör inte denna bil till vardags så jag vet inte riktigt.
          Tror det var ca 8 tvättar sedan jag vaxade den innan idag, och som sagt idag var det dax igen.
          Attached Files
          JH

          20vT

          Comment


          • #6
            Vad använder du för poleringsgrejer Jon? Maskin, trissor osv.

            Hållbarheten kanske inte är den bästa på meguiars vaxer men inget som jag tänkt på överhuvud taget. Om man har lackförsegling i botten och toppar med vax då och då så funkar det alldeles utmärkt

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ankan
              Vad använder du för poleringsgrejer Jon? Maskin, trissor osv.

              Hållbarheten kanske inte är den bästa på meguiars vaxer men inget som jag tänkt på överhuvud taget. Om man har lackförsegling i botten och toppar med vax då och då så funkar det alldeles utmärkt
              Är lacken full med tvättrepor/rosor kör först maskinpolering med stor gul skumgummi trissa i Flex maskin på låga varv. Sen Mcguiars röda polish oxå den med gul skumgummitrissa och i maskin. Sen Mcguiars tech2 som avslutning som jag lägger på med Mcguiars lilla appliceringspad och torkar av för hand med microfiberduk.
              Inget annat än just microfiber funkar. Det blir bara flammigt och repigt i vart fall för mig.
              Sen gör jag precis som du, duttar på lite vax då och då :-)
              JH

              20vT

              Comment


              • #8
                Konstigt, vanliga rena bomullstrasor funkar fint för mig? Men jag håller med om att det blir fint/oflammigt med Meqiars vax.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Har läst mkt gott om flex maskinerna men de kostar lite du kör alltså 3m polermedel till att börja med och sen meguiars till slutfinishen? Är det nxt gen 2.0 vaxet du har där på bilden?
                  Jag köpte deras new car kit via ebay mkt billigare än i sverige. Alla produkter levererar verkligen. Watermagnet är en riktig favorit som sparar massa tid vid avtorkningen
                  Håller med om det blir mkt bättre resultat med
                  Microfiber
                  Last edited by Ankan; 7 June 2012, 10:05.

                  Comment


                  • #10
                    Bra resultat Jon!!!

                    Vilket pkt köpte du Ankan? Länk?
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Ankan
                      Har läst mkt gott om flex maskinerna men de kostar lite du kör alltså 3m polermedel till att börja med och sen meguiars till slutfinishen? Är det nxt gen 2.0 vaxet du har där på bilden?
                      Jag köpte deras new car kit via ebay mkt billigare än i sverige. Alla produkter levererar verkligen. Watermagnet är en riktig favorit som sparar massa tid vid avtorkningen
                      Håller med om det blir mkt bättre resultat med
                      Microfiber
                      Jag ska köpa en ny nu, Flex maskinen kan huxflux börja tokvarva :-) så den dör nog snart.
                      Det finns en kopia på Biltema för 400 som oxå har varvreglering. Den ser och känns helt ok, bra handtag, så jag tänker prova .-)

                      3M´s grönkork som den kallas är lite mer än polish, snarare rubbing. Provade med Ultimate compound först men njae....de bet inte riktigt. Fast fina lacker klarar man gott med Mcguiars polish och sen Next Gen Tech 2.0 vaxet (som på bilden)

                      Watermagnet? berätta :-)
                      JH

                      20vT

                      Comment


                      • #12
                        För mig gäller lagomt slitna frottéhanddukar bäst vid vax och polering. För jag använder ingen maskin .... är försiktig med mina gamla bilars lack, så att man inte "går igenom"

                        Mcguiars blir blankt och fint, men inte så hållbart. Kan använda det på några av mina "sommarbilar" Har använt det i drygt 30 år.
                        Kör annars med Lahega, särskilt vinterbilen, för det klarar även avfettning många gånger. Men då gäller det att köra alla steg. Men det gäller ju även Mg.
                        Men alla har vi våra favoriter, och var och får välja själv, och bli salig på sin egen tro
                        //R//

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Rolando
                          För mig gäller lagomt slitna frottéhanddukar bäst vid vax och polering. För jag använder ingen maskin .... är försiktig med mina gamla bilars lack, så att man inte "går igenom"

                          Mcguiars blir blankt och fint, men inte så hållbart. Kan använda det på några av mina "sommarbilar" Har använt det i drygt 30 år.
                          Kör annars med Lahega, särskilt vinterbilen, för det klarar även avfettning många gånger. Men då gäller det att köra alla steg. Men det gäller ju även Mg.
                          Men alla har vi våra favoriter, och var och får välja själv, och bli salig på sin egen tro
                          Japp, maskinpolering klarar en opolerad bil av ca 2-3ggr. Sen börjar det bli vanskligt över böjarna.

                          Lahega säger du, spännande det måste jag kika lite på.
                          Att ha ett öppet sinnelag är inte så dumt det heller :-)
                          JH

                          20vT

                          Comment

                          Working...
                          X