Announcement

Collapse
No announcement yet.

jäkla polerrosor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jäkla polerrosor

    hade in bilen på rubbing och polering innan vintern. och var väldigt nöjd med resultatet.

    har knappt kört nått under vintern och nu när jag kört med den under dom här fina dagarna här nere i sydsverige så har jag ju själv inte märkt hur bilen ser ut utifrån..

    så fort det är indirekt solljus så ser bilen enormt fin ut. men så fort solen står rakt på bilen så är det enorma polerrosor över allt på bilen.

    var nere hos dom som gjorde det och dom kom ihåg maj direkt(måste vara bilen som är svårglömd eller jag som är så vacker)hehe.


    men så förklarade jag för dom och då sa dom att dom skulle ta in bilen igen för att testa nått nytt medel dom hade fått in. får ju hoppas d bli bra.

    trodde d skulle kosta en liten peng eftersom det var väldigt längesen jag hade den inne men han sa att det ordnar dom utan nårra pengar. så det var ju bra det tråkiga var väl att tiden jag har är 15 maj. men men bättre sent än aldrig.



    ville bara skriva av maj med den svarta svår lack som man har
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

  • #2
    svart är mardröm.. Minns en Indigo 3000 som skulle ned till Autoropa i Malmö (påtänkt generalagent). Den var jävligt svår att få flamfri.
    Grejen är att inte använda för grov rubbing först, de finare polermedlen man sedan använder orkar inte slipa ned dessa flammor.
    Man bör vara noggrann att byta polertrissa när man byter medel, så att ingen grov rubbing blandar sig med den finare.

    Om din bil fortfarande är flammig nu, testa med den finaste poler/vax medlet du hittar. Försvinner inte flammorna med en omgång, kör en till.

    Jag är såå glad att min är silver..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      jobbar du som rekondare?

      ja silver är det enda valet jag ångrar på min coupe.....


      blir nog inte svart för maj igen. iallafall inte solid svart.



      Nä får hoppas att dom klarar att ordna upp det på polerfirman.
      före detta coupe trimmare
      pimpig cadilacc deville
      Sv1000s C-Ö

      Comment


      • #4
        (Jobbar som formgivare/modellör för Volvo/Saab. Men jobbade med rekond på Wixner i Uppsala somrarna 87-92 och sen som rekond/bilel/mek 92-97)

        Vafan det är ju en rekondfirma så de borde kunna sin sak men det är ju inte alltid så tyvärr.. Men du borde kunna få det fixat utan extra kostnad!
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          det skulle inte vara någon extra kostnad sa dom.

          är faktiskt Ditec.
          före detta coupe trimmare
          pimpig cadilacc deville
          Sv1000s C-Ö

          Comment


          • #6
            ska ha in min hos nån i HBG ...

            på lördag .... vet inte vad det heter de har ... men det finns ju en mängd olika aktörer ute på marknaden som polerar ... vem som är bäst vet ja inte ... antar bilen kommer glänsa finare efter deras konservering av lacken eller vad det heter Å andra sidan ... de e en 96:a ... vad kan jag begära ... den är inte ny .... o vad jga sett i solskenet ... så har min med polerringar som inte är så vackra o se ....

            Dessutom ska jag bara tala om att jag är så satans sne på den lackeringsfirma som lacka ner min bil ! E så kasst gjort så ja vill gråta ibland ! Snyggt på långt håll men jag ser ju bristerna ... man ska inte alltid lita på dom som e billigast och ligger i fina huset ... nämligen mercedes egen lackfirma o då tror man faktiskt gott om de! Hade lackat en punto innan som blev asfin ... men detta är fan tattargjort ! Skulle själv kunna gjort det med sprayburk finare

            Därför vill ja ha sidokjolar nu .... för att täcka skiten !
            Coupé 16v Turbo -96
            Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

            Comment

            Working...
            X