Announcement

Collapse
No announcement yet.

124 Spider

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 124 Spider

    Antar att det är dags att starta en lite projekt tråd om pågående uppgraderingar och kommande uppgraderingar .
    Har ju haft bilen ett tag nu och börjar komma allt närmare en total renovering.



    Det uppkom lite knackljud i motorn som satt i bilen så den är urplockad och ivägskickad för renovering & balansering.
    Fick köpa en reserv motor av Per Ersson som sitter i bilen just nu så man kan åka på träffar m.m.




    I dagsläget så håller jag på med installering av Mark Allison´s elektroniska tändsystem samt konvertering till direkt insprut på motorn som sitter monterad i bilen just nu.
    Syftet är att testa alla delar innan de monteras på den nyrenoverade motorn.







    Idag har jag även köpt på mig lite andra prylar som kanske kommer att monteras på den renoverade motorn, om delarna blir monterade så behöver jag kanske lite hjälp från några av er här på forumet då jag aldrig hållit på med turbo förut.
    Jag köpte detta Legend turbo paket av en kille i usa för 700:- vilket jag helt klart tyckte det var värt, turbo paketet från Legend monterades i 700 spiders som vart importerade till usa och tyvärr har en del system gått på skroten.
    Om jag inte monterar det i bilen så kommer jag kanske att sälja prylarna ifall någon här är intresserad, det finns fler delar som inte är med på bild.



    www.strigin.se

  • #2
    Nu gör du mig sugen igen...
    Mr Ersson
    124 Spider -74

    Comment

    Working...
    X