Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Stilo MW... I´m back!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Stilo MW... I´m back!

    så, nu e jag här igen. mysigt

    köpte en laståsna med kalasstereo (original). det blev en fiat stilo 1,8 multiwagon. grönsilvermet. 16 original sommar alu, 16k på mätaren endast en ägare (född 1943) som köpte den ny 2005 på torvalla. fullstämplad bok, stora kliman, farthållare, mok-värmare, nya vinterdäck på 15 plåt osv... ja, allt utom sollucka och dragkrok för den ynka summan av 12000:-!!! å då va den nybesad och skattad!

    va e haken? kamremsbyte och service. grejor inkl v-pump inhandlat till en summa av 1470 totalt. exkl olja, men den hade jag redan. får detta bytt i gentjänst.

    ...MYCKET BIL för småpengar, är väl en bra fras!!? jag är glad å nöjd som en speleman iaf

    Bilder kommer...
    Hälsningar Filip Wennergren
    Filip Wennergren
    070-7707711

    Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

  • #2
    Kul, grattis!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per View Post
      Kul, grattis!
      tack. det känns kul att äga en fiat igen förnuftigt och charmigt på samma gång liksom. sedan att inte svennebanan fattar det, spelar mig mindre roll
      Filip Wennergren
      070-7707711

      Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

      Comment


      • #4
        Originally posted by bellafiat View Post
        tack. det känns kul att äga en fiat igen förnuftigt och charmigt på samma gång liksom. sedan att inte svennebanan fattar det, spelar mig mindre roll
        Word!

        (och gött att du é tillbaka )
        Last edited by arnexter; 11 August 2013, 23:21. Reason: just 'cause
        Fiat 124 sport coupé 1975
        Tidigare bilar:
        Fiat 124 SC 1973
        Fiat 850 special 1971
        Alfa 164 TS 1990
        Alfa 33 1.5 SL 1984
        Alfa 33 1.7 QV 1987

        Comment


        • #5
          Hej o välkommen tillbaka!
          Jag har en lika dan fast min var dyrare o har gått 13000 på mätaren o motorn gått 5000mil bytt på goodwill av Torvalla pga hög oljeförbrukning!
          Har haft problem med tomgången men nu fixat utan kostnad!
          Vid oljebyte så hällde jag i PTFE (inköpt på Harald Nyborg, Swedol) kamvariatorn tystnade o har varit tyst sedan dess, låter som en dröm innan lät den som en rasselburk!
          Ps har kam verktyg till den..

          MVH Alf
          Last edited by Alf; 13 August 2013, 12:10.
          4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
          2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
          Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

          Punto 80 ELX 16v -01
          Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
          Ducato 2,5TD -92 flak
          Tel 070-5512431

          Comment


          • #6
            Ps har kam verktyg till den..

            kalas- kan jag hyra, låna dom? ska lämna in den för kamremsbyte inom kort och är inte säker på att han har dessa verktyg(?) behövs dessa?
            jag står givetvis för frakt och återfrakt. det vore döschysst.

            maila mig gärna på filip(snabela)salladh.com eller ring 08-51514146

            kan också tillägga att jag och min kompis tagit franschisen för fogarolli i sthlm do i like my piaggio ape or what! espresso någon?!
            Filip Wennergren
            070-7707711

            Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

            Comment


            • #7
              Grattis och välkommen tillbaks till Fiatvärlden, men du får ändra i förteckningen över vilka bilar du har...
              /Henrik
              Henrik
              Fiat 500e -15
              *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
              Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
              Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
              *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

              Comment


              • #8
                Originally posted by hbp98001 View Post
                Grattis och välkommen tillbaks till Fiatvärlden, men du får ändra i förteckningen över vilka bilar du har...
                /Henrik
                absolut, men 156:an är inte lev/skriven än
                Filip Wennergren
                070-7707711

                Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bellafiat View Post
                  jag och min kompis tagit franschisen för fogarolli i sthlm do i like my piaggio ape or what! espresso någon?!
                  Adress?
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment


                  • #10
                    Blir det samma finnish på Stilon som på 156:an? Sveriges finaste Stilo...
                    Fiat Punto Easy 1.2 -13
                    Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Chramon View Post
                      Blir det samma finnish på Stilon som på 156:an? Sveriges finaste Stilo...
                      ...you know me

                      - - - Updated - - -

                      Originally posted by pazzo View Post
                      Adress?
                      midnattsloppet i sthlm på lö. zinkens damm. välkommen på sveriges godaste kaffe!
                      Filip Wennergren
                      070-7707711

                      Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                      Comment


                      • #12
                        Hej Fredrik!
                        Klart att du kan låna dom, det blir exakt om man använder dom annars kan det bli någon kugg fel med katasrtofala följder!
                        Byt kamvariatorn o vatten pump samtidigt så blir den både tyst o hållbar!

                        Axel-Agustin har alla grejer, remsats o v-pump orginal för 150E variatorn kostade nog 100E om du nu vill byta den!
                        Hör av dej när du vill låna dom, det finns en bra guide med bilder på sv Barchetta forumet!

                        Affe
                        4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
                        2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
                        Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

                        Punto 80 ELX 16v -01
                        Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
                        Ducato 2,5TD -92 flak
                        Tel 070-5512431

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by bellafiat View Post
                          midnattsloppet i sthlm på lö. zinkens damm. välkommen på sveriges godaste kaffe!
                          Ok ska inte springa i år så kanske
                          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                          S/y Mascot
                          S/y Rebell
                          20vT
                          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Alf View Post
                            Hej Fredrik!
                            Klart att du kan låna dom, det blir exakt om man använder dom annars kan det bli någon kugg fel med katasrtofala följder!
                            Byt kamvariatorn o vatten pump samtidigt så blir den både tyst o hållbar!

                            Axel-Agustin har alla grejer, remsats o v-pump orginal för 150E variatorn kostade nog 100E om du nu vill byta den!
                            Hör av dej när du vill låna dom, det finns en bra guide med bilder på sv Barchetta forumet!

                            Affe
                            toppen alf! maila mig på filip(snabela)salladh.com för kontakt ang lån av verktygen. tack som attan på förhand
                            /filip
                            Filip Wennergren
                            070-7707711

                            Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                            Comment


                            • #15
                              tack för tipset i samband med kamremsbytet. köpte precis en originali ricambi variator för 1153:- från england inkl frakt. enastående! internet va inte bara en fluga...
                              Filip Wennergren
                              070-7707711

                              Fiat Stilo 1,8 MW -05, 2st Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 155, Piaggio Vespa -01, Piaggio Ape -13

                              Comment

                              Working...
                              X