Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny medlem m Barchetta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny medlem m Barchetta

    Hej!

    Ny medlem här och också nybliven ägare till en liten röd Barchetta 1997. Bosatt i mälardalen, närmare bestämt i lilla Kungsör. Tänkte väl egentligen att jag skulle vänta till nästa säsong med att skaffa någon lite roligare bil men drifterna tog över när jag fick se denna dyka upp hos en handlare inte så långt från där jag bor. Har rullat ett 30-tal mil med den hittills och varje km med ett litet fånigt leende på läpparna. Har alltid varit intresserad av italienska bilar och pratat länge om att skaffa nåt lite roligare än vardagsbilen som jag pendlar med. Det har dock inte varit förrän nu som jag har tillgång till ett litet varmgarage att stoppa undan en hobbybil under vintrarna. Detta är min andra Fiat jag ägt, den första var även min allra första bil jag hade som 18-åring - en Fiat 128 3p som rullade problemfritt under den tid jag hade den. Jag gillar verkligen Barchettans lite enkla "no-nonsense"-stuk. Tillräckligt kvick och alert för att ha skoj och framförallt riktigt snygg IMHO.

    Här är några bilder, tagna från hemresan strax efter jag hämtat bilen förra helgen





    Last edited by grinbergs; 6 April 2014, 02:05.
    Fiat Barchetta - 97

  • #2
    Grattis till bilen, den ser riktigt fin ut av bilderna att döma! Välkommen till forumet!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Fina bilder! Välkommen!
      Det är för få Barchettor här.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Snygg måste prova en båt ngn gång
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Välkommen hit o grattis till bilköpet!
          Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

          Comment


          • #6
            Tackar för det varma välkomnandet!
            Fiat Barchetta - 97

            Comment


            • #7
              Satt och knåpade med en bild till på den lilla båten:

              Fiat Barchetta - 97

              Comment


              • #8
                Så var säsongen inledd. Lite rosig om kinderna efter att kryssat runt i den 9-gradiga luften. Faktiskt första gången jag körde den nercabbad (första bilen jag äger som är en cab dessutom), en härlig känsla.

                Fiat Barchetta - 97

                Comment

                Working...
                X