Announcement

Collapse
No announcement yet.

En fråga om Brava

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En fråga om Brava

    Fick kaffet i halsen i morse när jag bläddrade igenom DN.
    Ett kanon erbjudande på Brava, 20.000:- för min gamla bil (och den är gammal)...
    Så till frågan.
    Är Brava en bra bil? Min flickvän väntar barn och jag inser att en säker bil är ju inte helt fel, samtidigt så måste ju bilen vara kul att köra och jag har hört så gott som ingenting om Fiat tidigare.
    Skulle vara tacksam för lite info från er som uppenbarligen kan Fiat.

    /Nicolas

  • #2
    Hej!
    Och välkommen till SFK...

    Fiat Brava är en mycket trevlig bil gissar att det är en 1,6 103hk som dom anonserar i DN...
    Det finns ett antal erbjudanden på denna bil!!!!
    Så kolla runt först!
    Bra att veta är att Fiat Bravo/Brava (Samma bil fast 3 eller 5 -dörrars modeller (Brava= 5 dörrar, Bravo= 3 dörrar)) är en modell som är på väg att dö ut helt i och med att vi har den nya modellen vid namn Stilo på väg till sverige inom dom närmaste 6 månaderna!!!
    Den modell dom anonserar mäst heter Brava Flach...
    En mycket trevlig bil!!!!
    /Jimmy
    mvh Jimmy Särås

    0736-996 993

    Comment


    • #3
      Brava

      Annonsen du sett är förmodligen Bilnilssons annons i Ängelholm.
      De har kört med detta ett tag

      Mina föräldrar köpte en Brava Flash på detta erbjudandet ett par veckor sedan och den e kanon, det är den fjärde Bravo/Bravan de har i rad nu och de har varit helnöjda hela tiden.

      Bilnilsson är sveriges äldsta Fiat försäljare, mina föräldrar har bytt bil där ca vart annat år i över 26 år nu, min bror har köpt ett par bilar där och jag har handlat ett par bilar där(nu senast en Punto).

      Säljarna är mycket trevliga och medgörliga.
      En stor varning för Verkstadschefen bara, han är mycket arrogant och otrevlig och borde inte ha någon kundkontakt alls. Han har varit mycket otrevlig mot mig (skällde ut mig en gång för en sak som han hade gjort fel.) Två av mina vänner har råkat ut för samma sak.

      Jag handlar gärna där igen men jag servar bilen i Helsingborg i fortsättningen.

      Comment


      • #4
        Tackar för svaren.
        Det är en Brava 1.6 på 103 Hästar.
        Priset de satt ut är på 139.000:- minus de 20.000:- som jag får för min gamla bil (en Volvo 480 Turbo).
        Volvon har börjat att sjunga på sista versen nu, datorboxen har börjat krångla och det är svårt att få tag i begagnat, men det är en kul bil.
        Annonsen jag sett var för Torvalla Bil i Stockholm men jag antar att Fiat har haft detta erbjudande runt om i Sverige.
        Handlaren var vänlig nog att nämna att Brava är på utgång och att Stilo kommer att ta över. Men vad jag förstår så kommer denna först att släppas som 3 Dörrars?
        Så efter att ha läst era poster och surfat runt lite på nätet så tror jag nog att det blir en Brava ändå
        Skall försöka få till en provkörning nu i helgen, så kanske jag slår till redan då, skall bara skotta fram min volvo först... om jag kan hitta den i snön.

        Comment


        • #5
          Köp den innan den försvinner !

          Halloj Nico.

          Jag köpte min bil på Stenbergs i Nyköping, men jag har även vart i kontakt med Torvalla tidigare. Jag har tyvärr haft dåliga erfarenheter av torvalla tidigare , men det var mpnga år sedan och jag tror knappast ett de är lika ... dumma i huvudet som då.

          Till bilen...

          Bilen är som sagt var en 1.6 100SX Flash som annonseras ut på det erbjudandet. Flash innebär bland annat Vita mätartavlor, Klimatanläggning, Fyra airbags, alu-fälgar och en mycket kraftig och bra plychklädsel.

          Otroligt mycket bil för pengarna!!
          Jag lämnade en liten Uno som inbyte (jag fick bilen för 135000:- så du bör kunna pruta lite på "startpriset")
          lade 7500:- kontant och det slutade alltså med att jag fick en Ny bil för totalt ca 105 000:- i lån... behåller bilen i tre år och säljer den för ca 65-75000 och allt är frid och fröjd.

          Bilen kommer att ersättas av Stilo... som är mer modern etc. MEN den kommer att kosta MYCKET mer än vad du får betala för din Brava! Rek utpris på stilon är ca 160000:- har jag hört. och då är den "snikutrustad"

          Och det är riktigt att den släpps först som tre dörrars presic som med Alfas 147.


          Köp Bravan och bli nöjd ! Sen är det en klar fördel att man kan få hjälp härifrån och från andra sajter på nätet!


          By the way: jag har både Fiat och Alfas original-cdskivor med sprängskissar och artikelnummer ifall någon behöver någon info ang detta.

          \ Kör hårt och Länge! \
          \Örjan\

          Comment


          • #6
            Om ni väntar barn så förmodar jag att ni tänkte köra barnet i bilen !?
            Tänk då på, eftersom den har 4 airbags, att ni inte kan ha bakåtvänd bilbarnstol fram. Kolla maed försäljaren om det går att koppla bort den på passagerar sidan. Det finns en nyckelfunktion i handsfacket men den skulle inte jag lite på. Jag har alltid bebisen bak i min Coupé. På våran Cheva så kopplade de ur airbagen, ingen fysisk kontakt till laddningen, men laddningen sitter kvar.
            Annars så är det en bra bil.
            Torvalla är nog ok nuförtiden. De har haft en säljare som inte riktigt betersig som en säljare ska.
            Farsan köpte sin Marea i Tumba istället för Torvalla pga att säljaren var så jävla besvärad över att det var någon där och störde honom.
            //Martin
            Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
            Åker - Cheva Transsport -01
            Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
            Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
            Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
            Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

            Comment


            • #7
              Det ska gå...

              att koppla ur kuddarna på passagerplatsen...
              Observera att det isåfall inte räcker med ena kudden utan både fram och sidokudden måste kopplas ur...
              Det finns en sida i manualen som ska stämplas av verkstaden när kuddarna har kopplats ur. (liknande servicestämpel)

              Det finns dock ingen Nyckel-urkoppling i Flashen. Detta har bara funnits på ett fåtal modeller, men alfa fortsätter med denna lösning.

              Jag kommer dock fortsätta att ha kuddarna inkopplade och istället montera barnstolen i baksättet. Visst, det är lite krångligare men det fungerar utmärkt och då är man på den absolut säkra sidan, plus att passageraren skyddas bättre vid en krock.

              \ Ö.

              Comment

              Working...
              X