Announcement

Collapse
No announcement yet.

Snart färdig med Fiat 124 coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Snart färdig med Fiat 124 coupe

    Efter ett halv års slit med svets,slipning etc. etc,har det börjat närma sig slut.Massor av delar bytta.Eftersom det är mitt första stora renovering måste jag erkänna att det kostar det dubbla vad man räcknat från början
    frågan är om någonsin får sina pengar tillbaka?Från och med nu stor respekt till de som som säljer sina bilar efer att ha lagt mkt pengar och tid på renoveringen.
    Click image for larger version

Name:	IMG_1636.jpg
Views:	1
Size:	152.9 KB
ID:	258318Click image for larger version

Name:	IMG_1653.jpg
Views:	1
Size:	133.6 KB
ID:	258319Click image for larger version

Name:	IMG_1724.jpg
Views:	1
Size:	70.1 KB
ID:	258320Click image for larger version

Name:	IMG_1731.jpg
Views:	1
Size:	114.3 KB
ID:	258321

    - - - Updated - - -

    Click image for larger version

Name:	IMG_1746.jpg
Views:	1
Size:	103.7 KB
ID:	258322Click image for larger version

Name:	IMG_1747.jpg
Views:	1
Size:	121.4 KB
ID:	258323

  • #2
    Hej Sejo!
    Den ser jättefin ur,du ska vara stolt över den även om det kostar mycket pengar,det är ändå det stora arbetet som imponerar!
    Berätta lite vad du gjort m motorn,ursprungs skicket på bilen,årsmodell?

    MVH Affe
    4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
    2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
    Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

    Punto 80 ELX 16v -01
    Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
    Ducato 2,5TD -92 flak
    Tel 070-5512431

    Comment


    • #3
      Hej! Vilken god smak du har! Ser riktigt fin ut. Du ligger lite före mig då min CC förhoppningsvis ska på lack inom några veckor.
      Egentligen är det ju ekonomiskt vansinne att renovera, blir alltid billigare att köpa en färdig bil men det är ju kul att hålla på...annars hade man ju inte gjort det!
      Har precis kommit till insikt att pengarna inte räcker och att det inte blir en ny inredning, åtminstone inte i år. Blir lappat och lagat..!

      Ser att det är en BC , den ovanligaste varianten i Sverige. Finns 56 sådana registrerade varav 8 i trafik. Kan finnas fler bilar än så då de registrerades på lite olika sätt dessa år.
      Vet inte om din bil finns med i det register som finns över alla bilar , min BC gjorde det inte..!
      Totalt finns det 268 stycken 124 sportcoupe kvar i registret i Sverige... man kan undra varför det är så få igång!
      captainmorgan

      Comment


      • #4
        Det är en BC från 1971.Motorn total renoverad med nya kolvar ,ventiler, lager,packningar ,olje pump.Cylindrarna borrade till 80,6.Denna vecka skall starta bilen och bilen skall få sista rosso lack.
        Haft lite funderingar kring vevhusventilationen ,skall man ha en sån "oil catch tank" eller till luftfilter.Sen ,skall jag ha termostaten extern eller intern ?Funderar på andra fälgar ,sitter orginal cromodora med 185 däck,funderar
        på att byta till 205 bak och fortsätta med 185 fram vi får se.Stolarna fick nytt konst leder i mitten,en landsman till mig fixade detta.Som sagt svårt att avgöra när skall man dra gräns när det gäller hur mkt skall man lägga på renovering,
        när cirkusen är igång svårt att sluta .

        Comment


        • #5
          Man ska aldrig sluta, och de får kosta hur mycket som helst. Och de finns ingen anledning att sälja en bil man själv renoverat heller, för de blir ju så himla fina att titta på, så man kan stå och glo i evigheters evighet. ^^

          Varför de inte är så många igång kan ju dels bero på att man låtit dem stå och köpt en nyare bil istället för att hålla på med något gammalt som blivit för jobbigt att laga.. Eller så är de döende pga rost och ingen har orkat dra tummen ur ändan och kört dem till skroten. Jag har tre stycken bilar.. En levande och två stående pga ovan nämnda anledningar. :P
          -------------------------------------------------------------------------------------------------------
          Punto GT, woop woop!

          Comment

          Working...
          X