Announcement

Collapse
No announcement yet.

Race Rapport Anderstorp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Race Rapport Anderstorp!

    Hej,
    Ja då var premiär turen med R-däck avklarad. Jag säger bara, det var som f-n vilket grepp!!! Nu fattar jag varför det varit så himla svårt att hänga med bilar med R-däck!!Det var nog den bästa investering jag gjort på min bil, kunde välja betydligt flera spår i kurvorna, slipper glida omkring, kunde bromsa betydligt senare. Men jag tror inte att det hade funkat lika bra om fjädring/stötdämpare inte varit uppgraderade. Nu skall jag bara lära mig var gränsen för de här däcken går så att tempot kan höjas ytterliggare.
    /Pär

    Skall försöka lägga ut lite bilder framöver.
    Coupé 20VT -LE -99
    Maserati Merak -73

  • #2
    Aaaaaaaarrgghhh..........
    Jag blir såååååå avundsjuk Pär ! Själv får jag stå och titta på min där den står i väntan på att jag har råd att ställa på den...
    Drömmer om när det sitter R-däck på den och jag kan komma och jaga dig på banan. Förutsättningen finns snart, då K/W-kittet sitter på och motorn inte skämdes för sig förra året heller! Och de nya skivorna monteras så fort jag har råd att låta Sellholm göra nya Bellpads till dem. KÖR SÅ DET RYKER.........
    ¤TOGGEX¤

    Comment


    • #3
      Nackdelen med att greppet har förbättrats så mycket är ju att nu "behöver" jag mer effekt. Hmm får väl se vad plånboken säger...
      Coupé 20VT -LE -99
      Maserati Merak -73

      Comment

      Working...
      X