Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp, montering av Turbomätare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp, montering av Turbomätare

    Var ute och kollade lite på hur man skulle få in tryckmätaren i Coupen. Har de som monterat in en dragit slangen och klämt den i dörren? Enkelt att dra ledningen där, men det känns inte så bra. Fanns en elkabel som försvann in uppe i hörnet vid förarsidan (från motorrummet), någon som vet vart den tar vägen och om det går att komma åt den vägen i stället? Andra "enkla" hål att dra igenom?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    jag gjorde som så att jag lät den gå in

    under plastskydden som skruvas av vid vindrutetorkarna. sen drar du den genom ett hål som finns på passagerar sidan.. finns en massa kablar där och var ganska bökigt att få igenom den. men ack den som ger sig.då kommer den ut precis bakom handskfacket. sen är det bara att dra och lirka den till det stället du vill ha den på.


    hoppas det hjälper nått. var ett tag sen jag gjorde det så minns inte exakt.

    MVH

    Mujo
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

    Comment


    • #3
      Enkla hål finns nog inte, men jag drog in slangen på förarsidan,du får skruva bort vindrutetorkarna och plastskyddet och kolla tror att jag gick samma väg som vajern för uppningen av motorhuven, ta bort skyddet inne i bilen så att du kan komma in i instumentpanelen, det är bra att ha ett flexibelt gripverktyg så att du kan komma åt slangen för det är rätt så trångt!
      Lycka till!
      /Tony
      SDE Racing
      Coupe 20VT-97 under konstruktion
      Marea Weekend HLX-97 påställd
      Punto 75 SX-98 påställd
      Tipo 1,4ei-94 såld

      Comment


      • #4
        Tack för förslagen, skall ge mig på det där imorgon. Hoppas att jag inte har böjt sönder plaströret redan bara.... Har iofs ett i reserv nu (skulle ju varit till punton, men coupen känns på något sätt viktigare) :-D
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Jaha, försökte dra in slangen via hålet med motohuvs-vajjern, gick inte. Går det att drar bort gummipackningarna mot motorn eller är de itryckta från kupe-sidan? Antar att det går lite lättare om man tar bort dessa först. Och om man nu får in slangen genom hålet, hur skall man få tag i den på andra sidan? Ser ju knappt vart vajern tar vägen :-(
          Så, mojo, är det lika trångt på passagerarsidan? Såg att det satt en gummi-plugg på samma ställe som förarsidan med den där vajjern, antar att det är hål gjort för att dra motorhuvs-vajjer i england, kanske lättare att komma åt nylon-röret under handskfacket? Sitter ju inte en massa säkringar och junk där. Tror att jag ger upp det här.... Kan ju alltid mäta däcktrycket i cykeln med mätaren....
          Tror jag köper en volvo 240 istället.... Där kommer man ju åt saker i alla fall....
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            Vill inte va tjatig men.. www.coupe-sport.co.uk
            Klicka på Tuning så kommer du så småningom till en How-to som gäller Boost-gauge, tryckmätare.
            Bilder å allt.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment

            Working...
            X