Announcement

Collapse
No announcement yet.

bussningar bakvagn Punto 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bussningar bakvagn Punto 1

    Går det inte att byta bussningen i armen?
    Känns så onödigt att byta hela armen när det bara är bussningen som är kass!! =o(

  • #2
    Ring Fiat, de har tagit fram en bussning som man placerar över den gamla (om det nu är samma bussning vi pratar om). Kostar ett par hundra om jag inte minns fel.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      samma problem

      Ja skriv och berätta mera.....

      Har samma problem med min !!

      Comment


      • #4
        Jaa...

        Även jag har samma problem...
        Frågan är ju vilken bussning alla pratar om...
        Min glappar ordentligt i länkarmen bak, både "upp och ner" och i sidled. Tog en bild för att visa mer exact...

        Mer info om lös bussning vore fint. Vem säljer en sådan?

        Mvh Örjan. (punto 75sx 1994)
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Den bussning man kan åtgärda är den som sitter snett upp till höger på din bild PlutoOrjan (om jag nu ser rätt bult). Som jag förstått det så måste hela armen bytas om det glappar där du visar, men jag kan inte svära på det. Båda felen låter tydligen lika dant, men som du säger ger "ditt" fel även radiellt spel. Fast jag kan definitivt inget om det här med mekanik. Montering av den andra bussningen är störtenkelt. Låt bilen vila på hjulet, skruva bort bulten, placera ny bussning över den gamla och dit med bulten igen. Till och med jag fixar det, så då gör alla det.
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            Har pratat med Fiat idag sorry det finns ingen annan utväg än att byta hela armen.
            Hela armen kostar 1350kr på Fiat i Ängelholm 2750kr med byte
            inklusive allt, inte hela världen.

            Comment

            Working...
            X