Announcement

Collapse
No announcement yet.

Underhålls smörja för insprutning!!??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Underhålls smörja för insprutning!!??

    Hej!!

    Är det någon av er som använt någon tillsats i bensinen för att smörja "underhålla" insprutningen / rengöra typ Red Line eller STP injection ksdkfjs nånting??
    Är dessa helt onödiga eller är de bra att använda eller de kanske endast har en psykologisk effekt??
    Det enda jag vet är att det har en negativ inverkan på ekonomin när man köper dem!?

    Ha det bra!

    Vill ge min Coupé det bästa om det finns något mer än bara bensin för att den ska må bra, den mår utmärkt idag men den ska ha det bästa om det finns något!

    Hälsningar Pininfarina/Henke
    Attached Files
    Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

  • #2
    Jag har haft en del startproblem med min Brava och enligt Göteborgs samlade expertis beror detta på munstyckstäppa. Rådet var förstås att använda lämplig smörja. Fungerade mycket bra faktiskt. För att verkligen förvissa mig om att det var värt att hälla i smörjan gjorde jag ett uppehåll (3-4 tankningar) och visst, problemet kom tillbaka. Lustigt nog finns det många som hävdar att bensintillsatser är helt onödiga fastän folk med erfarenhet från verkligheten påstår motsatsen!
    FIAT!!!

    Comment


    • #3
      I tester visade det sig att dessa produkter, så också enligt innehållsdeklarationen innehåller mest petroleumnafta....
      T-Röd + vanlig Lacknafta kan ha liknande effekt, fast billigare.
      T röd är som bekant "bra vid besiktning" på gamla bilar med högt co värde, samt fuktutdrivande = samma som K-sprit. fast billigare/liter...

      Hur förklarar man då att min Fiat som gick lite ryckigt fick betydligt jämnare tomgång + "verkade det som" bättre drag av 2 flaskor injection clean ????

      Ska kanske prova med Nafta+lite T röd nästa gång...
      Någon expert som vet ???
      Statoil med "Stimuli 2000" o 98 okt är aldrig fel
      Jämfört med Jet 95 oktanig
      Bara jämför draget i bilen (Utprovat med olika FIATar)
      inspr+förgasarmotorer...
      ---
      __/---\--l
      --O---O--' ' ' FORZA
      Fiat for FUN

      Comment


      • #4
        + eller - ????

        En på verkstaden där jag jobbar säger att han har löst många insprutningsproblem med just Redline.
        Han är annars j-ligt skeptisk till saker som har lite av en hokuspokus stämpel, han har även testat STP men han tycker Redline har funkat bättre.

        I de tester jag läst här och där så sågas dessa smörjor men de som prövat säger att de tycks funka???.

        Enligt min arbetskamrat så är det ingen nackdel att använda typ Redline eller liknande för att "smörja"/"rengöra" var 1000:e mil för att undvika att problem uppstår med insprutningen.


        Pininfarina/Henke
        Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

        Comment

        Working...
        X