Announcement

Collapse
No announcement yet.

är jag mindre bilfantast för att jag inte tvättar min bil själv?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • är jag mindre bilfantast för att jag inte tvättar min bil själv?

    så vad tycker ni?

    jag har börjat besöka en kille som tvättar bilar for a living. Och han gör ett jäkligt bra jobb. han vet jag tycker om bilen mer än vad jag gör om honom (om han skulle repat).

    och priserna är som följer.

    utvändigt 99kr för handtvätt.
    utvändigt dammsugning. 130kr
    utvändigt dammsugning fönster puts. 150kr
    hel tvätt med alla detaljer innanför bilen med vinyl och inget damm alls nånstans går på 200kr.


    den jag brukar ta är 150kr tvätten så kan jag själv dra på lite vinyl när det är klart.

    bilen blir riktigt bra och istället för att själv betala runt en 100lapp för gds hallen på preem och och sedan pengar för tvättsakerna så kan jag bara gå o ta en kall läsk o njuta i solen medan han jobbar.



    Är jag mindre bilfantast närjag inte vill sitta o bli svettig genom att tvätta?

    vad tycker ni?

    en nöjd mujo med en ren bil.
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

  • #2
    de va juh billigt... finns de sådant i stockholm? Ja har tappat lusten för att tvätta bilen själv så nogrant
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Vad är nästa steg, lämna in flickvännen för en genomgång? Nä, skämt åsido, jag tvätta bilen idag och så himla kul är det inte. Men det är säkert roligare att tvätta en snygg coupe än en halvsunkig tipo.
      Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
      Fiat Marea Weekend 1,6 -97

      Comment


      • #4
        Originally posted by Johannes
        Vad är nästa steg, lämna in flickvännen för en genomgång? Nä, skämt åsido, jag tvätta bilen idag och så himla kul är det inte. Men det är säkert roligare att tvätta en snygg coupe än en halvsunkig tipo.
        Tjejen tror ja alla tar själva hand om hehe

        Man skulle no tröttna på coupen oxå, vet när ja tog körkort då tvätta ja bilen typ varje dag, den va alltid nytvättad inte en dammpartikel på den men man tröttnar me tiden
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          tjena...

          nja att man tröttnar på att tvätta coupen är nog inte fallet. saken är att det knappt lönar sig.. istället för att jag tvättar bilen kan jag lämna in den och betala han och samtidigt tjäna in pengarna som bilen kostade att bli tvättad. på en timma. eller nu när det är så fint väder så sitter man hellre ute o tittar på det vackra folket
          före detta coupe trimmare
          pimpig cadilacc deville
          Sv1000s C-Ö

          Comment


          • #6
            här tar dom 30kr för 30min i tvätthallen så jag gör det själv.
            Om jag inte åker hem till mor å far, för då e det gratis å tvätta
            Visst det kan vara tråkigt att tvätta, men det känns bra att veta att man gjort det själv.
            För att svara på frågan, Nej, fasst sämre
            //Rickard
            http://tipo.sketfull.com

            Comment


            • #7
              GDS hallen kostar 99kr/tim här, 50kr för avfettning o svamp uppe i 150kr...

              Kan tvätta gratis utanför garaget men då har ja ingen högtryck
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                jag håller med dig mojo, vi verkar vara av samma sort,,,,
                men än har jag inte lämnat min till nån... det gäller att hitta nån som gör bra jobb...

                Comment


                • #9
                  hos oss kostar den 2 kr minuten.. så det blir snabbt en peng när man skall tvätta nog

                  grannt...
                  före detta coupe trimmare
                  pimpig cadilacc deville
                  Sv1000s C-Ö

                  Comment


                  • #10
                    Jag tycker en av dom roligaste och trevligaste stunden med bilen är just tvätta bilen!

                    Så nej jag gillar det och även om det vore grattis så skulle jag tvätta själv...
                    /Jimmy Särås
                    mvh Jimmy Särås

                    0736-996 993

                    Comment


                    • #11
                      Jag

                      tycker att det känns bra när man gjort det själv... Har aldrig någonsin lämnat in en bil för tvätt o inte lär jag väl göra det heller..(bortsett från om jag skulle bli invalid) Det är värt att lägga ner nån timme på det då o då...
                      /HH

                      Comment


                      • #12
                        Jag snackade med en polare, han sa att han lämnade i bilen för tvätt.
                        Han hade noterat att dem hade använt diskmedel för att tvätta bilen.
                        Viper

                        Comment


                        • #13
                          joo men finns ju knastar lite överallt.

                          gäller att hitta ett ställe som man vet gör ett bra jobb!
                          före detta coupe trimmare
                          pimpig cadilacc deville
                          Sv1000s C-Ö

                          Comment


                          • #14
                            Viper: Diskmedel e bra för biltvätt, den löser upp fett bra o tror inte de skadar lacken...

                            Sen att ja själv e sur, tvätta bilen i helgen o vart skit nöjd me resultatet så åker ja till plugget imorse o får störrsta fågelskiten på bilen...

                            Huven, framrutan, taket och sidoruterna... Önskade mig då k-pist skulle ja skjuta på den fy f-n för fåglarna
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • #15
                              tvättar typ för 20 kr hos PREEM ....

                              ute vid frihamnen i MÖ..... e man snabb så går de värst kan de kosta 30-40 kr per gång ... men om man som ja tvättar den varannan dag så går det typ 20 spänn ... o de går bra o bilen glänser fint inuti ... huuuua ... när skiten börjar bli ett problem under pedalerna så ok ... då rensas de hehe

                              Har med lämnat in bilen innan hos en sådan, (tror de e samma som mojo lämnar in sin) men fan kan man tvätta bilen 5 gånger för 100 spänn så gör ja de ... speciellt om man pendlar som en gnu som ja ... massa räliga röda fläckar på den i fronten ... tvätta den igår ... sen ... så råkade ja flå upp i 200 knyck på E6:an när ja skulle till flinkan o fika ... ja ... såg ju ut som västa röda hund ... juh ... hehe .. ska tvätta ida igen

                              sommriga helsinborgshälsningar från jobbet här ja ...
                              Coupé 16v Turbo -96
                              Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

                              Comment

                              Working...
                              X