Announcement

Collapse
No announcement yet.

tyvärr ....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tyvärr ....

    så lämnar ja FIAT för ett tag ... på torsdag kl 11 hämtar ja min nya bil en SAAB 9-3 TID 2.2 SE. Det är inte för att bilen är skit utan för att min ekonomi e skit. Ja kände att det är ohållbart att pendla 14 mil om dagen med en bil som drar minst 1 liter och en försäkring som suger fett ... jag får se de som om att ja en dag återkommer när ja blivit rik på mina ericsson aktier

    Det som är bra med detta är att ja inte förlorat 1 spänn på bilen, snarare fick ja 100 kr mer i inbyte mot bilen än vad jag köpte den för förra året och nu 3000 mil senare de kallar ja en bra deal ... oavsett om de nu e en tråksaab ... men men ...

    tänkte plocka av dumpen på den ... så om de e nån som e intr. av en sådan till en 16VT så hojta till ... har inte monterat av den.

    /Rolle
    Coupé 16v Turbo -96
    Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

  • #2
    Jag tycker oxå att fiatförsäkring suger så j-vla hårt! 12 000kr/år för Stilon men folksam ville ha 6900kr/år o ja snackar helförsäkring! Man kan förstå när folk byter från Fiat för allt kostar så mycket!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      OK tack o adjö då..! Hoppas verkligen det är nya 9-3:an du menar..? ;-)
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        nopps

        inte den nya har ja inte råd med ju det är en 2000 som rullat 8000 mil .... nästan nya bilen ju ... 1 ägare o fett med utrustning i den ja måste ju säga de att man får ju mycket utrustning i de bilarna ... allt finns utom skinn ...

        o ja ... försäkringer sög idiotiskt ... 13000 betala ja om året ... för 1500 mil då ... vilket jag då redan passerat egentligen

        ja men mitt hjärta kommer alltid att slå för FIAT ... lovar mig själv att återgå till FIAT ... kommer kännas märkligt med en seg diesel men men ... under halvlitern på landsväg o att ja kan tanka för under 6 kr / L gör det mer ekonomiskt och då kan jag ha överseende med slöheten i den men den har dock en turbo hahahaah

        ps. så om de finns nån som e sugen på en fin coupé så kommer den säljas med 6 månaders garanti (gäller reperation på allt som skulle gå sönder då helt unika i sitt slag)

        Rolle
        Coupé 16v Turbo -96
        Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

        Comment


        • #5
          du skulle köpt

          du skulle köpt en strada diesel ist.. satt på krombågar o fotsteg så skulle du känt dig som i landrovern
          Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
          Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
          Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
          http://fiatpanda.wordpress.com/

          Comment

          Working...
          X