Announcement

Collapse
No announcement yet.

Försäkring för oss under 24!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Försäkring för oss under 24!

    Hallå!

    Har läst alla trådar som har med försäkring och göra, samt ring ett par stora försäkringsbolag. Problemet är att det ser rätt mörkt ut för mig att ha råd med en Fiat Coupé 16v turbo -94. .

    If: 24 700:-
    Folksam 16 800:-
    Trygg-Hansa 24 000:-
    Fiat/Alfa försäkring: 20 763:-
    Länsförsäkringar 16 000 - 17 000:-

    Detta gäller hel försäkring ett år.

    Är själv 22 år, har haft kökort sen -99.

    Så jag undrar om någon under 24 har lyckats teckna en försäkring med bättre villkor gällande Coupé:n.

  • #2
    Jag har kollat runt olika försäkringar dock inte för coupe och har inte hittat billigare försäkring än Folksam...

    Tycker att Fiatförsäkring e sjukt dyrt... kolla bara på andra bilmärke som har egna försäkringar
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Folksam...

      Jobbar lite med försäkringar och mitt råd är att inte välja folksam, otroligt mkt problem och strul med dem + otrevliga.

      Jag skulle valt länsförsäkringar men om jag haft råd så hade jag valt If... klart bästa.
      Föredetta Coupé ägare -
      http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

      Comment


      • #4
        Hade IF på min punto när jag lyckades köra på en fågel och bucklade till motorhuven. Det höjde min premie, antar eftersom jag inte hade 5 skadefria år längre. Bytte till Länsförsäkringar, vilka inte hade ändrat något, eftersom det inte är mitt fel om man kör på något vilt, samma sak om man använder maskinskadeförsäkring eller fixar parkeringsskador, men det var något med skillnad om det var kundvagn eller annan bil som orsakat bucklor i dörrarna, kommer inte ihåg åt vilket håll men om det var en annan bil påverkade det inte min premie om jag minns rätt. Fast de ändrar väl villkoren 1 timme innan skadeanmälan kommer in när det väl gäller.... Lite sur på försäkringsbolag.....
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Jag har 5800 kr helförsäkring hos Trygg Hansa (20 VT), 5000 självrisk på vagnskada, max 1000 mil/år. Tror jag fick rejäl rabatt för jag är medlem i SIF. Kolla upp detta ni också, är man ändå med i ett fack kan man ju ta det som man får rabatt hos.

          Vår Ford Mondeo är 1500 kr billigiare hos Trygg Hansa än Länsförsäkringar även fast vi har huset försäkrat hos Länsförsäkringar. Man kan ju säga att Trygg Hansa finansierade mitt Novitec-chip då - så om jag skjuter motorn kan de ju inte gnälla....

          / Frippe

          Comment


          • #6
            Ok, kan vara värt att kolla upp. Är med i CF, kanske kan få någon rabatt då

            Comment


            • #7
              blåser liv i frågan igen...skulle ju vara trevligt om man kunde få köra den på sig själv...


              är fackansluten via HTF men kan inte se något om att de skulle subventionera bilförsäkringar...endast via folksam och medförsäkring etc

              några andra tips?
              min gamla 405mi16 91 krockad och skrotad :/ http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=668

              Comment


              • #8
                Låter Fetdyrt

                Prova att söka på google.
                Insplanet fixade billigaste alternativet när jag tecknade...
                Lycka till

                Comment

                Working...
                X