Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ritmon fick sig en släng

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ritmon fick sig en släng

    Enl Aftonbladet !

    -Sven Melander (Lloyden )

    Varför just Toyota?
    – Det är en utmärkt bil och så har vi Toyotaservice alldeles i närheten där vi bor. Men jag är ingen fantast, jag har haft många olika bilar under årens lopp, bland annat Fiat Ritmo. Den var ingen höjdare direkt. Den vägrade starta när man tvättat den så de åren körde vi otvättat.
    ****************************************
    Att bara erkänna att man haft en tyder på personlig mognad, speciellt i sverige.....
    Varje gång det dyker upp någon skrotbil på tal
    får man höra om "Fiat"
    (förr var det Skoda som fick skäll)
    Nu hörs det peekar om Fiat Uno- som "skit"
    I varje fall på mitt jobb !!!!!!!
    ****************************************
    FLER SOM INSTÄMMER ELLER !


    http://www.aftonbladet.se/vss/bil/st...122827,00.html
    Last edited by Håkan; 17 January 2002, 20:27.
    Fiat for FUN

  • #2
    Jo men pikarna kommer väl från nån som just har betalat handpeningen på en Skoda Fabia. Och hävdar att det är en precis lika bra bil som Audi eller VW men att den bara råkade va billigare av någon konstig anledning.
    Jag brukar få höra en del om FIAT bara för att jag står på mig och alla vet att det är min favoritbil.
    //Martin
    Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
    Åker - Cheva Transsport -01
    Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
    Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
    Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
    Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

    Comment


    • #3
      min fina lilla skoda!

      min första bil var en skoda coupe,-83, och DÅ fick man höra både det ena och det andra. Det var ingen som fattade vilken unik kompis den kärran var.. i princip samma uppbyggnad som porsche 911 (iaf de från 83 och framåt). Fiat lider nog mer av att vara i princip bortglömda.
      Men påstår man att alla gamla fiat (och alfor) är problemfria evighetsmaskiner, då ljuger man sig ju grön! Jag tycker att det är egenheterna som ger bilen själ- annars kan man köpa sig en toyota el något!
      Jag var faktiskt lite besviken på min punto ang detta tills i höstas, då jag skulle byta höger halvjluslampa...man var tvungen att skruva loss huvudsäkringsboxen, och sedan mickla som fasen. Först då blev vi riktigt bra vänner!

      I england finns det flera i skoda-klubben som monterat twincam motorer i sina svanskärror- motorer från..FIAT!
      (numer anser jag skoda, kanske undantaget felicia med 1300kubikaren, vara själlösa replikor av den själlösaste av alla själlösa bilkoncerner..volkswagen)
      Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
      Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
      Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
      http://fiatpanda.wordpress.com/

      Comment


      • #4
        Skoda

        Hade du en Rapid Coupe? Tuff bil!!!!
        Man har alltid fått skit för att man kör Fiat men jag lyckas övertala dom flesta...... utom inbitna volvo ....dioter!!! Dom är värst. Uno är särskilt kul att klanka ner på har hört 2 radio program där dom skämtat om Uno blev riktigt arg. Det ena var Megapol där dom testade hur länge en Fiat Uno gick utan olja.
        Varför just en Fiat så att alla kan skratta mer åt dom eller??? Varför inte en volvo S60? Den går nog inte heller längre tömd på olja!??.... Man blir arg........

        Comment

        Working...
        X