Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupén rockar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Coupén rockar

    Hade kul idag på väg hem från jobbet, en A6 2.7T ville leka. Han blev gruvligt frånåkt (förnedrad).....

    Konstigt med alla som tror att de har något mot coupén, det är väldigt många som vill rejsa. De blir dock snabbt varse om vem som är kung. Rastade t ex en BMW 3-serie häromdan som tryckte en halv meter bakom mig. Inga problem, det är ju bara M3 som har något att hämta.

    Snart kommer halkan igen och då får coupén vila.

    Vi ses på vägarna!

    /Janne


  • #2
    Den är bäst!!!!
    Det är kul att köra ifrån alla som tror att de har köpt en sportbil med 4-5 dörrar.
    //Martin
    Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
    Åker - Cheva Transsport -01
    Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
    Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
    Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
    Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

    Comment


    • #3
      jag har mest fått känslan av att folk inte ens försöker rejsa för att det ser ut att vara en "snabb" bil?

      massor med folk som försöker köra ifrån mig nu när jag kör jobbets Passat ... och de lyckas ju oxo
      /Peter

      Comment


      • #4
        hmm

        roligt med rejs.. kan ju säga att jag blev från åkt av en nissan 200sx igår.. inte med mycket men han lämnade maj sakta men säkert..


        ps. han har avgas ,IC, chip ,dump, filter.. så det kändes okej att förlora eftersom min är helt original.
        före detta coupe trimmare
        pimpig cadilacc deville
        Sv1000s C-Ö

        Comment


        • #5
          Coupé!

          Har aldrig letat folk för att rejsa med Coupéen men det är alltid kul att visa vad den går för när folk tror att en Celica är = supersportbil. Det roliga är att man inte behöver tokplåga kärran för att klå dessa svensson bilar i sportkläder. Bara för att det står FIAT på bakluckan tror de att de spöar en, jag har aldrig blivit frånåkt men jag har heller aldrig gasat mot några värstingar, det enda som varit något i sportväg har varit en Audi TTS, MB CLK 320 och förstås en BMW 540 HAMANN, den sistnämnda var det största motståndet absolut, men Coupéen fixade det till slut med lite hjälp av mig.

          Ha det BRA / PININFARINA
          Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

          Comment


          • #6
            Gammal Coupé

            Till vardags kör jag en 124 Coupe från -69 med en lite nyare motor på dryga 120hk. Många gubar som försöker köra ifrån den här gamla lilla bilen håller sig också för skratt. Varvar man TwinCamen till 6500 rpm på 5:an så går det undan, hastighetsmätaren åker förbi sifforna och hamnar på heljuset vilket skulle tyda på 220+ men jag gissar att det är kring 200. Den håller att varva till 8000 så accet är riktigt hyfsat. Betydligt kvickare än vår Pug 205 GTI 1.9 och de andra Fiater jag haft. Väntar på en Guy Croft moddad topp :-)

            Comment


            • #7
              Härligt!

              Kul att höra om gamla 124or som lever! Antar att det är en 131 eller Argentamotor du har?

              Hängde själv på en tyskreggad BMW 52? på motorvägen söder om Örebro i somras. Han trodde väl att en Fiat Argenta 120ie -85 var lättspöad... Vid 210km/h (på min mätare) gav han upp och la sig på 160 istället.
              Jag har förvisso 2 tumssystem, sänkning och sportfilter, annars original.

              Mkt roligt!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Hejsan! Det är en 132AC1.000 från en Coupe 75 med original 118 hp som sitter i. Jag har större förgasare, portat lätt och matchat ihop insug, öppet luftfilter och lätt svänghjul. Så 120hp låter inte orimligt.

                Det ligger lite roligare saker och väntar, jag har en topp som är byggd efter Guy Croft's ritningar och borde ge +150hp med förgasare. Jag har dock blivit av med två uppsättningar förgasare så jag kanske siktar på EFI eller en Croma topp med turbo, jag får se vad försäkringsbolaget betalar först. Turbo är ju en billig effekthöjning men det blir ganska mycket verkstadsjobb för att få in den. Fiat har ju envisats med att byta plats på insug och avgas. Men det går. Här i stan ligger det och skräpar en TC med 536 bromsade hästar med jätteturbo och kompressor. Ägaren vill dock inte sälja den, han har köpt två 124 coupéer för att få ihop en kul racer. Men det här är min dagliga bil så jag vill ha något som går att köra med också.

                Här är en variant, han ligger just nu på 400hp men då släppte fästet i bromsbänken. Han siktar in sig på +500 till sommaren.
                http://www.turbo124.com

                Rigoli racing har byggt en Mazda pickis med en gammal Fiat motor, 8.78sec @154mph, original botten med 16V turbo och kompressor. Australiens snabbaste 4 cyl. Dom annonserade ut lite prylar på nån australiensk sida, kanske nåt för Argentan? ;¬)
                http://www.rigoliracing.com
                Attached Files

                Comment

                Working...
                X