Announcement

Collapse
No announcement yet.

luktar soppa i bilen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • luktar soppa i bilen...

    Går massa slangar från tanken till en burk som ska sitta vid baksätet .. tror att det heter kokanist eller nått.... tror att den tar hand om bensinångerna....
    Problemet är att jag har två "öppna" slang ändar precis där och det luktar soppa som fan i bilen....

    Nån som har koll på eller kan kolla på sin orginal. uno T -88

    mvh Jakob
    bättre en bil på strippen
    än tio i garaget.

  • #2
    det råa är att bränslerören går inne i kupen dom med..
    jag råkade knäcka ett sånt när jag skulle komma åt med svetsen.

    angående kolkanistern så pluggade jag och tog bort ett rör som går fram till motorn , även all skit som satt runtomkring.

    sedan så har du en slang/rör som leder ut under bilen , kolla så inte det är tätt för då kan inte ångorna komma ut...
    Fiat uno 355hk på 1.3 liter
    X1/9
    www.kallebacksmotor.se

    Comment


    • #3
      Originally posted by Jens
      det råa är att bränslerören går inne i kupen dom med..
      jag råkade knäcka ett sånt när jag skulle komma åt med svetsen.

      angående kolkanistern så pluggade jag och tog bort ett rör som går fram till motorn , även all skit som satt runtomkring.

      sedan så har du en slang/rör som leder ut under bilen , kolla så inte det är tätt för då kan inte ångorna komma ut...

      Märkte det där med bränslerören... känns lite dumt att ha i kupén

      låter vettigt att plugga... men som du säger det måste ju finnas en slang för ventilation det är typ den jag inte vet vilken det är eftersom det inte sitter några slangar bara typ tre slangstumpar som släpper ut ångor..
      bättre en bil på strippen
      än tio i garaget.

      Comment


      • #4
        3 slangar går ner till tanken... sedan går det en tjockare slang som delar sig till 2. Den ena av dom blir ett rör som mynnar ut framför höger bakhjul. Det röret är ventilationen.. det andra pluggade jag helt enkelt och tog bort röret genpm kupen som leder ner till motorrummet där sitter ett myrbo med slangar som jag plockade bort även kolfiltret...

        visste inte riktig vad som skulle kunna hända men det verkar funka bättre en innan. Har aldrig luktat bensin heller...

        det kanske rentutav är en slangklämma som sitter löst. du vet ju ur mycket en liten bensindroppe kan lukta!
        Fiat uno 355hk på 1.3 liter
        X1/9
        www.kallebacksmotor.se

        Comment


        • #5
          hmm har du bara 3 slangar som är av? isåfall är det inte bra!

          går dom inte in i kolkanistern?
          Fiat uno 355hk på 1.3 liter
          X1/9
          www.kallebacksmotor.se

          Comment


          • #6
            asså... tre slangar går ner i tanken från kolkanisten...
            jag gissade att en av dem gick förbi tanken och ner under bilen som ventilation.... så jag pluggade den tjocka med t-korset...
            ops.. inte så bra att plucka vetilationen kanske..
            bättre en bil på strippen
            än tio i garaget.

            Comment

            Working...
            X