Announcement

Collapse
No announcement yet.

20v coupe info

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 20v coupe info

    Är i stort behov av lite information av denna till synes mycket trevliga bil.

    har sökt, men förjäves så har jag inte hittat information om denna bil som jag kan lita riktigt på.
    Jag skulle vilja veta prestandan, orginal, plus hur ni som ägare till dessa tycker, och ni ska ni vara kritiska helst!
    skulle vara tacksam om ni kunde ta er några minuter och svara, är seriös.
    //Mujo
    //Mujo

  • #2
    har en 16v turbo,,, men e det nåt du ändå vill veta så e det bara att ställa frågor....

    Comment


    • #3
      ja... alla äldre fiat:er är ju tämligen dåliga på att hålla bort rost hur är det med de nyare?
      koppling, växellåda, är det tåligt, om man skulle få för sig att vilja trimma lite? =)

      //MUjo
      //Mujo

      Comment


      • #4
        jo, min bil har inte en enda rostfläck, (inte ens i närheten), men å andra sidan så kör jag barar på vintrarna....kopplingen e styrk tålig, men ska du trimma så rekomenderas ett byte(har själv bytt tilll sinter)....växellådan e det inga problem med upp till ca:300hk
        sen bör man ta det försiktigt(som alla andra bilar antar jag)
        hjullager går åt(själv har jag inte bytt än på 4år!)
        knarr från inredningen får du räkna med
        underdemistionerade bromsar (gäller hård körning)
        käkar däck
        dålig tomgång(olika orsaker)
        blinkersspak som hänger sig(inte hos mig!)

        en välskött coupe kan rulla riktigt långt har sett 22000milsexempel
        oljan e viktig o lite kärlek o så har du en annorlunda o snabb bil som folk vrider nacken efter fortfarande....

        detta gäller 16v turbon, kan dock skilja från 20vt.

        Comment


        • #5
          Fadi: Du skrev "jo, min bil har inte en enda rostfläck, (inte ens i närheten), men å andra sidan så kör jag barar på vintrarna...."

          Jaså kör du bara din coupe på vintern du? Konstigt jag gör tvärtom jag... ;-) Och imponerade att den ändå inte rostar då jö. :-p
          På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
          http://www.garaget.org/?car=63213

          Comment


          • #6
            ja, jag har läst massa reviews från engelska motortidningar och där har bilen bara fått bra betyg, för motor och vägegenskaper samt design...
            nu gäller det bara att övertyga farsan att det är ett bra köp...

            men det e värt att lägga lite extra till en 20v? (detta är min första bilköp)

            //MUjo
            //Mujo

            Comment


            • #7
              nån borde väl veta vad en 20v orginal gör 0-100?

              har läst nånstans 6.3? stämmer det?

              //Mujo
              //Mujo

              Comment


              • #8
                0-100km/h mellan 6.37s ( italiensk motortidning jag köpte där) och 6.5s har testerna visat ( 6.5s. enligt fiat) Detta gäller 20vt.

                Om det är värt att lägga lite mer pengar på 20vt:n ??? Skulle tro att man är lite partisk i fallet. Men i mitt fall var det ingen tvekan om att skaffa den nyare 20vt:n istället för 16v:n ! Lite trevligare inredning men framförallt en jäkla skillnad på motorkaraktären. Byt luftfilter och du får en riktigt snabb bil..... Mvh Togge !
                ¤TOGGEX¤

                Comment


                • #9
                  Jo, 5:an låter i alla fall helt underbart. Tog mig ett halvår innan jag ens satte på stereon i bilen :-) Och det ser bättre ut när man öppnar huven.... mer.....tja.... välfyllt ;-D
                  Attached Files
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by novisen
                    Jo, 5:an låter i alla fall helt underbart. Tog mig ett halvår innan jag ens satte på stereon i bilen :-) Och det ser bättre ut när man öppnar huven.... mer.....tja.... välfyllt ;-D
                    vilket alltid inte är plus. *blodiga knogar*
                    före detta coupe trimmare
                    pimpig cadilacc deville
                    Sv1000s C-Ö

                    Comment


                    • #11
                      drömmer bort mig o tror att man bor i australien,,,,, kör EJ bilen på vinter ;-)

                      Comment

                      Working...
                      X