Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Uno 75 SX i.e -1988

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Uno 75 SX i.e -1988

    Hej! Jag har en Uno 75:a från 1988 som jag har lite bekymmer med. Jag hoppas någon kan hjälpa mig med mina problem.

    1.

    När man startar den på morgonen och sedan skall köra iväg,
    så hackar bilen lite grann som om den inte fick tillräckligt med soppa. Man hör att bensinpumpen laddar soppa till motorn.
    Detta fenomen försvinner dock när motorn når rätt temperatur.
    Har nyligen gjort en stor service på den med bl a. nytt fördelarlock, rotor, tändkablar och bensinfilter plus en massa annat nödvändigt. Problemet består.

    2.

    I instrumentpanelen så finns det en varningslampa som lyser konstant och påpekar att någon dörr är öppen trots att alla dörrar är stängda. Verkligen irriterande. (Digitala istrument).
    Hur får man bort detta irritationsmoment?
    3.

    Till sist undrar jag vad för fälgstorlek man kan ha på min bil.
    Hade sist en sats 14 tums fälgar från en Lancia som resulterade i skador på bensinslang och främre hjulhus. Verkstan sa det var fel
    inpressning på fälgarna. Har funderat på att montera 15 tums fälgar, går detta ?

    Hoppas någon kan besvara min afrågor.

    Häls M.

  • #2
    2. kolla brytarna som sitter vid dörren om den trycks in helt... tror dom bryter en krets..

    annars kan man slänga bort lampan som sitter i instrumentpanelen.

    3. oftast behöver man spacer plattor bak för att inte få dom problem du beskriver..

    15 " funkar med rätt et och lågprofilsdäck
    Fiat uno 355hk på 1.3 liter
    X1/9
    www.kallebacksmotor.se

    Comment


    • #3
      Snor tråden lite om det är ok?

      Vad kan man trycka på för profil på en uno?

      /JD

      Comment


      • #4
        vet inte var gränsen går , men jag hade 195/45/15 och det funkade bra!!!
        Fiat uno 355hk på 1.3 liter
        X1/9
        www.kallebacksmotor.se

        Comment


        • #5
          Sänkt?

          Tar det inte i tank röret?
          Spacers?

          Comment


          • #6
            ett tips e att kasta ur innerskärmarna bara om det inte redan e gjort..
            bättre en bil på strippen
            än tio i garaget.

            Comment


            • #7
              om man ser tankröret är det redan gjort då eller annars tar det ju ändå:-)

              //JD

              Comment


              • #8
                Ett tips ar att INTE kasta ur innerskarmarna, om man vill behalla bilens skick mer an en manad..

                14 tums Lanciafalgar borde passa med ratt dackdimension. Coupe-falgar m. 195/45-15 passar tex. utmarkt!!

                Sladdar i dorrgenomforingar osv. ar Fiats samsta och gar av ofta, kolla dar. Annars haller jag med Jens.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment

                Working...
                X