Announcement

Collapse
No announcement yet.

Punto 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Punto 60

    Fler som har problem med kopplingen på Punton, gnisslande kopplingspedal, elfel mm ?

    / PS provade en Punto 60 häromdagen o blen positivt överraskad, den kändes ju snabb för att ha sån liten motor..
    Till skillnad från 80 versionen (jaja provade bara stadskörning )
    O känns som en liten gocart.

    Helt OK !
    Fiat for FUN

  • #2
    Har hört att urtrampningslagren i Punton är rätt dåliga och de flesta behöver bytas rätt tidigt, fast källan till uppgifterna sa också för ett bra tag sedan att Fiat gör himla starka och bra växellådor och för inte så länge sedan ändrade de sig och sa att de är rätt svaga..... Så jag vet inte hur det är med den saken. (hmm... och varför svarade jag nu då???)
    Nåja, min lilla låda har en katt i sig som inte gillar att åka i 80-90km/h. Vet inte varför, men som vanligt är det förmodligen "ett lager" som är slitet :-)
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Frågan är hur kvallitén är överlag på Punto. Jag har haft min i knappt en månad nu och bilen har rullat drygt 500 mil så vi får väl se. Byter den efter 2 år då fabriksgarantin är över. Vågar man har den kvar efter det?
      Original när det är som snyggast

      Comment


      • #4
        Har du köpt en...

        ny Punto utan att veta om att det är 3 års garanti och inte 2 år ?

        \Örjan.

        Comment


        • #5
          Jag skrev kanske lite kryptiskt. Bilen var inte ny när jag köpte den. Jag köpte den för 3 veckor sedan knappt och den hade då gått 320 mil. Dödsbo. Bilen är uttagen 0110.
          Original när det är som snyggast

          Comment


          • #6
            ööö....

            nu blir man ju ännu mer förvirrad...

            Du har haft bilen i en månad typ... och du byter den efter två år när garantin går ut??

            Om bilen togs ut 2001 oktober så går garantin ut 2004 oktober...
            Dvs om ett år.

            Men jag gissar att du skrev fel och att bilen är uttagen 2002 oktober, så då stämmer ju det hela.

            Comment


            • #7
              Hehe, ja, ibland är det stressat.
              Jo, jag köpte bilen begagnad för drygt 3 veckor sedan.´Det hade varit 1 tidigare ägare på den. Bilen är uttagen 0110. Så jag har således garanti kvar till 0410.
              Hade ju lite problem med batteriet, det konstiga är att när jag väntade någon minut så orkade startmotorn dra runt precis och bilen startade. Kan det vara batteriet då? Allt nollställdes efter att min flickvän fick motorstopp när vi var ute och övningskörde. När vi sedan skulle starta den så var batteriet så kasst att den inte ville starta. Någon som känner igen detta? Kan det vara att generatorn är kass? Jag ska ragga tag på en laddare och se spänningen i batteriet.
              Original när det är som snyggast

              Comment

              Working...
              X