Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varför är Fiat Coupé så billig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Varför är Fiat Coupé så billig?

    Hej,

    Jag undrar varför man kan hitta så billiga Fiat Coupé:s - en '95:a för 65.000 kr etc.

    Är det mycket problem med bilen?


    Tom.

  • #2
    tom

    Varför ska den kosta mer?
    /Jimmy
    mvh Jimmy Särås

    0736-996 993

    Comment


    • #3
      Näe det är väl schysst, men den kostade väl runt 200.000 ny?

      Så: antingen är detta en liten pärla som få andra upptäckt, eller så är det dyra ägandekostnader, gissar jag.


      Tom.
      Last edited by tom_soderlund; 18 August 2003, 16:39.

      Comment


      • #4
        Tom

        Coupén är en mycket bra bil men att en bil som är 8 år skulle stå sig så högt när den har varit massproducerad och sålts i många tusen tals exemplar och att det ändå finns 100-talet i Sverige gör att värdet blir som du har uppmärksamat lågt.

        Att det står Fiat på den gör ju att värdet har blivit lite lägre för den delen men ska du ha ett top exemplar så får man räkna med att det kostar några tusen mer än dom biligaste bilarna iaf...

        Ägande kostnaderna är ganska bra om man har en 2,0 16V turbo och gärna en förälder att skriva bilen på, för den dyraste kostnaden är just försäkringen... Och kanske bensinen då för den är så jävla rolig att köra rent ut sagt!
        /Jimmy Särås
        mvh Jimmy Särås

        0736-996 993

        Comment


        • #5
          ... och dessutom den vackraste bilen som producerats ;-)
          Särås: Bortsett från kamremmen är det väl ingen större skillnad i kostnad mellan 16VT och 20VT (normalt slitage/service kostnader/försäkring)?
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment

          Working...
          X