Announcement

Collapse
No announcement yet.

Datakabel???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Datakabel???

    Det skall sitta två stycken felkodsintag ppå fiaten. På verkstaden hittade dom bara den som sitter bakom stereon där dom bla. kollade airbagen. Var kan den andra sitta någonstans.
    Har en importerad coupé 16v turbo årsm. -94???

    Ge mig förslag???


    /FM

  • #2
    Den sitter i motorrummet, bredvid MAPsensorn. Det sitter en kontakt i uttaget vilken går till Insprutningslampan i panelen varför du inte ska leta efter en tom kontakt.

    Comment


    • #3
      HUm menar ni kontakten där man kopplar in en sån felsöknings data ? för vi leta som f*an efter den o hitta den under röret från luftburken om ja inte minns helt fel och den kontakten satt de ingen sladd i.
      Fiat Coupé Turbo
      Fiat Uno Turbo
      Lancia Delta Evoluzione 1

      Comment


      • #4
        Det sitter inalles tre diagnosuttag i motorrumet på Coupen (jag talar om 16VT, 5cyl har jag inte en susning om) och ett diagnosuttag inne i coupen.

        Det i coupen går till krockkudden, kontakten är i avvikande färg (gul, röd eller nåt). På bilens vänstra sida ovanför hjulhuset sitter en diagnoskontakt för ACn, mellan laddröret och batteriet ligger en kontakt för ABSbromsen och bredvid MAPsensorn sitter motordiagnoskontakten.

        MAPsensorn sitter på torpedväggen, längst till höger (bilens höger) nära fjäderbenstornet. Mellan MAPsensorn och tornet sitter diagnosuttaget. I den kontakten sitter inte en blindplugg som det gör i de andra diagnosuttagen utan en kontakt med en sladd till Insprutningslampan på panelen. Dra ut kontakten, slå på tändningen och titta att insprutarsymbolen inte blinkar till, då drog du ut rätt sladd.

        Comment


        • #5
          Vilken kontakt menar du.. Jag kan faan inte hitta den, inte dom på min Fiat verkstad heller, kanske därför dom inte kom in i motorstyrningsprogramet =/ Men jag hittar bara en kontakt där å den e lite fesgul, sitter en likadan på andra sidan. Händer inte ett skit när ja tar bort kontakten. Kan inte hitta någon mer, det är inte så att den sitter under plast locket??? Vore kanson bra om du kunde lägga ut någon bild eller beskriva ännu mer =)
          Coupé 16VT +

          Comment

          Working...
          X