Announcement

Collapse
No announcement yet.

Försäkring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Försäkring?

    Jag funderar på att köpa en coupe 16v. Men är försäkringen dyr på den? Vad har alla ni andra i trafikförsäkring osv.

  • #2
    Bor mitt i Sthlm, har helförsäkring på IF (Fiatförsäkring). Kostar hela 12.000 riksdaler för ett helår...
    Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

    Comment


    • #3
      Jag har visserligen en 20v, men jag betalar 11.800/år hel, bor i Stockholm, 29år. Råder dig att ringa runt, det skiljer väldigt mycket. Hos Fiats egna försäkringsbolag skulle min kosta betydligt mer, kollar jag hos If vill dom ha 20.000. Folksam landar kring 27.000 (!). Kolla först med ditt egna bolag om du har några försäkringar sedan tidigare, det brukar bli billigast. Sen ska 16v vara billigare än 20v. Ganska mycket tror jag.

      Mvh Mattias
      Fiat Coupe 20v Turbo -00

      Comment


      • #4
        20v Turbo, 9000 spänn helår, fullbonus och bor i Uppsala, Länsförsäkringar...
        På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
        http://www.garaget.org/?car=63213

        Comment


        • #5
          Re: Försäkring?

          Originally posted by tobiasutter
          Jag funderar på att köpa en coupe 16v. Men är försäkringen dyr på den? Vad har alla ni andra i trafikförsäkring osv.

          Kolla Trygg Hansa, alla andra är skit (för mig i alla fall)!!!!!! Länsförsäkringar är dubbelt så dyra trots att vårt hus är försäkrat där, vår svensson-bil (mondeo) är 30% billigare hos Trygg Hansa, fiaten ca 50%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          Comment


          • #6
            20V Turbo -00 7800:-/år helförsäkrad +. Självrisk 2500:-
            Trygghansa. Stockholm. Bra bonus eftersom jag har tre barn försäkrade hos dem.
            //Martin
            Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
            Åker - Cheva Transsport -01
            Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
            Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
            Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
            Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

            Comment


            • #7
              Fan, jag fattar inte hur ni kan få så bra priser. Ringde 5 bolag eller nåt när jag kollade min 16 VT, IF var sååå mkt billigare (prutade från 15.000 till 13.000 första året). Den närmsta tror jag var Trygg som låg på 18.000... Kollade även för 20 VT och då skulle jag få 15.000 som lägst, på IF och där hade jag för tillfället 2 st hemförsäkringar!!!! Är det ngt fel på mitt personnummer eller? Har ALDRIG smällt o haft körkort i 12 år.

              Solly för utvikningen men börjar ju undra vad jag gör för fel, grrr...
              Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

              Comment


              • #8
                Skaffa några ungar......

                Inte för att du går + totalt men bilförsäkringen blir billigare.

                Jag borde egentligen ha en bilsport-försäkring då min bil knappt rullar något.
                //Martin
                Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                Åker - Cheva Transsport -01
                Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                Comment


                • #9
                  Samma problem som Pierre, fattar inte hur ni fått ner försäkringarna... Frågade faktiskt Trygghansa om det skulle göra skillnad om man försäkrade sina barn hos dem, men det var bara ett stort frågetecken i andra änden av telefonen.... mao inget de hade hört talas om? (tja, nu har jag inga ungar, men tänkte att försäkra pappersbarn kanske inte kostar så mycket som man tjänar på mindre bilpremie ;-D )
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by novisen
                    Samma problem som Pierre, fattar inte hur ni fått ner försäkringarna... Frågade faktiskt Trygghansa om det skulle göra skillnad om man försäkrade sina barn hos dem, men det var bara ett stort frågetecken i andra änden av telefonen.... mao inget de hade hört talas om? (tja, nu har jag inga ungar, men tänkte att försäkra pappersbarn kanske inte kostar så mycket som man tjänar på mindre bilpremie ;-D )
                    De va konstigt för de var pga av de som de sänkte min premie.
                    Jag tänker inte ringa och fråga...
                    //Martin
                    Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                    Åker - Cheva Transsport -01
                    Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                    Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                    Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                    Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by novisen
                      Samma problem som Pierre, fattar inte hur ni fått ner försäkringarna... Frågade faktiskt Trygghansa om det skulle göra skillnad om man försäkrade sina barn hos dem, men det var bara ett stort frågetecken i andra änden av telefonen.... mao inget de hade hört talas om? (tja, nu har jag inga ungar, men tänkte att försäkra pappersbarn kanske inte kostar så mycket som man tjänar på mindre bilpremie ;-D )
                      ___________

                      Kolla rabatt för fack-medlemskap också, jag får rabatt för jag är med i SIF hos TH!

                      Comment

                      Working...
                      X