Announcement

Collapse
No announcement yet.

här kan ni se min bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • här kan ni se min bil

    finns 2 filmer längst ner på denna hemsida http://mackamacak.tripod.com/myworld/id10.html

    Vad tycker ni?
    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

  • #2
    Ja hoppades att du skulle köra den få se hur den gick...
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Det kommer snart en liten "strippen" film eller en "kon-bana" film.

      Håll koll här.
      Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

      Comment


      • #4
        sasha.vincic.org/movies/punto spinn.wmv
        Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

        Comment


        • #5
          har du ingen som ställer upp på lite rejs me dig som referens få se hur punton går... e väldigt nyfiken... har aldrig sett en punto GT i verkligheten den måste gå nått hom Honda CRX lr?
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Originally posted by 84jr0
            har du ingen som ställer upp på lite rejs me dig som referens få se hur punton går... e väldigt nyfiken... har aldrig sett en punto GT i verkligheten den måste gå nått hom Honda CRX lr?

            Jo längst ner på http://mackamacak.tripod.com/myworld/id10.html
            finns det en film där jag kör mot en trimmad volvo T4 med ca 250 hästar(enligt rykten)
            Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

            Comment


            • #7
              Originally posted by Black_GT
              Jo längst ner på http://mackamacak.tripod.com/myworld/id10.html
              finns det en film där jag kör mot en trimmad volvo T4 med ca 250 hästar(enligt rykten)
              250hp mot dina 140 - 150hp tror knappt att de stämmer... de e så pass stor skillnand i styrka... tror nästan att de e vanlig T4, ser så ut på bilderna tycker ja...

              Folk e ibland duktiga på att avrunda sina hästar i bilen...
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                Originally posted by 84jr0
                250hp mot dina 140 - 150hp tror knappt att de stämmer... de e så pass stor skillnand i styrka... tror nästan att de e vanlig T4, ser så ut på bilderna tycker ja...

                Folk e ibland duktiga på att avrunda sina hästar i bilen...
                Jo det e sant men jag har fått reda på att han har:
                Styrdonsoptimering, sportluftfilter, 3” rostfri downpipe, rostfri racekatalysator FIA godkänd upp till 400Hk, rostfritt sportavgassystem efter kat, 4” slutrör. 255 hk på rullande landsväg hos TS

                I vilket fall som helst, man ser på filmen bara 2/3 av rejset och han ledde hela tiden och riktigt mycket i slutet. Hela 4:an och 5:an drog han iväg utan problem. Men på ca150-200 m så hängde jag någorlunda med hehe!
                Jag har en annan film där jag vinner över en Seat Cupra. Jag ska lägga in den ikväll.
                Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Black_GT
                  Jo det e sant men jag har fått reda på att han har:
                  Styrdonsoptimering, sportluftfilter, 3” rostfri downpipe, rostfri racekatalysator FIA godkänd upp till 400Hk, rostfritt sportavgassystem efter kat, 4” slutrör. 255 hk på rullande landsväg hos TS

                  I vilket fall som helst, man ser på filmen bara 2/3 av rejset och han ledde hela tiden och riktigt mycket i slutet. Hela 4:an och 5:an drog han iväg utan problem. Men på ca150-200 m så hängde jag någorlunda med hehe!
                  Jag har en annan film där jag vinner över en Seat Cupra. Jag ska lägga in den ikväll.
                  Då e de annat om du hängde på 150m men ja uppfatta de om om du ska ha kört jämt med han hela vägen... om de vore så fallet så e killen i s40 inte så duktig på att köra...

                  Däremot orginal cupran lär du ligga jämt me lr till o me piska den...
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by 84jr0
                    Då e de annat om du hängde på 150m men ja uppfatta de om om du ska ha kört jämt med han hela vägen... om de vore så fallet så e killen i s40 inte så duktig på att köra...

                    Däremot orginal cupran lär du ligga jämt me lr till o me piska den...
                    På filmen ser man att volvon leder hela tiden. Cupran vann jag över med ca en billängd bara. Titta på filmerna.
                    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                    Comment


                    • #11
                      Volvon som Black_gt körde mot går ruskigt bra för relativt lite mods som är gjorda.

                      den kör 9.0 på 201m

                      och 14.1 på 402m

                      det är bra för en sketen volvo
                      före detta coupe trimmare
                      pimpig cadilacc deville
                      Sv1000s C-Ö

                      Comment


                      • #12
                        Hade varit kul om du hade lagt upp filmerna igen. Om de finns dvs. Finns ju inte så mycket rejsfilmer med punto.

                        (jag vet att jag svarar på en extremt gammal tråd )
                        Fiat Punto GT -95
                        OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

                        Comment


                        • #13
                          http://media.putfile.com/streetrace-...-vs-IbizaCupra

                          hittar inte flera

                          Finns dock flera videos av andra puntos ute på nätet. http://video.google.com/videosearch?q=punto+gt
                          Last edited by Black_GT; 22 January 2007, 18:13.
                          Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                          Comment

                          Working...
                          X