Announcement

Collapse
No announcement yet.

Av med kortet...(((

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Av med kortet...(((

    ha, nu var man av med kortet IGEN grrrrr.....
    '
    144km/h då han klockade mig, i regn(vägrade dra ner 5km) på 110 väg, det blir väl, 3månader va....
    har ju fyra månader bakom mig som köekortlös, o det kommer länsstyrelsen inte att gilla,,,,,
    kan nån hjälpa mig att hitta på nåt att skriva(behov av kortet)
    SNÄLLLLAAAA!!!!!

  • #2
    Men var du typ inte i omkörningsfilen el nåt, är det inte +40 km/h vid omkörning för att dom ska få ta kortet? Vet i alla fall kompisar som blivit av med kortet, fått jobbet att intyga att dom behöver kortet för tjänsten och tiden blivit kortare....
    Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

    Comment


    • #3
      surt
      hmm , blir nog svårt att få ner det till 2 månader ens..
      Fiat uno 355hk på 1.3 liter
      X1/9
      www.kallebacksmotor.se

      Comment


      • #4
        jo då, jag var ¨på vänster filen, men 40km???? det var nytt eller??

        nu blir det att ställa av coupen iaf,,,fan att den inte går att köra sakta med...

        förresten, nån som vet hur sierra cossi går, körde jämt med en sån upp till220, vid fle tals försök, det satt en gubbe vid ratten som tydligen ville se hur hans bil går jämfört med min....

        Comment


        • #5
          fadi> anlita trafikjuristen (trafikjuristen.se) om du har råd, när jag körde 75 på 50-väg (nån månad efter att jag fått tillbaks kortet..) lyckades han få ner det till 1 mån (normalt skulle jag fått 2-3)
          /Peter

          Comment


          • #6
            chouros> gäller det även om man skrivit på???

            Comment


            • #7
              jäkligt tråkigt.

              men är jag den enda som kanske hade kört ändå?

              Jag menar hur ofta blir man stoppad av snuten? (sällan)
              Är man en sämre bilförare för att man inte har kortet (knappast)
              vad händer ifall du blir stoppad. (olovlig körning 800kr i böter) så länge man inte har gjort något fel.



              Iförsaj har jag nära till allt jag sysslar med. men hade jag bott i sthlm o haft en bit o köra till jobb etc. Så hade jag nog kört ändå åtminstone på dagarna. då är chansen minimal att man åker fast.
              före detta coupe trimmare
              pimpig cadilacc deville
              Sv1000s C-Ö

              Comment


              • #8
                dem tidigare 4månaderna jag var utan kort körde jag ändå, men nu vet jag inte, man vill ändå vara laglig,
                apropå olovlig körning så e det inte bara 800:-, ,,,tyvärr räknas det som GROVolovlig körning (i o med att du har haft kortet) låter sjukt, va,,,, o då får du böter + förlängd spärr tid o vid upprepade gånger även fängelse......


                kanske annans personnummer....

                Comment


                • #9
                  Det är möjligt att det är så. Jag frågade snutarna som brukadekomma till vår affär o dom sa att det endast var olvlig körning men jag frågade iförsaj inte om man haft kortet innan.


                  ja annans personummer är bra.

                  Har hänt jag kört på brorsans nummer.

                  Fast se till att du vet lite om killens föräldrar.. för jag har råkat ut för att dom frågar efter lite olika saker ...
                  före detta coupe trimmare
                  pimpig cadilacc deville
                  Sv1000s C-Ö

                  Comment


                  • #10
                    tur att vi har samma föräldrar då;-) (jag o brorsan alltså)

                    Comment


                    • #11
                      Skulle ju råda dig till att inte fippla med sånt.
                      Kan tänka mig att de blir lite sura om de kommer på dig ;-)
                      Speciellt som du varit av med kortet innan.
                      Köp en cykel eller åk kommunalt och spara pengar till fortkörningsböterna du kommer att få när du får tillbaka kortet!
                      /Mattias

                      www.barchetta.se

                      Comment


                      • #12
                        Nah Fadi, vet inte men har för mig att när jag åkte dit för typ 6 år sen så stod det på ngn lapp att + 30 km/h är av med kortet på plats, men + 40 km/h på 90-110 väg vid omkörning. Kan både minnas fel el så är det inte så
                        Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

                        Comment


                        • #13
                          bötes lappen på 1800:- har jag redan i fickan :-(
                          hoppas dem fixar nån trasig skylt för den istället att bygga fåniga cykel banor mitt på gatorna (ni som varit i stockholm vet vilka jag menar)

                          Comment


                          • #14
                            1800:- ? låter billigt , brukar det inte vara 2000:- ?
                            Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                            X1/9
                            www.kallebacksmotor.se

                            Comment


                            • #15
                              då kan du få betala ;-)

                              Comment

                              Working...
                              X